Kleding winkel Groningen kwaliteit kleding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Kleding winkel Groningen kwaliteit kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:56

Steeds vaker loop ik er tegen aan dat de kwaliteit van vrouwenkleding steeds slechter lijkt te worden..
Had recent kleding bij de Cotonclub gekocht en 1 x wassen (nog niet gedragen.) en het is al stuk. Een een gat en de ander wat naadjes los.. zonde :'(.
En als ik dan met mijn vriend de pme winkel inloop denk ik , dit is nou echt betere kwaliteit dan wat ik allemaal voor vrouwen inde winkel zie hangen.

Daarom gevraagd, wie kent een winkel dat wel redelijke kleding verkoopt ?
Ik heb nu 2x gehad bij de Cotonclub dat het niet lang meegaat...maar de laatste keer vond ik schrikbarend..
Ik zoek een winkel in Groningen stad :)
En eventueel online mag ook.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:01

Je bent niet de enige. Het is gewoon zo dat kleding minder is. Omdat mensen het maar 1 seizoen willen dragen. Vooral vrouwen.
Ik ben niet bekend in Groningen. Wel heb ik wat algemene tips voor als je gaat winkelen. Of eigenlijk heeft Bernadette die voor je:

https://www.youtube.com/watch?v=fuVU64m1sbw

Daarnaast vind je bij de kringloop vaak de wat betere kleding. Dus kleding die al door iemand gedragen is en er toch nog goed uitziet, en die er dus goed tegen kan om keer op keer gedragen en gewassen te worden. Pas heb ik bij voorbeeld een prachtig wollen rokje van By Josephine bij de kringloop vandaan gehaald voor 2 of 3 euro. In Groningen moeten die toch ook wel te vinden zijn?
Laatst bijgewerkt door Koper op Vandaag, 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Re: Kleding winkel Groningen kwaliteit kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:03

Bernadette <3

Maar ik zou het ook zoeken in de kringloop of in de beter gesorteerde vintage zaken. De kwaliteit van moderne kleding is over de hele linie om te huilen -O-

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:06

Ik koop goede kwaliteit tweedehands (Vinted), vintage of ik maak het zelf. De kwaliteit in winkels vind ik echt waanzinnig slecht.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:07

Ik heb zelf meerdere t-shirts van Hugo Boss en die blijven echt heel goed. Eentje heb ik wekelijks aan in de zomer. Al 6 jaar. Gekocht bij de Hudson Bay nog. :=

En inderdaad kijk naar het label. Katoen vind ik vaak mooier blijven.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:08

Appel en een ei zit ook in Groningen, zij hebben hogere kwaliteit kleding voor een fatsoenlijke prijs.

Koper

Als ik iets nieuws wil dan ben ik trouwens bereid om daarvoor op pad te gaan. Ik koop liever 1 keer in het jaar een broek die jaren mee gaat dan 5 die allemaal flut zijn, dat ook uitstralen maar waar je wel even veel aan kwijt bent. Omdat ik geen modetype ben maar mijn eigen stijl volg werkt dat voor mij. En dan haal ik die broek bij voorbeeld bij de Bijenkorf. Waar je ook online kunt bestellen, vandaar dat ik het maar noem. Mooie broeken heb ik het dan over, mijn jeans zijn gewoon fast fashion van C&A.

MarlindeRooz

Sting schreef:
Appel en een ei zit ook in Groningen, zij hebben hogere kwaliteit kleding voor een fatsoenlijke prijs.

Daar hangt vaak genoeg Only en dergelijke merken hoor. :o

Idem dito voor kringlopen. In Zwolle betaal je rustig 7,50 voor een shirt van de Primark. :+

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:10

Aanhakend op het advies van mijn voorgangers, bij Appel & ei hangt goede kwaliteit tweedehands kleding, en ik ben zelf bij de Reshare store ook goed geslaagd. Bij die tweede hangt ook spul van de primark, en ondanks dat het er nog goed uitziet sla ik dat over. Beide winkels zitten in de Oosterstraat in stad. In de Oude kijk in 't Jat zitten ook verschillende vintage kledingwinkels, maar bij die ben ik nog nooit geweest

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:14

MarlindeRooz schreef:
Idem dito voor kringlopen. In Zwolle betaal je rustig 7,50 voor een shirt van de Primark. :+

Daar kun je voor kiezen. Maar je kunt er ook voor kiezen om kleding alleen mee te nemen als het is wat je zoekt. En in een kringloopwinkel is de kans van slagen net wat groter dan bij de Primark als dat wat je zoekt goed gemaakte kleding van redelijke tot goede stoffen is.
Laatst bijgewerkt door Koper op Vandaag, 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:15

Koper schreef:
MarlindeRooz schreef:

Daar kun je voor kiezen. Maar je kunt er ook voor kiezen om kleding alleen mee te nemen als het is wat je zoekt. En in een kringloopwinkel is die kans net wat groter als dat wat je zoekt goed gemaakte kleding van redelijke tot goede stoffen is.

Dan moet je wel zin, tijd en energie hebben om heel veel winkels te doorzoeken.

Dat is niet handig als je echt iets nodig hebt. :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:16

MarlindeRooz schreef:

Hoe hard heb je het nodig als het niet goed is?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:21

Of zelf ook gewoon PME of Jack&Jones e.d. gaan dragen. Daar zitten echt wel shirts tussen die ook voor vrouwen mooi zijn omdat ze uniseks zijn of zelfs geheel voor vrouwen omdat de kleuren niet mannelijk zijn, of de print niet.

Ik vind bij de Daka wel eens shirts van goede kwaliteit, ook duur. Broeken vind je daar niet, dan zit je gewoon aan merken als Brams Paris vast voor kwaliteit. Ook heeft de Decathlon vaak heel goed spul.

En als ik wel eens een wasgaatje heb die er te vroeg in komt, dan draag ik het shirt gewoon nog voor net hoor. Het is immers nog niet versleten. Anders kun je wel bezig blijven helaas.

Ik koop online wel eens shirts bij Sans Online. Overigens kijk ik nooit bij dameskleding daar, want dat is gewoon allemaal ruk, te kort, en niet mooi. Herenkleding heeft gewoon betere ontwerpers tegenwoordig en de prints zijn echt niet specifiek mannelijk gelukkig.

Only vind ik gemiddeld genomen erg lelijke shirts hebben. Maar ik koop sowieso echt nooit specifiek damesshirts, want die passen gewoon niet, altijd te kort, zelfs in maatje XXL (en dan is het een slobber vaak). Met uniseks ben je vrouwelijk genoeg, zit vaak een beter ontwerper achter.

Bijenkort echt nog nooit wat gekocht. En in de stad zelf kom ik al jaren niet meer eigenlijk. Je kunt er gewoon niet meer normaal komen tegenwoordig. Een heel eind lopen als je gratis wilt parkeren en ik vertik het om parkeergeld te betalen.
Laatst bijgewerkt door germie op Vandaag, 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:21

Koper schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hoe hard heb je het nodig als het niet goed is?

Hoe bedoel je dat?

Als je weinig kleding hebt en het gaat kapot dan moet je wat hebben. En in de kringloop is niet altijd de goede maat, prijs etc. Dan is een (web)winkel makkelijker.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:23

Hebben ze in Groningen Anna van Toor? Dat vind ik een mooie en kwalitatief goede winkel.

En van de zomer was ik in Groningen in een mooie kwaliteitswinkel met kleding van Summum, Fabienne Chapot, ByBar.
Even teruggezocht hoe het heet en het was Cosme Lifestyle.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:31

MarlindeRooz schreef:
Als je weinig kleding hebt en het gaat kapot dan moet je wat hebben. En in de kringloop is niet altijd de goede maat, prijs etc. Dan is een (web)winkel makkelijker.

Wat ik bedoel is dat als je kleding kapot gaat je de keuze hebt om

- je kleding te (laten) repareren
- er fatsoenlijke kleding voor in de plaats te kopen, of dat nou tweedehands is of nieuw. En dat je kleding van slechte kwaliteit niet nodig hebt ook al is het je maat. TS is daar al achter, en jij snapt het nu hopelijk ook.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:32

Ik ben een paar jaar terug goed geslaagd bij Artishock in de Zwanestraat.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:34

Koper schreef:
MarlindeRooz schreef:

Wat ik bedoel is dat als je kleding kapot gaat je de keuze hebt om

- je kleding te (laten) repareren
- er fatsoenlijke kleding voor in de plaats te kopen, of dat nou tweedehands is of nieuw. En dat je kleding van slechte kwaliteit niet nodig hebt ook al is het je maat. TS is daar al achter, en jij snapt het nu hopelijk ook.

Dan moet je dat wel kunnen betalen. Tweedehands is makkelijk als je een normale maat hebt. Lekker makkelijk om het zo te stellen. :n

Nogmaals: ik kan tweedehands bijna geen broeken vinden. In normale winkels met nieuwe kleding al niet. Heb zeker 30 broeken gepast binnen een week voor ik er eentje vond die normaal zat. Hele dure (zogenaamde) duurzame merken die pas ik meestal niet eens (lang en moeilijk figuur).

Echt 60% ofzo van mijn kleding is tweedehands. Maar het is niet heilig en perfect. Een keer wat nieuw kopen is niet een zonde.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:22

MarlindeRooz schreef:
Nogmaals: ik kan tweedehands bijna geen broeken vinden. In normale winkels met nieuwe kleding al niet. Heb zeker 30 broeken gepast binnen een week voor ik er eentje vond die normaal zat. Hele dure (zogenaamde) duurzame merken die pas ik meestal niet eens (lang en moeilijk figuur).

Fascinerend hoe je het weer op jezelf weet te betrekken.

Hopelijk heeft de TS wat aan de tips in dit topic en wil ze adresjes delen wanneer ze die vindt. Ik vind Groningen best leuk en als er niet-flutte kleding te shoppen valt is dat een leuke reden om weer eens die kant op te gaan :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:25

Koper schreef:
MarlindeRooz schreef:

Fascinerend hoe je het weer op jezelf weet te betrekken.

Hopelijk heeft de TS wat aan de tips in dit topic en wil ze adresjes delen wanneer ze die vindt. Ik vind Groningen best leuk en als er niet-flutte kleding te shoppen valt is dat een leuke reden om weer eens die kant op te gaan :)

Ik vind het vooral fascinerend hoe jij je eigen idealen bij anderen opdringt. Niet iedereen wil tweedehands of heel duur shoppen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:57

Misschien over een hele andere boeg maar is er dan niet iets mis met je wasmachine? Ik draag ook veel kleding van Only, H&M en dochter ook. Dat gaat bij ons wel langer dan 1 seizoen mee. Heb zelfs shirtjes van Takko die al jaren mee gaan. Als ze minder netjes worden schuiven ze door naar de stapel met kleding die aan mag als we naar stal gaan.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:03

In welke stijl zoek je?
Zelf draag ik steeds meer bewuste gekozen kledij in dito merken, maar een heel specifieke stijl.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:13

Anna van Toor?

Edit: ik zie net dat Zwolle de dichtstbijzijnde winkel heeft. Dat is misschien wat ver weg.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op Vandaag, 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:14

verootjoo schreef:
Hebben ze in Groningen Anna van Toor? Dat vind ik een mooie en kwalitatief goede winkel.

En van de zomer was ik in Groningen in een mooie kwaliteitswinkel met kleding van Summum, Fabienne Chapot, ByBar.
Even teruggezocht hoe het heet en het was Cosme Lifestyle.

Cosme Lifestyle, Bien (oosterstraat), Levi's en YAYA. Helaas wel relatief klein qua collectie's

Verder is het om te huilen in Groningen... Klaagde er toevallig over tegen een vriendin van mij dat alle fatsoenlijke kledingwinkels voor vrouwen hier verdwijnen

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:22

38dresses zit toch ook in Groningen met een stenen winkel? Het moet wel je stijl zijn. Ik heb er alleen online besteld.