Iets minder dan een half jaar geleden ben ik getrouwd!
Heel blij natuurlijk en sindsdien draag ik vol trots mijn trouwring. Het is een handgemaakte gouden ring met kleine diamantjes. Kosten destijds waren bijna €1.300,-
Helaas zag ik zojuist dat een van de steentjes uit mijn ring is (gevallen?). Daarom heb ik een mail gestuurd naar de juwelier met de vraag of ze dit kunnen maken (op hun kosten).
Later zag ik het volgende in de algemene voorwaarden staan: "Indien een steen uit het Product is gevallen, is dit voor rekening en risico van Klant."
Dat zou dus betekenen dat de juwelier zich op dit artikel kan beroepen en de ring niet op hun kosten gemaakt worden.
Mijn vraag is het volgende: mag je verwachten van een gouden ring met diamantjes dat deze eruit kunnen vallen? Ook als dat binnen een half jaar na gebruik gebeurd? Zo ja, dan is dat helaas voor mij, maar kan de juwelier daar dus niets aan doen en begrijp ik het artikel. Zo niet, dan weet ik dit alvast, mocht de juwelier zich op dit artikel beroepen.
Natuurlijk wacht ik eerst de reactie af. Hopelijk is dat positief en is er verder niets aan de hand, maar ik denk altijd graag 10 stappen vooruit
Op internet kan ik nergens vinden of ik dit normaal is of niet. Van een wasmachine weet je dat hij langer dan een half jaar mee mag gaan bijvoorbeeld, maar dit vind ik lastiger. Dus wie weet zijn er bokkers die er meer verstand van hebben en mij kunnen helpen
Ik hoor het graag!