Winterjassenjacht gestart – wie helpt mee speuren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Winterjassenjacht gestart – wie helpt mee speuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-25 09:27

Oké, het is vandaag allesbehalve winterjassenweer, maar ik kijk alvast vooruit! :+
Mijn zwarte Khujo-jas heeft me twee winters warm gehouden, maar na twee ritsreparaties, lekkageproblemen en scheurtjes in de stof is het tijd voor iets nieuws.

Dus: ik ben op zoek naar dé winterjas voor dit jaar!

Wat moet ‘ie kunnen?
- Fietsproof (ik fiets elke dag 15 minuten naar werk)
- Waterdicht (Nederland = regen, laten we eerlijk zijn)
- Hip en leuk (geen vormloze hobbezak graag )
- Lang model (warmte + stijl = win-win)
- Geschikt voor naar kantoor, liever niet echt de outdoor stijl jas
- Budget: liefst onder de €200

Hij wordt mijn vaste jas voor werk, stad, hond uitlaten en alles daartussen. Dus hij moet veelzijdig zijn, sterk én mooi! :j

Heb jij een jas waar je helemaal blij mee bent? Of tips voor merken/winkels die aan deze eisen voldoen?
Ik hoor het supergraag – help me de perfecte winterjas vinden voordat de kou toeslaat! :brr:
Laatst bijgewerkt door Josien_ op 19-09-25 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 09:31

Ik denk net een beetje boven budget, maar als je de mogelijkheid hebt om naar de Outlet in Roermond te gaan; alles van Wellensteyn.
Ik zweer bij dit merk! Heb ‘m nu al 4 jaar en is nog steeds heel warm & waterdicht. En ik vind ‘m mooi :D
Er zijn veel verschillende modellen/lengtes.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 09:31

Ik denk met jouw verhaal dat een Human-Nature(van ANWB) jas misschien wel passend is.
Keuze is reuze, als je lid bent van anwb red je het wel rond de 200 euro.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 09:33

ik heb vorig jaar in roermond een hele mooie, fijne (dure) merkjas gescoord voor 200 euro, lang, rits die van langsonder openkan), volgens mij wel waterdicht en superwarm. Normaal was die boven de 600 euro (nu online originele prijs rond de 350), dus ik zou wel even daarheen gaan als dat kan.
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 19-09-25 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 09:33

Ik koop winterjassen meestal bij bever. Mijn laatste 2 van Didrickson. En die vervang ik dan omdat ik een ander kleurtje wil, maar heb er 1 aan de kapstok van +10 jaar die nog top waterdicht is.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 09:34

Inderdaad eentje van de anwb! Warm en waterdicht, en ze zien er nog leuk uit ook.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 09:34

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 09:35

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 09:39

Ik zou even bij Decathlon gaan kijken. Betaalbare en prima jassen. Plus je kan de reviews online bekijken van hun artikelen. Weet je meteen hoe ze ervaren worden.

Edit: ik heb vorig jaar geleden de lange waterproof Loire jas van Lemieux (UK website) gekocht voor mijn dochter. Hele mooie jas en goed waterdicht. Die was in de uitverkoop 159 euro. Binnenkort hebben ze daar weer BF acties.
Laatst bijgewerkt door Niqui op 19-09-25 09:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-25 09:40

Ik vind de jassen van Khujo echt prachtig en twijfel echt om er nog een te kopen, maar ik vind 2 jaar meegaan wel erg kort.

Bij ANWB heb ik online gekeken en vond daar niet echt iets leuks bij staan, maar misschien in de winkel.
Revolution race is inderdaad wel een fijn merk, daar heb ik wat wandelkleding van. Ik ga eens kijken :) .

En een goed excuus om een dagje naar de outlet in Roermond te gaan is natuurlijk nooit verkeerd *\o/*

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 09:41

De winterjas der winterjassen heb ik van Ragwear. Gaat alweer een paar winters mee, zie hem niet meer op de site staan, maar ze hebben een ruim aanbod. Goede kwaliteit en binnen je budget.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 09:42

smurffie schreef:
Ik koop winterjassen meestal bij bever. Mijn laatste 2 van Didrickson. En die vervang ik dan omdat ik een ander kleurtje wil, maar heb er 1 aan de kapstok van +10 jaar die nog top waterdicht is.

Hier ook 2 Didrikson jassen, een gevoerde regenparka en 1 winterjas. Beiden fantastisch, maar wel boven budget denk ik of je moet de sale in de gaten houden

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 09:56

Mijn 'overleef een winterstorm' jas is van carhartt. Amerikaans rancher merk.

Ding gaat al jaren en jaren mee

Duhelo

Re: Winterjassenjacht gestart – wie helpt mee speuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 09:58

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 10:13

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 10:21

Ik heb voor op stal een Canada goose en een Canadians en voor normaal gebruik een Woolrich.
Allemaal tweedehands gekocht en de Canada goose en Canadians gaan al jaren mee. De Woolrich gaat nu de 2e of 3e winter in en lijkt nog nieuw

Vooral de Canada goose is goed, ik heb hem ondertussen meer dan 10 jaar en een aantal jaar geleden is de rits los gaan laten aan de onderkant. Die heb ik zelf genaaid. Hij is nog warm en waterdicht en de stof is ook niet kapot. De degradatie tot stal jas heeft hem natuurlijk geen goed gedaan maar dat spreekt voor zich :+

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 10:34

smurffie schreef:

Hier hetzelfde, zo'n fijne jassen. Het is eigen jammer dat we nooit echt winter hebben want vaak heb ik hem niet aan maar zit echt fantastisch op de koude dagen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 10:46

Ik heb echt al 5 jaar een Tenson jas. En hij begint nu pas een beetje op te raken. En ik doe die ook gewoon overal aan. In de wasmachine etc. _O-

Heb hem toen zelfs nog gekocht met 50% korting, 150 in plaats van 300. Maar echt onverwoestbaar.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 11:17

Ik lees mee, ik zoek ook een lekker lange jas. Sinds het debacle met m'n goede merk jas die niet waterdicht bleef heb ik geen winterjas meer en dat viel toch nog wel tegen afgelopen winter.

Wil je geen ventilatie onder de armen? Ik vind het op de fiets nog wel snel zo'n zweetboel worden of met wat actiever wandelen. En een rits achterop of aan de zijkanten zodat het makkelijker fietst en je nog wel je kruis warm houdt? Ik zat al naar paardenmerken te kijken, dus die zou ik je wel aan willen raden (als je geen okselventilatie wilt, want dat heb ik nog niet gevonden icm andere eisen).

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-25 11:21

_Christina schreef:
Ik lees mee, ik zoek ook een lekker lange jas. Sinds het debacle met m'n goede merk jas die niet waterdicht bleef heb ik geen winterjas meer en dat viel toch nog wel tegen afgelopen winter.

Wil je geen ventilatie onder de armen? Ik vind het op de fiets nog wel snel zo'n zweetboel worden of met wat actiever wandelen. En een rits achterop of aan de zijkanten zodat het makkelijker fietst en je nog wel je kruis warm houdt? Ik zat al naar paardenmerken te kijken, dus die zou ik je wel aan willen raden (als je geen okselventilatie wilt, want dat heb ik nog niet gevonden icm andere eisen).

Ik hoef maar kort te fietsen, dus die warmte valt reuze mee over het algemeen.
Rits aan de zijkanten zou inderdaad ideaal zijn!

Heb inderdaad ook bij paardenjassen gekeken, nog niet direct iets gevonden maar wie weet bij deze wintercollecties.

Probleem zit er vaak in dat ik een mooie, vrouwelijke jas wil die ook allerlei praktische aspecten heeft.
Die combinatie schijnt in mijn smaak lastig te zijn.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 11:33

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 11:58

200 is best krap voor een echt goede winterjas ben ik vorig jaar achter gekomen.
Ragwear vind ik echt heel prettig, ook mooie jassen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 11:59

Josien_ schreef:
_Christina schreef:

Ik hoef maar kort te fietsen, dus die warmte valt reuze mee over het algemeen.
Rits aan de zijkanten zou inderdaad ideaal zijn!

Heb inderdaad ook bij paardenjassen gekeken, nog niet direct iets gevonden maar wie weet bij deze wintercollecties.

Probleem zit er vaak in dat ik een mooie, vrouwelijke jas wil die ook allerlei praktische aspecten heeft.
Die combinatie schijnt in mijn smaak lastig te zijn.

Mijn Tenson jas was een getailleerde Parka. Waterdicht. Wel saai zwart maar bleef dus echt mooi.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 12:02

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 12:10

Ik ben erg fan van de jassen van Kjelvik. Ik heb er twee winterjassen en twee zomerjassen van. Kan die zeker aanraden :) Goed bij het model kijken in hoeverre deze waterdicht zijn.

Verder heb ik 5 jaar lang een Airforce jas gehad en heb diezelfde nog een keer nieuw gekocht en die gaat ook al 3 jaar mee. Maar die prijs ligt wel boven de 200 euro :)