[VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bielsje

[VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 13:35

Ja hoor, daar is ie dan... Een volgtopic, op verzoek uit het Funda topic :Y)

Een samenvatting van hoe we hier zijn gekomen. Ik kom van het platteland, ging uiteindelijk in de randstad werken (daar kun je écht meer verdienen), kreeg een vriend en ging in de randstad wonen met een landweggetje op 500 meter lopen dus dat was te doen :'). Relatie voorbij, maar ondertussen had ik mijn werk, opleiding én 2 honden. Op zoek naar een betaalbaar huis met fatsoenlijke buitenruimte dus. Ik kwam terecht in Het Gooi of all places... Ik zou er tijdelijk gaan wonen tot mijn opleiding klaar was dus geen probleem!

Na een jaar was er vrij plotseling een man bij me ingetrokken onder het mom van "ik slaap hier alleen tot ik mijn woning heb gerenoveerd"... Zijn woning gerenoveerd, bod gekregen en zo woonde ik ineens samen :x
Ik kreeg de diagnose MS, en vervolgens werd ik gillend gek in mijn huis.
Spoiler:
Ik wist werkelijk waar niet dat ik zo'n enorme hekel aan een woonplaats kon hebben, maar wel dus.

Dan maar samen op huizenjacht, maar... Meneer wilde niet verhuizen om het verhuizen en ook niet bezig blijven dus werd de zoektocht, een zoektocht naar het huis voor de rest van ons leven :=

We boden op een oude varkensstal, op een koetshuis en toen besloot meneer ineens eigen baas te worden }:0.
Spoiler:
Uiteraard in goed overleg en misschien was ik zelfs de aanstichter :o

Dus 3 jaar de verhuisplannen in de koelkast (niet ijskast want ik zocht stiekem nog wel door :j).

Zoektocht later weer actief hervat, bezichtigingen, bieden en altijd weer dat telefoontje dat we het niet waren geworden :(

Maar nu, na ruim 8 jaar zoeken is het gelukt! En ineens zijn we ontzettend blij met al die eerdere telefoontjes! We hebben onze droomplek *\%/*
Geen concessies van een snelweg, spoorweg of wat dan ook in de buurt, helemaal niets!

Maar, er is altijd wel een maar natuurlijk :+. Het huis is in slechte staat, oa behoorlijk verzakt aan 1 kant en dat zal nog wel even doorgaan ook. Onze aannemervriend heeft ons afgeraden te renoveren, want je kunt al dat geld erin stoppen maar je zult altijd bezig blijven. Met mijn gezondheid en de werkuren van mijn (ondertussen) man, niet handig. Dus is het plan nieuwbouw en dan mét fundering :o . Maar, we hebben wel renovatiegeld want dat kun je zo mooi in delen doen, maar we hebben geen 'compleet nieuw huis' geld :')

Dus gaan we de huidige woning zo kostenbesparend mogelijk, bewoonbaar maken voor nu. En dan een jaar of 5 heeel hard sparen en geld verdienen om dan hopelijk te gaan bouwen, als we een vergunning krijgen... :x
Ik ga thuisbezorgd missen... Kun je een hond ook leren koken? Ik vraag dit uiteraard voor een vriend :+

Op black friday terwijl ik eigenlijk goedkoop dingen moet scoren, krijgen we de sleutel. Volg gezellig mee om te zien wat voor een zooitje we ervan gaan maken O:)

NB: de erfgrens is vóór de bouwcontainer, de stenen schuur is gedeeld met de buurman.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sachertorte

Re: [VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 13:45

Gefeliciteerd met de nieuwe woning, maar dat gaat wel een monsterklus worden zeg! Heel benieuwd wat jullie er tzt van gaan maken.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 13:46

Wat leuk! Ik heb zelf zo'n renovatieproject. Ga er vooral vanuit dat alles altijd langer duurt dan je verwacht, maar ook dat je uiteindelijk wel krijgt wat je wilt.

Bekijk heel goed wat nog bruikbaar is. Toen wij hier kwamen wonen hadden we al snel helemaal bedacht hoe het moest worden. De man van de hypotheekbank zei; 'ga er eerst maar eens een jaartje in wonen, en maak dan pas plannen.'

We hebben natuurlijk wel dringende zaken aangepakt, zoals een overal lekkend dak en inzakkende zolder, maar hij had wel gelijk, je komt echt tot andere inzichten.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 14:00

Sachertorte schreef:
Gefeliciteerd met de nieuwe woning, maar dat gaat wel een monsterklus worden zeg! Heel benieuwd wat jullie er tzt van gaan maken.

Ik ook _O-

Hevonen schreef:
Wat leuk! Ik heb zelf zo'n renovatieproject. Ga er vooral vanuit dat alles altijd langer duurt dan je verwacht, maar ook dat je uiteindelijk wel krijgt wat je wilt.

Bekijk heel goed wat nog bruikbaar is. Toen wij hier kwamen wonen hadden we al snel helemaal bedacht hoe het moest worden. De man van de hypotheekbank zei; 'ga er eerst maar eens een jaartje in wonen, en maak dan pas plannen.'

We hebben natuurlijk wel dringende zaken aangepakt, zoals een overal lekkend dak en inzakkende zolder, maar hij had wel gelijk, je komt echt tot andere inzichten.

We willen als het kan nieuw bouwen en we gaan helemaal niets aan de gaten in het dak en de muren doen dus :Y)

Plan is verf op de muur, vloertje in gang, keuken, eetkamer, woonkamer en slaapkamer en een 2de hands keuken erin :o

Oh, en raambekleding en een kast voor de slaapkamer zodat mijn man niet in de ochtend vroeg de trap op moet en zijn nek breekt :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 14:09

Ik volg!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 14:31

Leuk! Ik ga in stilte volgen.

Maar... ik mis het stukje we werden verliefd (??), verloofd getrouwd?

Wel leuk gelopen dan zo tussen jullie.

Hopelijk lukt het jullie om het eerst wat leefbaar te krijgen.

Is het huis zelf ook zo verzakt dat er niks meer van te maken valt? En zit er helemaal geen fundering onder?

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 14:36

Gaaf dat jullie dit aanpakken! Ik volg

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 14:46

Ik volg :) leuk dat er na lang zoeken iets gevonden is!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 14:59

Ik volg ook. :D

Dit moet dus plat over een jaar of 6? En dan dus nieuw bouwen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 15:15

Zo, dat is een behoorlijke bouwval zeg maar. Je hoeft natuurlijk niet de hele woning bewoonbaar te maken als je uiteindelijk toch wilt slopen. Dan is een ruimte om te slapen, om te koken en een douche en wc misschien wel genoeg.

Een vriendin van mij kocht zo bijna 20 jaar geleden een grote stenen duiventil op een groot stuk grond in Frankrijk waar op gebouwd mocht worden. Eerst was de duiventil een tent zeg maar als ze daar ging overnachten. Later werd er een keuken en douche in de duiventil gebouwd en was het bewoonbaar. Weer later kwam er verwarming in. En sinds dit jaar staat er een mooi groot nieuwbouwhuis naast. Sinds vorige week is ze met pensioen, dus nu is ze de afgelopen week al haar spullen aan het verhuizen gegaan (bus gehuurd, rijdt dan 2 keer per week de 1000km enkele reis naar Franrkijk op en neer, blijft nu 3 weken in Frankrijk en in november komt de makelaar voor de woning hier in Nederland. Dan gaat het definitief gebeuren, de verhuizing naar Frankrijk.

Van droom naar werkelijkheid heeft hier dus bijna 20 jaar geduurd. Hopelijk voor jullie niet zo lang, maar als je warm en droog kunt slapen, kunt koken en kunt douchen, dan is het begin er.
Gaat vast goed komen.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 15:19

Suzanne F. schreef:
Ik volg!

Leuk!

Mellow schreef:
Leuk! Ik ga in stilte volgen.

Maar... ik mis het stukje we werden verliefd (??), verloofd getrouwd?

Wel leuk gelopen dan zo tussen jullie.

Hopelijk lukt het jullie om het eerst wat leefbaar te krijgen.

Is het huis zelf ook zo verzakt dat er niks meer van te maken valt? En zit er helemaal geen fundering onder?

Verliefd? :+
We waren al 5+ jaar bevriend (story of my life wat betreft relaties, dat is de periode waarna je erachter komt dat ik toch niet zo'n heks ben :Y)), toen diagnose MS en vervolgens kwamen we erachter dat je op papier kunt zetten wat je wilt voor als je zelf geen medische beslissingen kunt maken, maar dan blijft het laatste woord altijd bij je ouders. Dus zijn we maar getrouwd _O-
Anders ook wel hoor, beste beslissing van mijn leven maar dan hadden we waarschijnlijk geen geweldige bruiloft gehad vlak voordat de Corona toesloeg :')

De muren zijn een stuk in de grond gemetseld en vervolgens is er een plaat beton in gegooid. Dus officieel is er fundering maar het doet vrij weinig en ik overdrijf graag :D
Als we het nu zouden renoveren dan kun je over een paar jaar weer dingen gaan aanpakken en vervolgens weer iets anders... Zou ik aan de ene kant graag willen want ik ben erg voor behouden, maar dan wordt het zo'n bodemloze put :

gonniee schreef:
Gaaf dat jullie dit aanpakken! Ik volg

Leuk!

MizzMontana schreef:
Ik volg :) leuk dat er na lang zoeken iets gevonden is!

Nou, ik durfde er eigenlijk niet meer op te hopen!

Bellatrix schreef:
Ik volg ook. :D

Dit moet dus plat over een jaar of 6? En dan dus nieuw bouwen?

Hopelijk over 5 jaar plat, jaar in een caravan in de hooischuur en over 6 jaar in het nieuwe huis... Maar dat zou onder de noemer wishfull thinking kunnen vallen :+

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 15:25

germie schreef:
Zo, dat is een behoorlijke bouwval zeg maar. Je hoeft natuurlijk niet de hele woning bewoonbaar te maken als je uiteindelijk toch wilt slopen. Dan is een ruimte om te slapen, om te koken en een douche en wc misschien wel genoeg.

Een vriendin van mij kocht zo bijna 20 jaar geleden een grote stenen duiventil op een groot stuk grond in Frankrijk waar op gebouwd mocht worden. Eerst was de duiventil een tent zeg maar als ze daar ging overnachten. Later werd er een keuken en douche in de duiventil gebouwd en was het bewoonbaar. Weer later kwam er verwarming in. En sinds dit jaar staat er een mooi groot nieuwbouwhuis naast. Sinds vorige week is ze met pensioen, dus nu is ze de afgelopen week al haar spullen aan het verhuizen gegaan (bus gehuurd, rijdt dan 2 keer per week de 1000km enkele reis naar Franrkijk op en neer, blijft nu 3 weken in Frankrijk en in november komt de makelaar voor de woning hier in Nederland. Dan gaat het definitief gebeuren, de verhuizing naar Frankrijk.

Van droom naar werkelijkheid heeft hier dus bijna 20 jaar geduurd. Hopelijk voor jullie niet zo lang, maar als je warm en droog kunt slapen, kunt koken en kunt douchen, dan is het begin er.
Gaat vast goed komen.

Zulke projecten hou ik van <3

We gaan enkel het voorhuis beneden bewoonbaar maken, dus hal, keuken, eetkamer, woonkamer en slaapkamer.
De rest doe ik helemaal niets aan, de wasmachine doet het waarschijnlijk ook gewoon op kaal beton :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 15:38

Yayyy **\O/** *\o/*

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 15:48

Yay, ik volg!
Ik ben gek op dit soort projecten... Bij een ander :D

Die vloerbedekking :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 15:54

Ik ga volgen, wat leuk!!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 15:56

Blue_Eyes schreef:
Yayyy **\O/** *\o/*

*\o/*

Konstantine schreef:
Yay, ik volg!
Ik ben gek op dit soort projecten... Bij een ander :D

Die vloerbedekking :')

De rood groene neem ik aan? Ik heb zitten denken om die te scheren, de onderste helft is namelijk nog gewoon egaal rood :+

Jolliegirl schreef:
Ik ga volgen, wat leuk!!

Gezellig!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 15:58

Ik vind die in de ruimte met de dichtgemetselde haard vooral mooi, en die op de trap :+

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 16:03

Konstantine schreef:
Ik vind die in de ruimte met de dichtgemetselde haard vooral mooi, en die op de trap :+

Er is niets dichtgemetseld aan hoor, behangetje met baksteen print _O-
Maar okee, die is ook vrij dramatisch idd. Wel íets minder als je weet dat dat de slaapkamer was toch? :+

De trap moet ik ook nog iets mee... Ik moet de treden vastpakken om er veilig op te lopen en dat doe ik liever met "vers" tapijt denk ik O:)

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 16:24

Ik kom ook volgen! Heel leuk om dat bij een ander te zien :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 16:27

Ik kan alleen maar respect hebben voor mensen die zoiets kopen…

Ik zou liever mezelf opknopen dan ook maar 1 euro uitgeven aan zoiets :+

Ik hoop voor jullie aan het einde van het traject een mooi huis en geen echtscheidingsconvenant

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 16:38

Ik ga volgen.
Wij zijn bezig met een huis waar heel veel aan moet gebeuren, dus mss krijg ik inspiratie door jou topic

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 16:46

PineApple schreef:
Ik kom ook volgen! Heel leuk om dat bij een ander te zien :')

Ja toch? :Y)

Alja schreef:
Ik kan alleen maar respect hebben voor mensen die zoiets kopen…

Ik zou liever mezelf opknopen dan ook maar 1 euro uitgeven aan zoiets :+

Ik hoop voor jullie aan het einde van het traject een mooi huis en geen echtscheidingsconvenant

Ik ben dus echt door het dolle! Speelt het waarschijnlijk wel mee dat ik afgekeurd ben en gewoon niet kan wachten om hier mijn tanden in te zetten en alles te regelen ~~}>

Siers83 schreef:
Ik ga volgen.
Wij zijn bezig met een huis waar heel veel aan moet gebeuren, dus mss krijg ik inspiratie door jou topic

Over een jaar of 5 misschien, tenzij je het zo low budget mogelijk wilt doen :D. Maar leuk!

En de eerste update :o
Er is schijnbaar een stormloop op gratis/hele goedkope keukens op Marktplaats! Dus mijn advies als je je keuken wilt vervangen; zet je oude op MP! Staat maakt weinig uit lijkt het, en het scheelt je demonteren en afvoeren waarschijnlijk _O-
Maar ik heb er 1 te pakken lijkt het. Dus nu moeten we daar vanavond gaan kijken, en manlief is echt net terug uit het buitenland van 4 dagen hard werken :=

Ben benieuwd of ik een punt van mijn To Do list kan afstrepen vanavond!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 17:00

Ik kan alleen maar zeggen 'sterkte' :)
Geen idee of het allang leeg staat, maar je kunt je haast niet indenken dat daar tot voor kort nog mensen in gewoond hebben.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 17:19

DubbelFun schreef:
Ik kan alleen maar zeggen 'sterkte' :)
Geen idee of het allang leeg staat, maar je kunt je haast niet indenken dat daar tot voor kort nog mensen in gewoond hebben.

En toch was het zo! De buurman woonde er gewoon in tot een half jaar geleden, toen werd hij ongeveer gedwongen het pand te verlaten omdat het in de verkoop moest _O-

Spoiler:
Zijn splinternieuwe huis stond er al even naast :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 17:33

Die heeft dus ongeveer hetzelfde gedaan als jullie van plan zijn :)