Over een tijdje staat de Kerst weer voor de deur. Mijn vriend heeft gedurende dit jaar een paar keer laten vallen dat hij een nieuw koffiezetapparaat wilt. Het liefst de Moccamaster, maar hier heb ik dan weer een beetje mijn twijfels over haha. Naast dat ik ze niet heel mooi vind qua design (ze zijn wel klein en compact, dat is een pluspunt) is die voor zijn gebruik ook niet heel handig denk ik ik. Hij drinkt de hele dag door koffie, en het huidige apparaat is met een klik op de knop klaar en binnen 10 sec. heb je je bakje koffie. Hij heeft nu een bonenapparaat (vraag me niet welke, ik ben geen kenner en drink ook geen koffie haha). Met allerlei uitgebreide functies & onwijs lastig te reinigen.
Wat ik een beetje zoek:
- Makkelijk te reinigen
- Alleen koffie/espresso, er hoeven geen latte’s of cappucino’s etc mee gemaakt te worden
- Het liefst een apparaat waarbij je niet gelijk een hele pot koffie hoeft te zetten, want hoewel hij zegt dat dat geen probleem is weet ik nu al dat er dan veel koffie weggegooid gaat worden. Dat vind ik gewoon zonde en daarvoor vind ik koffie ook gewoon te duur.
- Als het kan niet zo mega groot, de huidige is echt bijna een kast haha

- Ik wil eigenlijk tot €200 euro gaan, de Moccamaster ligt daarboven met €260 maar dat is wel echt de max max.
Welke koffiedrinker kan mij uit de brand helpen? Ik had de Philips Baristina gezien (vind ik qua design ook echt een mooi apparaatje en niet zo groot) maar ik lees daar niet zulke positieve dingen over.