Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bommeltje_ schreef:Marije112 schreef:Hebben jullie misschien een VVE die kan assisteren met zo iets?
Goed punt er is zeker een VVE daar zijn twee voorzitters. Het lastige is dat één van de voorzitters eigenaar is van dit huis en het is dus naar verhoren verhuurd aan studenten die uit hun eigen kring komen.
Bowo schreef:Wat is precies je overlast? Dozen voor de deur op de dag van een verhuizing vind ik nou niet heel raar. Zo'n dag is toch vaak 1 grote chaos.
Geluidsoverlast is ook een breed begrip. Hoe laat speelt dit? Wat voor geluid? Wat hebben jullie geprobeerd om dit op te lossen?
Simbaa schreef:Ik vind het lastig om echt concreet advies te geven, nu ik niet precies weet waar de overlast uit bestaat en wanneer. Want inderdaad overlast op verhuisdag vind ik geen overlast.
Wat ik je wel wil meegeven is het feit dat het bekende studenten zijn uit de kring van de huiseigenaar, dit niet betekent dat de huiseigenaar overlast maar door de vingers ziet.
In mijn studententijd heb ik altijd gehuurd via via, dus uit eigen kring, maar dat wilde absoluut niet zeggen dat wij niet werden aangesproken op overlast.
Integendeel. En juist omdat wij de huiseigenaar dan kenden, voelde we ons veel meer verantwoordelijk. Het is dus ook nauwelijks voorgekomen. Hopelijk zit dat bij jullie ook zo!
swatch schreef:En in hoeverre mag je met meerdere studenten in een appartement wonen? Soms zijn daar toch ook specifieke regels voor en kan het ook gemeente afhankelijk zijn.
Bowo schreef:Ik mis inderdaad ook welk contact is geweest.
En hoe vaak is geluidsoverlast door muziek en hoe vaak komen er mensen over de vloer?
Een vriend van mij heeft ook overlast gehad door feestende buren (en dat waren overigens geen studenten), maar uiteindelijk is het gelukt om te komen tot een afspraak dat ze vr/za wel wat langer geluid mochten maken omdat hij dan niet de volgende dag vroeg naar werk moest. Ik denk dat het bij deze groep studenten niet gaat lukken om ze nooit te horen, maar zouden dit soort oplossingen een optie zijn?
En uiteraard dan ook wel nog steeds binnen de perken, het moet niet de hele nacht door gaan en na bijvoorbeeld 12 uur wel het volume alvast wat zachter.
Bommeltje_ schreef:Het contact verloopt stroef in de zin van we zeggen netjes goeiemorgen en avond, maar als er een gesprek plaatsvindt is het ongemakkelijk.
Wij zijn inderdaad de wat meer introverte types die van de rust en natuur genieten. We zijn er ook zeker niet op uit om direct te klagen bij se VVE, maar het gesprek aangaan is lastig merk ik. Mijn man vindt dit makkelijker dus hij zal binnenkort ook weer eens een praatje met ze aanknopen. De andere voorzitter van de VVE is een vriend van ons en woont er ook naast hij houdt ook een oogje in het zeil.
Bommeltje_ schreef:Bowo schreef:Ik mis inderdaad ook welk contact is geweest.
En hoe vaak is geluidsoverlast door muziek en hoe vaak komen er mensen over de vloer?
Een vriend van mij heeft ook overlast gehad door feestende buren (en dat waren overigens geen studenten), maar uiteindelijk is het gelukt om te komen tot een afspraak dat ze vr/za wel wat langer geluid mochten maken omdat hij dan niet de volgende dag vroeg naar werk moest. Ik denk dat het bij deze groep studenten niet gaat lukken om ze nooit te horen, maar zouden dit soort oplossingen een optie zijn?
En uiteraard dan ook wel nog steeds binnen de perken, het moet niet de hele nacht door gaan en na bijvoorbeeld 12 uur wel het volume alvast wat zachter.
Fijn dat zij eruit gekomen zijn. Ik denk dat voor ons de uiteindelijke conclusie toch is dat we eerder dan de 2 jaar die we eigenlijk hadden uitgesproken gaan verhuizen. Wij wensen toch meer rust en blijkbaar kan dat niet hier dan zullen wij toch zelf opzoek moeten naar een plek waar dit wel mogelijk is. Alleen vraag ik mij af wat dit doet met de waarde van het huis.
Bommeltje_ schreef:swatch schreef:En in hoeverre mag je met meerdere studenten in een appartement wonen? Soms zijn daar toch ook specifieke regels voor en kan het ook gemeente afhankelijk zijn.
Ik heb dit even uitgezocht, maar er moet voor kamerverhuur een specifieke vergunning zijn, maar ik kan nergens vinden hoe het zit als het verhuurd wordt in het kader van ‘als vrienden gezamenlijk ingeschreven’
Bommeltje_ schreef:Bowo schreef:Ik mis inderdaad ook welk contact is geweest.
Fijn dat zij eruit gekomen zijn. Ik denk dat voor ons de uiteindelijke conclusie toch is dat we eerder dan de 2 jaar die we eigenlijk hadden uitgesproken gaan verhuizen. Wij wensen toch meer rust en blijkbaar kan dat niet hier dan zullen wij toch zelf opzoek moeten naar een plek waar dit wel mogelijk is. Alleen vraag ik mij af wat dit doet met de waarde van het huis.