Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DuoPenotti schreef:Ik was vooral verbaasd over de decadente muts in een nieuws video die het afkraakte want zo kon je je liefde toch niet tonen.![]()
Maar volgens experts mocht het wel echt genoemd worden.
AppleSter schreef:Ik begrijp niet dat ze zo gewaardeerd worden, die kunstmatig ontwikkelde “edelstenen”…
Waarschijnlijk vanwege de prijs, de hype en de uitstraling alsof het een echte diamant is? Over een poosje is de markt verzadigd en leveren ze niets meer op, net als andere hypes. Wij doen er in elk geval niet aan mee. Het is echt of niet wat mij betreft, ongeacht wat “experts” erover vertellen!
AppleSter schreef:Ik begrijp niet dat ze zo gewaardeerd worden, die kunstmatig ontwikkelde “edelstenen”…
Waarschijnlijk vanwege de prijs, de hype en de uitstraling alsof het een echte diamant is? Over een poosje is de markt verzadigd en leveren ze niets meer op, net als andere hypes. Wij doen er in elk geval niet aan mee. Het is echt of niet wat mij betreft, ongeacht wat “experts” erover vertellen!
Kidde schreef:De helende kracht van edelstenen geloof ik niet zo in. Dus als deze echt beter voor het milieu zijn lijkt mij dit een mooi alternatief. Buiten dat heeft het delven van diamanten meer nadelen natuurlijk. De film 'Blood diamond' is een aanrader voor wie hem nog niet gezien heeft.
Ik zou dan alleen nooit meer betalen via marktplaats. Altijd jammer als mensen zoiets doen. Ik hoop dat niemand ze via marktplaats koopt en dat ze er lekker mee blijven zitten
AppleSter schreef:DuoPenotti schreef:AppleSter
Ze leveren nu toch al niets meer op?
Tenminste 30,- kost een zirkonia ook al snel.
Ik hoorde laatst op de radio dat ze voor veel meer dan die €30 aangeboden werden op Marktplaats. Beetje hetzelfde als toen met de trouwjurken acties.
anjali schreef:AppleSter schreef:Ik begrijp niet dat ze zo gewaardeerd worden, die kunstmatig ontwikkelde “edelstenen”…
Mee eens.Het is gewoon geen echte diamant.Het is een synthetische namaakglimmer. Wat je trouwens best mooi mag vinden maar echt is het niet.Ook niet "groen" want de productie vergt wekenlang zeer hoge temperaturen en zeer hoge druk in een of andere laboratoriumcabine wat bakken vol energie kost- ook vindt de productie in "lage-lonen-landen " plaats. Zoals ik boven al schreef, als je gewoon een glimmertje wil wat op een diamant lijkt en weinig kost, zijn er vele andere opties, zowel in natuurlijke stenen als in synthetische, bijv.cubic zirconia die zelfs meer sprankeling heeft dan een "diamant". Die zijn volop verkrijgbaar bij iedere sieradenwinkel of juwelier. Ik heb gewoon een hekel aan namaak die pretendeert echt te zijn.
Flux schreef:"Diamantmijnbouw heeft aanzienlijke milieu-impact door landverstoring en vervuiling, en sociale en ethische problemen door slechte werkomstandigheden, oneerlijke lonen en het risico op conflictdiamanten ("bloeddiamanten"). Het proces verbruikt veel koolstof, genereert afval en tast lokale ecosystemen aan, waardoor lab-gekweekte diamanten een ethisch en ecologisch alternatief vormen."
Team labdiamant all the way.
anjali schreef:AppleSter schreef:Ik begrijp niet dat ze zo gewaardeerd worden, die kunstmatig ontwikkelde “edelstenen”…
Mee eens.Het is gewoon geen echte diamant.Het is een synthetische namaakglimmer. Wat je trouwens best mooi mag vinden maar echt is het niet.Ook niet "groen" want de productie vergt wekenlang zeer hoge temperaturen en zeer hoge druk in een of andere laboratoriumcabine wat bakken vol energie kost- ook vindt de productie in "lage-lonen-landen " plaats. Zoals ik boven al schreef, als je gewoon een glimmertje wil wat op een diamant lijkt en weinig kost, zijn er vele andere opties, zowel in natuurlijke stenen als in synthetische, bijv.cubic zirconia die zelfs meer sprankeling heeft dan een "diamant". Die zijn volop verkrijgbaar bij iedere sieradenwinkel of juwelier. Ik heb gewoon een hekel aan namaak die pretendeert echt te zijn.
Flux schreef:"Diamantmijnbouw heeft aanzienlijke milieu-impact door landverstoring en vervuiling, en sociale en ethische problemen door slechte werkomstandigheden, oneerlijke lonen en het risico op conflictdiamanten ("bloeddiamanten"). Het proces verbruikt veel koolstof, genereert afval en tast lokale ecosystemen aan, waardoor lab-gekweekte diamanten een ethisch en ecologisch alternatief vormen."
anjali schreef:Flux schreef:"Diamantmijnbouw heeft aanzienlijke milieu-impact door landverstoring en vervuiling, en sociale en ethische problemen door slechte werkomstandigheden, oneerlijke lonen en het risico op conflictdiamanten ("bloeddiamanten"). Het proces verbruikt veel koolstof, genereert afval en tast lokale ecosystemen aan, waardoor lab-gekweekte diamanten een ethisch en ecologisch alternatief vormen."
"Wij van w.c.eend .....
anjali schreef:@C.Alsemgeest: Bij een goede juwelier krijg je een certificaat van echtheid bij aankoop van een diamant. Met het blote oog en zelfs met apparatuur is een lab-diamant bijna niet van een echte natuurlijke te onderscheiden en dat is nu juist een probleem, dat er gemakkelijk fraude mee gepleegd kan worden. Ik heb niks tegen namaakstenen ,sommige zijn zelfs "mooier" dan natuurlijke stenen , maar, ik wil niet opgelicht worden. Een nepsteen hoort thuis in kostuumjuwelen, dat kan heel fraai zijn. En nee, een "diamant"uit een laboratorium is geen echte diamant al is de chemische samenstelling gelijk. Maar als iemand het gevoel voor een natuurproduct niet heeft dan kan ik dat er ook niet aanpraten.