Hoeveel uur werken jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Hoeveel uur werken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 13:51

Hey mede bokkers,
ik ben er wel eens benieuwd naar. :j

Hoeveel uren jullie werken en hoe je dit eigenlijk bevalt in combinatie met eigen paarden, misschien wel kinderen en het huishouden of andere hobby’s..

Nu word ik zelf ook een beetje ouder, maar ben nog steeds jong. Nog geen kinderen wat ik wel graag in de toekomst zou willen.

Zelf werk ik 34 uur. En ben 27 jaar. Heb zelf 4 pony’s bij mijn ouders aan huis. Wat ik samen doe met mijn vader.

Mijn dagen zijn ongeveer van 7 tot 4

En ik ben benieuwd hoe lang jullie reistijden zijn en combinatie werktijden.
Laatst bijgewerkt door Janinevv op 22-09-25 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Hoeveel uur werken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 13:54

Ik ben 43, werk 40 uur. Woon alleen met 3 katten. Geen kinderen.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 13:57

Ik ben 31, werk 32 uur. Ik woon alleen met 2 katten en een hond. Daarnaast heb ik 2 eigen wedstrijdpaarden (eventing), een dresuurpaard en een trainingspaard staan. Dat houdt in dat ik gemiddeld 2/3 paarden per dag rij, 7 dagen per week.

Momenteel schiet het huishouden er wel een beetje bij in. Ik zit midden in het eventingseizoen waardoor mijn weekenden opgeslokt worden door wedstrijden en trainingen.

Normaal gesproken bevalt het prima, maar op dit moment is het soms wat druk.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 13:58

davinci2412 schreef:
Ik ben 31, werk 32 uur. Ik woon alleen met 2 katten en een hond. Daarnaast heb ik 2 eigen wedstrijdpaarden (eventing), een dresuurpaard en een trainingspaard staan. Dat houdt in dat ik gemiddeld 2/3 paarden per dag rij, 7 dagen per week.

Momenteel schiet het huishouden er wel een beetje bij in. Ik zit midden in het eventingseizoen waardoor mijn weekenden opgeslokt worden door wedstrijden en trainingen.

Normaal gesproken bevalt het prima, maar op dit moment is het soms wat druk.

Over hoeveel dagen doe jij je 32 uur? Gewoon 4?

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 13:59

Ik ben 28, Werk 36 uur
Woon samen met mijn man die 40 uur werkt op contract maar in de drukke periode makkelijk de 60 uur aantikt in een week.
Geen kinderen
Wel 2 aquariums die elke week onderhouden moeten worden.
Afhankelijk van de diensten van mij man doen we dit of samen of alleen.
Geld hetzelfde voor het huishouden waarvan ik eigenlijk sowieso het wassen strijken,stofzuigen doe en de boodschappen.
Mijn man kookt over het algemeen,
Met regelmaat is mijn hond van mijn ouders ook bij mij.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:00

Bijna 36 jaar, 3 kleine kinderen ( 6 jaar, 4 jaar, 1.5 jaar).
We hebben een melkveehouderij en 2 drachtige merries.

Ik werk daarnaast ook nog 20 uur per week inclusief 1x per maand weekend dienst.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:00

Ik ben 32, werk 40 uur thuis (wil nooit meer anders) en woon samen met mijn vriend, twee katten, hond en paar duizend vissen := Mijn vriend verkoopt siergarnalen en die kweken nog sneller dan konijnen, ik heb zelf twee aquariums met 'gewone' vissen op mijn kantoor staan en sinds kort zijn we ouders geworden van 6 prachtige koivissen. Op dit moment nog geen paard, maar hopelijk over een paar maand wel en dan zou ik alleen 's avonds en in de weekenden erheen. Paard komt dus in volpension.
Mijn vriend werkt 32 uur in de bouwsector, hij is op woensdags vrij.

Emperor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:04

Ik ben 28, werk 40 uur, waarvan 4 dagen kantoor en 1 dag thuiswerken. Ik heb twee rijpaarden aan huis, gelukkig krijg ik hulp van mijn moeder met de verzorging.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:07

Ik ben 54 en werk 40 uur. Ik woon alleen met 2 katten en een paard op volpension. Gelukkig geen kinderen.

Ik heb een vrijstaande woning op een vrij grote kavel.
In mijn oude huis had ik hulp in de huishouding. Nu heb ik op beide verdiepingen een zuig- en dweilrobot staan. Dat scheelt heel veel tijd.
Wat er vooral bij inschiet is het tuinwerk. De combinatie van tijd en droog weer, bijv. om gras te maaien, is nog wel eens een uitdaging.

Andere hobby's heb ik niet. Ik lees ongeveer 1 à 2 boeken per jaar en doe ongeveer 1 jaar met een puzzelboekje.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:10

Ik ben 41, woon samen met partner en schoolgaande zoon.
Geen paarden meer, wel thuis vogels, axolotl, kat en kippen.

Ik werk zo'n 20-24u onregelmatig (alleen avond, nacht, weekend en feestdagen).
Mijn partner werkt 40u in ploegendiensten.

Ik zou niet anders meer willen, overdag tijd voor het huishouden, de dieren, koken, een fijne wandeling of gewoon even tijd voor mezelf

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:10

Ik ben 36, werk 36 uur (momenteel wel weer in opbouw van uren na overspannenheid, aantal uur zit nu op 30). Normaal gesproken werk ik 5 om 4 dagen, dus 1 keer per 2 weken een lang weekend. Ik ben in marathontraining en sport 12 uur per week. Ik heb een rijtjeswoning met ruime tuin... Die tuin heeft momenteel wat onderhoud nodig :=

Mijn reistijd is 20 minuten enkele reis, of 35 minuten op de fiets. Op vrijdagen werk ik vaak thuis.Ik wil ook absoluut niet meer dan 30-auto-minuten enkele reis hebben tussen woon-werk.

AnjaK83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:14

Ik ben 42, werk paard-time (40 uur dus). Ik heb een paard die op een (vol)pensionstal staat en thuis 2 konijnen in de tuin. Geen kinderen of man, wat aanzienlijk scheelt in rommel in huis :D

Ik vertrek 's ochtends rond 8:15, ben dan rond 8:45 op kantoor en vertrek weer rond 17:30. Ongeveer 18:00 ben ik meestal thuis. Ik ga niet elke avond naar stal dus heb voor mijn gevoel genoeg tijd over om het ook soms even rustig aan te doen! Daarbij staat het paard op een hit-actief stal, dus mocht de dag tegenvallen oid dan kan ik met een gerust hart een keer overslaan.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:19

Ik werk 40 uur, woon samen met mijn vriend, 2 katten en een hond. Daarnaast nog een paard waar ik dagelijks naartoe ga. We hebben niet zo’n grote woning (120m2), hier doe ik bijna alles, en een grote tuin waar mijn vriend bijna alles in doet. Mijn vriend kookt meestal.

Ik krijg alles wel voor elkaar, maar heb voor mijn gevoel vaak weinig tijd over voor even niks (boekje lezen, tv kijken). In de weekenden schiet dat er ook vaak bij in, want als we familie of vrienden bezoeken zijn we minimaal zo’n 2 uur onderweg enkele reis.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:20

Ik ben 42, werk 40 uur, getrouwd geen kinderen, 2 paarden aan huis.
Doordat ik vrij veel thuis werk en het dan lang niet altijd gillend druk is kan ik veel van mijn huishouden (zoals de was, opruimen, kleine klusjes zoals even het toilet een beurt geven, en eten voorbereiden, ok ok en een beetje bokken tussendoor) tussen de werkzaamheden door doen. Dit scheelt enorm en daardoor vind ik het ook niet al te erg om 40 uur te werken. Zouden de volle 40 uur buitenshuis zijn zou ik dat niet echt tof vinden denk ik. Ik heb het grootste deel van mn leven 32 uur gewerkt (gedurende 19 jaar) en dat vond ik heel prettig.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:21

Ik ben 33 jaar, werk fulltime, ben getrouwd en heb een zoontje van 3 jaar. Daarnaast 4 paarden aan huis en een grote (bloemen)tuin.

Ik ben freelancer in de IT, en op het moment heb ik een opdracht op 1 uur reisafstand enkele rit. Dus 2 uur reistijd per dag.

Hoe ik het doe? Dat vraag ik mezelf ook weleens af.
Sochtends voor werk mest ik de paarden, geef ik hooi voor 24 uur en vul ik het water. Na het werk een rondje in de tuin (als je het dagelijks bijhoudt heb je genoeg aan een kwartiertje tot een half uurtje onderhoud per dag) terwijl mijn man kookt. Dan samen eten, even de stofzuiger door het huis en opruimen, zoontje op bed en savonds nog een kort rondje mesten bij de paarden, Douchen en op bed. En dat op repeat. :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:23

2 of 3 per week, meer is helaas ook fysiek niet haalbaar. Gelukkig goed loon dus voldoende om (samen met mijn man die 2 dagen werkt) rond te komen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:23

Ik ben 32, werk 40 uur per week met 3 dagen per week uur reistijd enkeltje.
Sporten 2x per week in de avond. Getrouwd, geen kinderen (wel huisdieren).
Bejaarde verzorgpony, die zich prima vermaakt als ik er niet dagelijks ben.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 14:25

Ik merk met mijn fysieke werk dat mijn lichaam het soms niet trekt. Krijg lichamelijke klachten.

Ik draai altijd over uren om de winter maanden een buffer te hebben omdat we dan niet altijd aan onze uren per week komen.

Maar sommige maken ook echt wel lange dagen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:26

Ik werk nu 34 uur, in mijn nieuwe baan ga ik 32 uur werken. (4 dagen beide)

Ik heb jarenlang 40 uur of meer gewerkt maar dat zou ik niet meer willen. Ik ben inmiddels doorgegroeid naar een fijn salaris waardoor 32 uur voldoende is. Dat geeft me meer tijd voor mijn persoonlijke leven en de relaxmodus. Ik wil de laatste jaren - zeker sinds corona- wegblijven van het continu rennen en vliegen. En ook ruimte hebben voor gewoon niks doen en ontspannen. Ik had de keuze om 36 uur te werken (4x9) maar daar niet voor gekozen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:27

Ik ben eigen baas ik bepaal zelf hoeveel ik werk, voor mij is dit ideaal.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:29

Ik ben 26 en werk in een 5 ploegendienst. Dus volgensmij zit dat wekelijks op iets van 33u, maar het is 6 dagen werken (8u op een dag) en dan 3,5/4 dagen vrij. Vriend doet hetzelfde werk.
Geen kinderen, willen we in de toekomst wel. Moet wel zeggen dat we dan even moeten kijken hoe we dat gaan doen, want beide in 5 ploegen lijkt me dan niet ideaal haha.
Verder een eigen paard op half pension. Kan gelukkig de dagen dat ik wat moet doen op stal (binnen of buitenzetten, uitmesten etc etc) flexibel indelen met iedereen. Vind het fijn werken zo, veel vrije tijd ook

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:32

Janinevv schreef:
Hey mede bokkers,

Hoeveel uren jullie werken en hoe je dit eigenlijk bevalt in combinatie met eigen paarden, misschien wel kinderen en het huishouden of andere hobby’s..

Nu word ik zelf ook een beetje ouder, maar ben nog steeds jong. Nog geen kinderen wat ik wel graag in de toekomst zou willen.

Zelf werk ik 34 uur. En ben 27 jaar. Heb zelf 4 pony’s bij mijn ouders aan huis. Wat ik samen doe met mijn vader.

Ik werk 36 uur, 4x9 op dit moment. Eerder 4x8 en 1x4. Reistijd naar stal vanuit huis enkele reis 30-45 minuten. Afhankelijk van de werklocatie. Reistijd stal-huis ongeveer 35 min.

Ma 7 uur deur uit, werken 7.30 - 17 - naar stal , 21.30 thuis (slapen)
Di 7 uur deur uit, werken 7.30 - 17 - naar stal , 21.30 thuis (slapen)
Wo 7 uur thuiswerken tot 16 , eten - naar stal, 21.30 thuis (slapen)
Do 7 uur deur uit, werken 7.30 - 7.45/17 - naar stal, 21.30 thuis (slapen).

Vaak is het probleem dat ik ook nog ergens moet eten tussendoor.

Vrijdag is m'n energie op. Probeer ik huis op orde te krijgen - chaos van de voorgaande dagen beetje op te ruimen en op tijd te slapen.
Zaterdag + zondag probeer ik wat meer tijd op stal door te brengen / huishouden / tijd voor m'n vriend en vaak wat sociale dingen gepland - waar dan eigenlijk geen tijd voor is.

Ik kom chronisch tijd tekort... en tja, ook nog kinderwens, geen idee hoe ik dat wil gaan fixen. Nu is m'n energie vaak al op. In de zomer gaat het wel, in de winter meer moeite mee.

De struggle hier is dat er nog tussendoor gegeten moet worden, via huis rijden is geen optie. Dus probeer in weekend wat vooruit te koken en dan bakjes mee te nemen - lukt niet altijd.
Dagelijks naar stal want er moet bijgevoerd worden, we staan op 24/7 en de stal voert enkel het hooi. Daar red mijn paard, zeker in de winter, het absoluut niet mee.

Dus struggle hier best wel met de tijd. Nu nog niet samenwonend, dus 2 huizen bij te houden, wil m'n vriend ook nog wel eens zien, die gaat soms ook mee naar stal. Het is best een struggle. Vind het best pittig.
Stallen dichterbij voeren te weinig, te weinig buiten, of zeiknatte modderpaddocks. Dus we doen het er mee, paard happy, wij ook. De rest nemen we voor lief.
Laatst bijgewerkt door Miss_Mii21 op 22-09-25 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 14:33

Miss_Mii21 schreef:
Janinevv schreef:
Hey mede bokkers,

Ik werk 36 uur, 4x9 op dit moment. Eerder 4x8 en 1x4. Reistijd naar stal vanuit huis enkele reis 30-45 minuten. Afhankelijk van de werklocatie. Reistijd stal-huis ongeveer 35 min.

Ma 7 uur deur uit, werken 7.30 - 17 - naar stal , 21.30 thuis
Di 7 uur deur uit, werken 7.30 - 17 - naar stal , 21.30 thuis
Wo 7 uur thuiswerken tot 16 , eten - naar stal, 21.30 thuis
Do 7 uur deur uit, werken 7.30 - 7.45/17 - naar stal, 21.30 thuis.

Vaak is het probleem dat ik ook nog ergens moet eten tussendoor.

Vrijdag is m'n energie op. Probeer ik huis op orde te krijgen - chaos van de voorgaande dagen beetje op te ruimen en op tijd te slapen.
Zaterdag + zondag probeer ik wat meer tijd op stal door te brengen / huishouden / tijd voor m'n vriend en vaak wat sociale dingen gepland - waar dan eigenlijk geen tijd voor is.

Ik kom chronisch tijd tekort... en tja, ook nog kinderwens, geen idee hoe ik dat wil gaan fixen. Nu is m'n energie vaak al op. In de zomer gaat het wel, in de winter meer moeite mee.

Dat klinkt wel pittig ja, heb je ook een partner?

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:36

Ik ben 35 jaar en werk 36 uur. Ik woon samen met mijn vriend in een vrijstaande niet al te grote woning met onze 2 katten. Bij de aankoop van de woning kreeg ik de vijver erbij, dus die heb ik in ere hersteld en daar woont nu familie vis.
De tuin vergt toch best wat tijd merk ik, maar die gaan we volgend jaar aanpakken zodat het hopelijk minder werk wordt.

Ik heb 1 paard op volpension waarmee ik (niet heel actief) wedstrijden rijd.

Het (grotere) huishouden probeer ik voornamelijk naar het weekend te verplaatsen, maar soms door paarden activiteiten schiet dat er soms bij in. Mijn vriend werkt 32 uur, dus we hebben een goede balans gevonden qua huishouden. Doen beide alle klusjes zoals zuigen, dweilen, wassen e.d. De tuin is wel meer mijn ding en vind ik ook leuk om te doen, daarentegen vindt mijn vriend de ramen wassen weer leuker dan ik.

Mijn werkdagen zijn de ene week 4 doordeweekse dagen en de andere week 5 doordeweekse dagen. Ik werk op 1 dag na altijd thuis en werk dan ongeveer van half 9 tot 5.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:38

Ik ben 31 en werk gemiddeld (verschilt een beetje van week tot week) zo’n 25-30 uur per week verdeeld over 4 dagen.
Ik had graag meer willen doen, maar ik kan het fysiek niet aan.