De nieuwe Iphone 17

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Doef

De nieuwe Iphone 17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-25 18:27

Ik ben toe aan een nieuwe telefoon! Nu heb ik de Iphone 13, voorheen áltijd Android gehad en nooit vanaf geweken. Tot een noodlottig ongelukje met mijn voormalige telefoon en de enige optie toen de Iphone 13 was. Ik moet eerlijk zeggen, de Android trekt mij wel nog steeds, met name de Samsung s25 of de Pixel 10, die schijnt wat leuke foefjes met AI te kunnen. Toch ben ik behoorlijk gewend geraakt aan mijn Iphone en is dit het eerste toestel die het zo lang met mij heeft volgehouden -ik laat nog wel eens wat vallen zegmaar (klop ik even af)

De 17 ziet er wel erg verleidelijk uit! Maar goed, welke van de 4 neem je dan? Ik zie veel filmpjes voorbij komen maar daarin behandelen ze onderwerpen die ik als normale-telefoongebruiker niet snap :o. Wat doet Bokt?

Furst

Re: De nieuwe Iphone 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 18:32

Ik heb zelf een 13 Pro op dit moment. En ik ben daar heel erg blij mee, vooral voor de camera. Ik heb op mijn Instagram al zo veel de vraag gekregen hoe ik mijn foto's maak en het antwoord is steeds: gewoon met mijn telefoon, haha. Op portret modus. Mijn partner en ik hebben ook een Youtube kanaal en al onze videos werden ook altijd met mijn iPhone gefilmd.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 18:49

Een iphone is vooral heel handig als je een apple omgeving hebt. Dus de ipods en een mac bijvoorbeeld.

Wat wil je van je telefoon?
Ik kwam toen ik ging zoeken tot de conclusie dat ik met een simpele samsung van 120 euro ook best weer 2 jaar vooruit kan. En nog geen spijt van :=

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:38

Ik heb zelf al jaren iPhones, ik heb ooit een uitstapje naar een HTC gemaakt en dat beviel dusdanig slecht dat ik binnen een maand terug was. Wij hebben geen macs in huis en dat is ook echt niet nodig.
Ik heb zelf wel een Apple watch en Airpods Pro aangeschaft maar meer omdat ik het design mooi vind. Maar een ander merk watch of oordopjes werken ook prima.

Momenteel heb ik de iPhone 16 pro. Die kocht ik toen hij uitkwam. Ik ben altijd zuinig op mijn telefoons en ze gaan weg als de batterij slecht wordt, of ze niet meer ondersteund worden. Ik koop dan altijd wel de meest uitgebreide versie omdat ik dat altijd de fijnste toestellen vind. Je hebt ook nog de Pro Max maar die kies ik nooit, de Pro is al dusdanig groot dat ik hem lastig met 1 hand kan bedienen, die Pro Max is praktisch een klein tablet, echt een onhandig groot ding.
Voor de camera's doe ik het niet, de kwaliteit op de 16 is echt bar slecht. Voor mooie foto's heb ik mijn Canon camera's liggen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:46

Ik heb de Samsung S25 maar vind er niets anders aan als de S23 :n
Dit is ook de laatste Samsung geweest want kan er niet over naar huis schrijven.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 20:58

Ik heb de 17 pro besteld, op hoop van zegen. Ik heb altijd kleine iPhones gehad en nu al een jaar of 5 de SE, wel fijn met kleine handen. En dat ze <550 euro waren beviel me ook goed! Maar ik baal van de gebrekkige kwaliteit van de foto's en de batterijduur. Dus nu op de gok een keer een serieus duur toestel. Ik hoop dat ik kan wennen aan het formaat en dat de kwaliteit van de camera's overeenkomt met wat ze beloven, anders heb ik voor niets zo'n belachelijk bedrag uitgegeven :=

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:10

Ik heb de 14 pro en ik neig, gezien de betere camera’s op de pro wel naar een 17 pro. De batterij van mijn 14 wordt echt slechter. De 17 is al groter dan mijn 14 en het moet ook nog een beetje leuk in een broekzak passen, dus de max is niet nodig voor mij.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:10

Doef schreef:
Ik ben toe aan een nieuwe telefoon! Nu heb ik de Iphone 13, voorheen áltijd Android gehad en nooit vanaf geweken. Tot een noodlottig ongelukje met mijn voormalige telefoon en de enige optie toen de Iphone 13 was. Ik moet eerlijk zeggen, de Android trekt mij wel nog steeds, met name de Samsung s25 of de Pixel 10, die schijnt wat leuke foefjes met AI te kunnen. Toch ben ik behoorlijk gewend geraakt aan mijn Iphone en is dit het eerste toestel die het zo lang met mij heeft volgehouden -ik laat nog wel eens wat vallen zegmaar (klop ik even af)

De 17 ziet er wel erg verleidelijk uit! Maar goed, welke van de 4 neem je dan? Ik zie veel filmpjes voorbij komen maar daarin behandelen ze onderwerpen die ik als normale-telefoongebruiker niet snap :o. Wat doet Bokt?

Ik denk dat het basismodel voor de meeste mensen prima is :j. Goede camera (alleen niet zo’n 8x zoom telelens). En leuke kleurtjes!

De air is gewoon dun maar ik denk niet dat je er wat aan hebt, behalve als je graag zonder hoesje gaat.
De Pro’s zijn met name gefocust op de camera, maar gemiddelde mens heeft die functies etcetera niet nodig. Of je moet bijv heel veel naar concerten oid gaan of relatief serieus fotograferen met je telefoon.

De pro max is eigenlijk gewoon een groter scherm (en een beetje meer batterij, maar die van t basismodel en de normale pro is ook echt prima en al een upgrade van wat je nu hebt)..

Ik heb nu een 11 pro Max, en heb een 17 pro besteld. Die is maar 2 mm kleiner dan m’n huidige dus het max model heb ik niet nodig, en vind t leuk om foto’s te maken met m’n telefoon! Dus de camera vind ik belangrijk. Maar als dat niet het geval was geweest, was ik voor de normale 17 gegaan (sterker nog, heb ik nog over getwijfeld haha).

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:34

Ik had vroeger altijd iPhones en daarna een paar Samsungs, en heb me na mijn Samsung S22 ook weer laten verleiden door een iPhone 15. Wat een prut vond ik het!!!! Echt niet te doen, ik vond het zo een vervelend en non ergonomisch apparaat. En wat een prut camera. Het enige wat ze verbeterd hebben is de batterij, die houdt nu +- zo lang als mijn S22 dat deed. Nu heb ik gelukkig weer een Samsung, zo'n Flip en ja het is even pezen om ze in te stellen maar daarna is het gewoon zoveel fijner als apparaat imo.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:45

Ik heb er naar zitten kijken, maar mijn 11 pro is nog zo onverwoestbaar dat ik waarschijnlijk nog wel een ronde kan wachten. Het is de beste telefoon die ik heb gehad denk ik. Dat ding heeft me in vijf jaar nog nooit laten zitten.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 22:25

Op dit moment heb ik de iPhone 12 mini. De batterij wordt slecht en ik wil graag betere foto’s kunnen maken.

Ik wil sowieso weer een iPhone maar twijfel nog welke. M’n voorkeur heeft de 17 pro maar vind de prijs wel wat minder :o :=

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 22:48

Ben ik de enige die de 70 pro afschuwelijk vindt qua design achterkant? _O-

Los van dat, ik zou zeker voor iPhone gaan als je nu de 11 hebt! Gewoon lekker je iCloud overzetten, en als je dat eenmaal hebt en je moet terug naar Samsung, dat is mij niet zo goed bevallen. Ik zou lekker voor hetzelfde gaan als wat je het laatst gewend bent en goed bevalt!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:54

70 Pro? Duurt nog even voor dat dat toestel uitkomt denk ik. :P

Ik heb de achterkant niet gezien nog maar heb er toch altijd een hoesje om.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:19

Ik heb zelf een Xiaomi Redmi Note 14, kostte me €200 (nu waarschijnlijk al goedkoper) en doet niet onder voor een andere smartphone. Gewoon Android, prima camera, supersnel en veel ruimte.

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:12

Sowieso een Apple liefhebber! Ik heb nu een Iphone 12 Pro Max en ben ook toe aan een nieuwe.

Omdat ik ook graag foto’s en filmpjes maak, ga ik voor de Iphone 17 Pro. De max laat ik achterwege, haha

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:14

Ik heb de Pixel 10 Pro XL en ben er heel blij mee.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:23

Hier altijd de nieuwste Samsung. Samsung en Apple hebben, als je wat dieper in de specs gaat kijken, zowat alles hetzelfde. Voor het prijsverschil is het voor mij dan geen moeilijke keuze. :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:02

Amado7 schreef:
Ben ik de enige die de 70 pro afschuwelijk vindt qua design achterkant? _O-

Jup, qua design is zo'n beetje elke andere telefoon op aarde knapper :')

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:51

Wat voor foefjes kunnen de Android toestellen met AI dan? Ik zag laatst een artikel voorbij komen dat Apple de boot daarmee lijkt te missen in z'n nieuwe telefoons. Had geen tijd om het te lezen dus ik heb geen idee van de vergelijking.

Ik heb nu een 15 Pro Max en altijd iPhone gehad. De volgende wordt waarschijnlijk dan de 17 zodra ik weer moet verlengen. Het enige "AI" op deze telefoon is dat ik in foto's kan opruimen en gummen. Dus storende dingen weghalen in een foto zelf. Ik zag laatst dat Bianca Schoenmakers een filmpje op haar insta had staan waarin die functie voor een Android telefoon uitgelegd werd, maar ik zag eigenlijk geen verschil met iPhone.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:06

Ik volg even mee.
Heb een 11 die nu 8 jaar oud is.
Batterij is an sich nog goed, maar het laden wil niet altijd even goed meer.

Ik heb ook wel andere merken gehad, maar het prijsverschil valt mee als je kijkt naar levensduur.
Van andere merken gingen die vaak maar net 2 jaar mee, met geluk 3 jaar.

Koop ze zelf btw, ben wat dat betreft een scrooge :D ik wil niet voor een telefoon met i.m.o. onnodig hoge maandelijkse abbo kosten zitten.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:02

EvaC schreef:
Wat voor foefjes kunnen de Android toestellen met AI dan? Ik zag laatst een artikel voorbij komen dat Apple de boot daarmee lijkt te missen in z'n nieuwe telefoons. Had geen tijd om het te lezen dus ik heb geen idee van de vergelijking.

Dit ben ik nog helemaal aan het ontdekken maar ik heb AI echt op elke app erbij staan, als je dat aan zet. Ook in instellingen, in de galerij kan ik er vanalles mee. Maar ik denk eer dat ik alles geleerd heb wat je ermee kan, ik alweer 4 telefoons verder ben. :')

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:23

Ik heb nu nog de 11, maar ook toe aan een nieuwe. De batterij is op. Na een uur of 5 moet ik hem weer laden. Ik lees even mee, ik twijfel of ik voor de nieuwe 17 moet gaan of de 16 (Pro)...

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:25

Hier altijd android toestellen gehad en die bevielen uitstekend (behalve de nokia x20- wat een prut ding) 2,5 jaar geleden van mijn vriend een Iphone 13 mini gekregen en ik moet zeggen dat ik dat ook echt een fijn toestel vind (na het nodige -autistische- wennen). Ik baal dan ook ontzettend dat de Iphone gestopt is met de mini's.
Mocht deze het gaan opgeven dan ga ik denk ik toch maar voor een android toestel, maar meer omdat deze wel in kleinere versies verkrijgbaar zijn (zoals de flip bv)

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:30

Afgelopen februari heb ik de 16 pro Max gekocht en ben er nog steeds superblij mee.
ja hij is groot, maar ik doe er ook echt van alles mee. Van filmpjes kijken tot vakanties boeken, dus ik vond het grotere scherm juist een groot voordeel.

In jouw geval zou ik dan ook voor de 17 gaan, maar het budget moet het ook wel allemaal toelaten :-)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:39

nevica schreef:
Hier altijd de nieuwste Samsung. Samsung en Apple hebben, als je wat dieper in de specs gaat kijken, zowat alles hetzelfde. Voor het prijsverschil is het voor mij dan geen moeilijke keuze. :D

Ik ben niet helemaal op de hoogte van de specs van de 17, maar dit was voor mijn gevoel de laatste jaren idd vaak wel het geval. Sowieso zie je de laatste jaren eigenlijk nog maar weinig verschil. Ik heb zelf ook Samsung (de S25 want die was in pre-order goedkoper dan de S24 op dat moment :') ), maar het verschil tussen de S25 en de S22 die ik hiervoor had, was ook maar minimaal.
Dus voor mn gevoel zijn we nu qua elektronica/telefoons ook wel een beetje op het punt dat het niet heel veel verschil meer lijkt te maken of je de nieuwste of die van 2 jaar terug hebt.

Nu kan ik zelf niet met Apple overweg maar was eig vooral benieuwd naar ervaringen met die nieuwe camera op wrs de duurdere modellen? Met dat selfiescherm wat een soort comeback lijkt te maken? Dat zag er dan wel weer geinig uit moet ik zeggen!