Dekbedovertrek met flessenhals instopstrook

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Dekbedovertrek met flessenhals instopstrook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-25 20:01

Lange titel, lange zoektocht :+

Blijkbaar is wat ik wil, vrijwel niet meer te koop. Ik zoek 2 katoenen eenpersoons dekbedovertrekken met flessenhals instopstrook. Volgens de website van Hema heet het zo, wist ik ook niet. Maar zo'n losse flap onderaan je dekbed dus. Blijkbaar is dat alleen bij sommige kinderdekbedden nog gangbaar, maar ik wil ze op ons bed. :+

Heeft iemand ook dergelijke overtrekken en weet je waar ik deze nog kan kopen? Ik ben je dankbaar :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 20:06

Mijn beddengoed van De Witte Lietaer heeft dat. Wel 2p maar als ik even snel Google lijken de 1p dat ook gewoon te hebben. Heb alleen niet gecheckt of dat katoen is. Onze winterdekbed iig niet maar zullen ze vast wel gewoon hebben lijkt me -> wel percale katoen wat ik iig zo snel kan vinden.

tamary

Re: Dekbedovertrek met flessenhals instopstrook

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 20:12

Probeer de kringloopwinkel eens?
En anders lap uit bv oud kussensloop knippen en er aan (laten) naaien? Die instopstrook zie je toch niet, dus kleur etc. maakt niet uit.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 20:28

tamary schreef:
Probeer de kringloopwinkel eens?
En anders lap uit bv oud kussensloop knippen en er aan (laten) naaien? Die instopstrook zie je toch niet, dus kleur etc. maakt niet uit.

Dit inderdaad! Hebben wij ook bij n aantal dekbedhoezen gedaan.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 20:34

Mijn hoezen van Ikea hebben dit nog!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 20:43

Ik heb hier thuis hoezen van Beddinghouse die dat ook nog hebben, maar ik weet niet hoe oud die zijn. Al wel een paar jaar denk ik.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 20:53

Je wilt dus geen grote doorlopende flap maar zo'n smalle opening in het midden met daar flappen aan?

Dat is precies wat hier echt nooit er meer in komt haha, wat een drama met een twee persoons om op te maken.

Mocht je nog twee persoons zoeken, dan heb ik nog wel liggen. Wil ik wel vanaf.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 20:56

Douxe <3 wel prijzig, maar zo fijn maeriaal! En nu 20% korting
Of Ikea idd

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 21:04

Ik heb toevallig van de week 2 één persoons dekbedovertrekken bij de Hema gekocht voor op mijn eigen bed.
Wellicht een beetje kinderachtig maar ik vond hem zo leuk en daarbij van 100% katoen en met flessenhals.

Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 21:08

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 23:07

Ik heb dekbedovertrekken van Optidee en die hebben het gewoon nog.

Ik dacht eigenlijk dat alle dekbedovertrekken dit hadden ?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 23:17

Helaas niet. Ik heb zelf 1 dekbedovertrek met een rits aan de onderkant in plaats van zo'n flap en ik vind dat echt een drama. Niet met over het dekbed doen, maar met instoppen aan het voeteneind. Elke keer schiet het weer los, omdat er niet echt een instopstrook (flap) is. Met koude tenen als gevolg. :brr: Dus ik snap TS wel dat ze dekbedovertrekken met zo'n flap zoekt. Blijven stuk beter zitten in je bed.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 23:20

Ik snap niet waarom je zo'n overtrek zoekt want zelf vind ik ze vreselijk. Maar heb je al bij La Redoute gekeken? En dan inderdaad bij de kinderdekbedovertrekken, maar die zijn er ook in 200 x 200 en soms nog groter. Overigens zijn niet alle overtrekken met flessenhals instopstrook, maar in de omschrijving staat het er bij (niet specifiek dat het een flessenhals is, maar wel instopstrook, wat in de praktijk op flessenhals neerkomt)

Voorbeeld: https://www.laredoute.nl/ppdp/prod-3245 ... navigation
Laatst bijgewerkt door Koper op 26-10-25 23:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 23:33

Mijn katoenen dekbedovertrekken van de Hema hebben ook een instopstrook

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 05:52

Mag het ook een dubbele instopstrook zijn? Of moet het perse een flap zijn?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 06:29

Sokje_6 schreef:
Mijn hoezen van Ikea hebben dit nog!

Dat is gek, ik check al jaren bij de Ikea de dekbedovertrekken en die hebben juist allemaal geen instopstrook.
Gisteren nog gekeken, ze sluiten met knopen en dan zit er geen instopstrook aan.

@TS: die flessenhals kom ik zelden tegen, die hadden mijn overtrekken vroeger thuis altijs.
Onze huidige overtrekken hebben een dubbele instopstrook, dus een brede opening die dan doorloopt in 2 extra flappen en daarmee kan ik prima uit de voeten met dekbed erin, instopstrook onder het matras.

Maar überhaupt het fenomeen instopstrook lijkt wel steeds minder te worden, helaas.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 06:37

Zeeman, aldi en de meeste bij de action hebben gewoon een instopstrook.

Geen enkele reden om super duur beddengoed aan te schaffen.

Ook lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat instopstroken niet meer gemaakt worden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 06:43

Marije_jiplover schreef:
Dat is gek, ik check al jaren bij de Ikea de dekbedovertrekken en die hebben juist allemaal geen instopstrook.
Gisteren nog gekeken, ze sluiten met knopen en dan zit er geen instopstrook aan.

Klopt, hier dezelfde ervaring. Overtrekken van Ikea met drukknoopjes, en de meest recente aankoop (vorige maand) heeft zelfs knopen overtrokken met de stof van de overtrek <3

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 07:23

friezenfan2 schreef:
Zeeman, aldi en de meeste bij de action hebben gewoon een instopstrook.

Geen enkele reden om super duur beddengoed aan te schaffen.

Ook lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat instopstroken niet meer gemaakt worden.

Ja een gewone instopstrook.
Maar TS heeft het over een flessenhalsinstopstrook. Dat is weer wat anders.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 08:49

Koper schreef:
Marije_jiplover schreef:

Klopt, hier dezelfde ervaring. Overtrekken van Ikea met drukknoopjes, en de meest recente aankoop (vorige maand) heeft zelfs knopen overtrokken met de stof van de overtrek <3

Ah, dan is dat een paar jaar geleden veranderd denk ik. De laatste zal een jaar of 2,5 geleden zijn, nu ik erover nadenk. Ik dacht eigenlijk minder.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 09:45

ik koop de overtrekken vooral op extra lengte, zijn er genoeg van 210/220 lang en dan heb je over de hele breedte een instopstrook

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 09:51

JPitty schreef:
Helaas niet. Ik heb zelf 1 dekbedovertrek met een rits aan de onderkant in plaats van zo'n flap en ik vind dat echt een drama. Niet met over het dekbed doen, maar met instoppen aan het voeteneind. Elke keer schiet het weer los, omdat er niet echt een instopstrook (flap) is. Met koude tenen als gevolg. :brr: Dus ik snap TS wel dat ze dekbedovertrekken met zo'n flap zoekt. Blijven stuk beter zitten in je bed.

Sowieso heb ik graag een dekbedovertrek met instopstrook. Hoeft niet persé zo’n flessehals te zijn, je hebt ook overtrekken die een cm of 20 langer dan het dekbed zijn.
Hier is het vriendlief die met zijn gewoel en door tot zijn kruin onder het dekbed te liggen het voeteneind loswoelt. Moet zeggen dat een kingsize dekbed wat dat betreft ook erg fijn is. Ik stop een strook dekbed mee en nog is het dekbed lang genoeg.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 10:48

Eleionomae schreef:
ik koop de overtrekken vooral op extra lengte, zijn er genoeg van 210/220 lang en dan heb je over de hele breedte een instopstrook

Dit inderdaad, als ik een ècht leuk overtrek tegenkom zonder instopstrook :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 14:56

Sokje_6 schreef:
Koper schreef:

Ah, dan is dat een paar jaar geleden veranderd denk ik. De laatste zal een jaar of 2,5 geleden zijn, nu ik erover nadenk. Ik dacht eigenlijk minder.

Mwah. Oudste overtrek wat ik hier heb liggen van Ikea is zo'n 15 jaar oud en daar zaten al drukknoopjes in. Daarvoor was de onderkant gewoon open. Maar wel recht, zonder instoptoestanden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 15:30

Google en dan flessenhalsinstopstrook intikken en dan krijg je van alles