Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
moonsparkle schreef:Ik ben bang van niet, want hoe mooi kan een hemel zijn als mijn geliefde daar dan nog niet zou zijn?
Ik denk dat het is zoals wanneer je 1 was, daar heb ik ook geen herinneringen aan. Maar je voorstellen dat er niks is, geen enkele gedachten, dat is klinkt ook weer onmogelijk want we kunnen kiezen om niet te eten, niet te bewegen, niks meer te zeggen, maar we kunnen niet zelf kiezen om niet meer te denken.
moonsparkle schreef:Ik ben bang van niet, want hoe mooi kan een hemel zijn als mijn geliefde daar dan nog niet zou zijn?
I.
office schreef:Ik ben toch een tikje achterdochtig over geboorte trauma s.Je brein kan ook prima fantaseren zelfs je eigen ogen zien wat anders als je brein je verteld.
En al die mensen die rooms zijn zien wel massaal Maria verschijnen maar nou nooit eens Boeddha of een huilende Allah ofzo.Net wat je wil zien zie je .
We willen zo graag ..bijzonder zijn meer zijn dan we in werkelijkheid zijn.
Ik bedoel …al die zieltjes in slacht huizen dan ?waar is hun “ doel in dit leven en innerlijke gids ?”.Hun bescherm geesten en voor ouders ?
germie schreef:Ik ben 's nachts niet bereikbaar, heb geen telefoon ergens liggen die ik kan horen of zien. (ook geen ice nummers in mijn telefoon). Toch is het nu 2 keer gebeurd dat ik 's nachts naar beneden liep waar mijn telefoon lag en deze net afging. De ene keer was het omdat mijn paard bevallen was (en ik voelde dat dit gebeurd was toen ik naar beneden liep), en de andere keer was dat omdat mijn moeder was overleden.
Dus er zijn toch wel dingen die je niet kunt verklaren.
Net als toen ik mijn vader gereanimeerd heb. Ik was nooit bij mijn ouders op het tijdstip dat dat gebeurde, maar het OV staakte, ik nam dus een thuiswerkdag en besloot bij mijn ouders te gaan eten.
Waarom gebeurde het niet op een ander moment of dag?
En vorige week, ik heb nog nooit aan mijn hoofdschakelaar gezeten in de woning. Maar wegens onderhoud had ik toch geen stroom. En er stond in de brief die we gehad hadden dat iemand in de meterkast moest zijn voordat je weer stroom zou krijgen. En toen knipte iemand een kabel door waar nog spanning op stond, en dus ontstond er brand in mijn voortuin. Een ander in de straat had de cv en de tv kapot. Andere woningen die niet gepland stonden voor onderhoud zaten ook zonder elektriciteit. Wat was er in mijn woning gebeurd als ik de hoofdschakelaar niet omgezet had? Waarom heb ik dat gedaan? Ik weet het nog niet.
Onali schreef:Ik werk met mensen die binnen zeer korte tijd komen te overlijden en heb veel dingen gezien en meegemaakt die je dan echt niet kan plaatsen.
Ben zelf helemaal niet gelovig, ik geloof niet in hemel en hel maar ik denk dat er wel meer bestaat.
Wat dat dan is, tja geen idee, maar het is soms echt heel vreemd wat mijn collega's en ik meemaken.