Zoektocht naar emmer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Zoektocht naar emmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 16:13

In de hoop dat bokt vast kan helpen!

Mijn paard (en misschien ik ook) zijn autistisch qua drinkemmers. Onderweg tijdens de endurance wedstrijden maak ik voor mijn paard slobber water wat hij goed drinkt! Wel belangrijk op 160 km wedstrijden.

Nu zoek ik al enige tijd naar een vervangde emmer nadat emmer nummer 1 stuk ging. Alleen nu is emmer 2 ook stuk en heb ik lichte paniek :')

Ik ben dus opzoek naar een emmer die minimaal een doorsnede heeft van 32cm en maximaal 26 cm hoog is (lager mag zelfs) met echt een goede deksel erop dat niet alle slobber door heel de auto zit. Er word door de grooms nou niet echt voorzichtig gereden, en we hebben al ondervonden dat de pavo emmer dat de auto onder zat, maar de deksel er nog wel op zat. En die is eigenlijk net iets te smal.

Heeft iemand precies deze emmer of een goede kopie ervan? Die ik over zou mogen nemen? Of een goede website? Ik wil wel een ijzeren handvat en geen plastic, en hij mag echt niet hoger worden. Breder mag (graag zelfs).

Ik heb natuurlijk pavo al meerdere keren door de jaren heen gemaild, zonder succes helaas -O-

Afbeelding

Om het gat. en hoe schoon deze emmer nog was na 10 jaar gebruik :(
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door billy3105 op 23-09-25 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Thats_Me

Re: Zoektocht naar emmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 16:15

Lijken op emmers waar ze verf in mengen. Dus wellicht eens in de bouwmarkt informeren?

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 16:16

Vraag eens bij je plaatselijke snackbar.
De mayonaise en ketchup emmers zijn vaak ideaal en stevig en met deksel

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 16:17

Thats_Me schreef:
Lijken op emmers waar ze verf in mengen. Dus wellicht eens in de bouwmarkt informeren?

Plaatselijke bouwmarkt had geen ongebruikte emmers vertelde ze. En om nu ergens verf weg te gooien vind ik ook zo wat

Jokonootje schreef:

Helaas ook geprobeerd, maar deze hebben (i.i.g. bij ons) plastic hendels, die waren in 2 wedstrijden stuk Y;(

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 16:25

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 16:27

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 16:27

Jokonootje schreef:

Ja, of bij de markt drop, snoep e.d. komen ook in zulke emmers.
Krijg je ze meestal gratis mee.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 16:52

Ik heb deze emmers volgens mij nog op zolder staan, de verpakkingen van 15 jaar geleden?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 17:06

Miran schreef:
Ik heb deze emmers volgens mij nog op zolder staan, de verpakkingen van 15 jaar geleden?

Zoiets denk ik! Zo jammer (maar begrijpelijk) dat ze over zijn gegaan op rechthoekige verpakingen

Afbeelding

Iemand tipte mij ook nog op mineraal blok emmers, ken ze persoonlijk niet en hoe goed die deksel afsluit. Anders maar een blok bij de paarden zetten van de winter, heb ik er volgend jaar iets aan :')

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 17:34

Agrobs heeft deze emmers.
Heb net gemeten, precies de maat die jij noemt.

Afbeelding

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 18:21

callippo schreef:

[ Afbeelding ]

Ah super lief dat je wilde meten! Is dit gewoon een mineralen brok van agrobs? Dan kan ik i.i.g. die op gaan voeren aan de shetters

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 18:31

billy3105 schreef:
callippo schreef:

[ Afbeelding ]

Ah super lief dat je wilde meten! Is dit gewoon een mineralen brok van agrobs? Dan kan ik i.i.g. die op gaan voeren aan de shetters

Lijkt wel een kunststof handvat.

Sorry verder geen bijdrage maar nieuwsgierige meelezer en wil je behouden van een fout.
Inderdaad wel heel lief hoe iedereen meedenkt!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 18:37

billy3105 schreef:

Ja dit is gewoon een mineralenbrok. De 10kg emmer.

Handvat is inderdaad van plastic, daar had ik overheen gelezen, sorry.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 21:21

Wel super lief het meedenken! Ik was nog op zoek naar een mineralen korrel voor de winter, kan ik net zo goed die bestellen voor de dames :D die krijgen alleen wat omdat de 2 grote ook wat krijgen. Kan het altijd proberen natuurlijk :D

De hornbach zojuist getest, rij op weg naar huis er een soort van langs, maar door de ovalen vorm is het m net niet helaas. Paard lief stoten zn neus tegen de randen aan, en dat zonder hoofdstel in zelfs :\
Had nog naar andere gekeken maar niet wat ik wilde dat ze in het assortiment hadden

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 21:25

billy3105 schreef:
Miran schreef:

Zoiets denk ik! Zo jammer (maar begrijpelijk) dat ze over zijn gegaan op rechthoekige verpakingen

Waar woon je? Je mag er best eentje hebben

Paloma_Janet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 22:53

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 23:04

En deze dan inclusief deksel ( ze sluiten wel goed af hoe waterdicht ze blijven weet ik niet) Afbeelding

Ooit gekregen bij de welkoop bij aantal zakken
Ook gaan ze vast geen 10 jaar mee -O-

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 23:06

Zulk soort emmers haal ik bij de slager, heeft meestal paneermeel of kruiden in gezeten
Ik gebruik ze voor mijn garnalen

Misschien daar eens vragen

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 23:12

fjordjes schreef:
Zulk soort emmers haal ik bij de slager, heeft meestal paneermeel of kruiden in gezeten
Ik gebruik ze voor mijn garnalen

Misschien daar eens vragen

Klopt emmers genoeg maar vaak plastic handvat( teminste bij mij op werk)
Hebben wel met ijzeren handvat maar die vaak veel groter..( werk bij slager) :j maar emmers genoeg en gratis aan de weg af te halen ( bij ons dan)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 08:27

Dankjewel allemaal voor het meedenken! Ik zal hier eens bij de slager vragen!

@snorkel, die emmers heb ik ook geprobeerd. De slobber vlekken zitten nog steeds in mijn bekleding :+ en ze zijn net iets te smal. Wel lief het meedenken

SuperRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:58

Ik heb een Marstall Force emmer staan die ook precies aan je afmetingen voldoet; met deksel en metalen handvat.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:08

En als je de slobber nou maakt en vervoert in iets anders en dan gewoon in een emmer overgooit waaruit je paard fijn kan eten op de rustplek? Bijv. in een grote jerrycan (gegarandeerd waterdicht)?

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:13

Wij gebruiken dit https://lavor.nl/product/lavor-minerale ... den-15-kg/ Heb daar nog lege emmers met deksel van staan. Zijn 23 hoog en 38 breed, metalen hengsel. Ik vind het deksel er akelig vast opzitten, maar geen idee of dat stevig genoeg is voor slobber tijdens de ritten van jouw grooms. Door het formaat is de emmer wel heel stabiel. Geen idee welke regio je zit? Kan wel zeggen ik breng er een paar, maar straks is dat een ommelandse reis :o

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:46

Tink89 schreef:
En als je de slobber nou maakt en vervoert in iets anders en dan gewoon in een emmer overgooit waaruit je paard fijn kan eten op de rustplek? Bijv. in een grote jerrycan (gegarandeerd waterdicht)?

Gezien de snelheden die ik rij, en de afstanden die mijn grooms moeten afleggen tussen de groompunten is dat tijds technisch niet mogelijk. Op de rust plek (vetgate) heeft hij een hele fijne effol emmer (die overigens ook lekt) als drink emmer. Maar onderweg staan de grooms 9/10 keer hooguit 1/2 minuten op mij te wachten voor ze weer doorrennen. Als je dan op je gemakje een jerrycan moet gaan overgieten verlies je helaas te veel tijd.

Mijn andere paard is gelukkig een stuk makkelijker en drinkt wel gewoon water, dus daar gaat gewoon een brede emmer mee die vervolgens na het drinken over de billen gaat :')

koeke schreef:
Wij gebruiken dit https://lavor.nl/product/lavor-minerale ... den-15-kg/ Heb daar nog lege emmers met deksel van staan. Zijn 23 hoog en 38 breed, metalen hengsel. Ik vind het deksel er akelig vast opzitten, maar geen idee of dat stevig genoeg is voor slobber tijdens de ritten van jouw grooms. Door het formaat is de emmer wel heel stabiel. Geen idee welke regio je zit? Kan wel zeggen ik breng er een paar, maar straks is dat een ommelandse reis :o

Dit is zo’n ‘liksteen’ toch? Die zullen ze niet in 3 weken op hebben, maar kan ik wel wegzetten voor de winter en dan heb ik er volgend jaar wat aan!

SuperRocky schreef:
Ik heb een Marstall Force emmer staan die ook precies aan je afmetingen voldoet; met deksel en metalen handvat.

Oh super tof! Zag dat Marstall nu ook over is op 4-kant. Zou je hem evt verzenden?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:58

billy3105 schreef:
Roodvos schreef:

NIET! Je bent geweldig _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ gewoon zelf door de tijd heen niet kunnen vinden

Ga eens bij je frituur langs en vraag of ze mayonaise emmers over hebben, die zijn precies dezelfde.

Trouwens, kan je niet een eet emmer meenemen en dan gewoon overkippen? dan kan je van die flexibele teiltjes gebruiken en maakt de bewaaremmer niks uit.