Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Onali schreef:Waarom is er geen contact gemaakt met de huisarts vandaag?
Nu moet je de HAP hiermee gaan lastig vallen in het weekend.

Goudhaan1 schreef:Onali schreef:Waarom is er geen contact gemaakt met de huisarts vandaag?
En anders had ze ze er doordeweeks mee "lastig moeten vallen." Het was vast niet je bedoeling het zo bot te zeggen
Ook hier kan ik als eerste tip alleen maar urine checken meegeven!
Beauty26 schreef:Bedankt voor alle reacties.. de huisarts is langs geweest, alleen pas laat op de dag.
Huisarts is geweest, mn moeder krijgt niks ... omdat t in de loop van de dag beter ging.. soms heldere momenten. Dagelijks contact met de HA..was t advies vanuit de HA zelf, weekend ook haar eigen HA heeft dienst van t weekend ..de mensen van de zorg gaan extra kijken..
Dit hoorde we nadat de HA was geweest.. of de urine onderzocht is durf ik niet te zeggen eigenlijk..
moonsparkle schreef:Ik mag toch hopen en ga er wel een beetje vanuit dat zowel de zorg als de huisarts hebben gedacht om de urine te checken als het op een delier lijkt. Dat is een van de eerste dingen waar je dan aan denkt. Maar als ik het zo lees is het TS niet bekend, misschien is het wel gecontroleerd.
Kaygee schreef:moonsparkle schreef:Ik mag toch hopen en ga er wel een beetje vanuit dat zowel de zorg als de huisarts hebben gedacht om de urine te checken als het op een delier lijkt. Dat is een van de eerste dingen waar je dan aan denkt. Maar als ik het zo lees is het TS niet bekend, misschien is het wel gecontroleerd.
Het zal je verbazen, en mij en mijn collega's ook keer op keer weer, hoe vaak dat niet gebeurt. Ik werk in een ELV instelling en wij krijgen vaak mensen met verward gedrag of spontane valpartijen die achteraf een urineweginfectie blijken te hebben en waarbij de huisarts nooit gedacht heeft urine te strippen. Bij ons het eerste wat we doen bij zo'n typisch beeld en vaak is de test knalpositief. Toch bizar eigenlijk als je ziet dat het hier ook het eerste is waar iedereen aan denkt.
Hopelijk lukt het om vandaag urine op te vangen en te checken TS.
Onali schreef:Waarom is er geen contact gemaakt met de huisarts vandaag?
verootjoo schreef:Kaygee schreef:
Het zal je verbazen, en mij en mijn collega's ook keer op keer weer, hoe vaak dat niet gebeurt. Ik werk in een ELV instelling en wij krijgen vaak mensen met verward gedrag of spontane valpartijen die achteraf een urineweginfectie blijken te hebben en waarbij de huisarts nooit gedacht heeft urine te strippen. Bij ons het eerste wat we doen bij zo'n typisch beeld en vaak is de test knalpositief. Toch bizar eigenlijk als je ziet dat het hier ook het eerste is waar iedereen aan denkt.
Hopelijk lukt het om vandaag urine op te vangen en te checken TS.
Er komt ook een omslag in urine sticken, het is een beetje achterhaald inmiddels. De betrouwbaarheid van die testen is niet heel hoog. En daarom wordt er geadviseerd minder urine te sticken en uitgaan van de symptomen.
Veel ouderen hebben een positieve urinestick en geen uwi. En dan behandel je dus het delier verkeerd.
Een tijdje terug was dit een hot topic en werden er overal klinische lessen gegeven over wel/niet urine sticken.
Waarschijnlijk heeft de huisarts in kwestie hier echt wel aan gedacht. Maar het niet nodig gevonden om de urine te bekijken en nog te vroeg voor AB. Dat kan gewoon hè.
We weten ook allemaal dat het beeld enorm snel kan gaan en dan kan je gewoon de HA of HAP bellen.