Vakantie from hell? Wat heb jij meegemaakt op vakantie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vakantie from hell? Wat heb jij meegemaakt op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-25 10:25

Zoals de titel al zegt :D
Wat heb jij meegemaakt tijdens een vakantie waarvan je zegt: "Dat was nou echt heel erg vervelend"?

Ik begin:
Ik schijn een abonnement te hebben op ziekenhuizen in het buitenland :+
Maar het dieptepunt was toch wel toen ik flauw viel op Gran Canaria. Omdat ik me niet goed voelde ging ik op de rand zitten van het bad en viel toen achterover met mijn achterhoofd op de metalen kraan.
Gevolg: vier hechtingen in mijn hoofd en een hersenschudding := In het ziekenhuis spraken ze geen Engels dus ik had geen idee wat ze met me van plan waren :')
An sich voelde ik me niet eens zo verkeerd, dus drie dagen later toch mee gegaan op een Catamaran. Dat was duidelijk geen goede keus en ik heb de hele bootreis groen gezien :r :')
Als klapper op de vuurpijl kreeg ik er ook nog een griep + voedselvergiftiging overheen en heb ik de laatste week van de vakantie vooral in bed gelegen terwijl het buiten echt prachtig weer was.. :7

Vertel: Wat hebben jullie meegemaakt?
Een vreselijk vieze hotelkamer? Excursies from hell? Ruzie met reisgenoten? Een vlucht die op het laatste moment werd gecancelled?
Ik ben benieuwd! :list:
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 31-08-25 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:28

Foutje gemaakt bij de excursie. Die een hele dag duurde (bus, varen, eten etc).

Wij kwamen als twee Nederlandse meiden van 19 terecht in een touringcar vol Russen. En niemand sprak Engels. En Russen zijn ook niet echt warme mensen zeg maar.

Dat was een lange dag. :=

Met m’n eigen assertiviteit heb ik geregeld dat we op het eiland waar we waren bij een random Nederlandse gids mochten aansluiten die ook net begon. :+

Verder heel weinig begrepen van de gids.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 31-08-25 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:28

Verkering die uitgaat op dag 2 vakantie Cuba.
En dan nog 10 dagen een hotelkamer moeten delen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:30

daantjuhhh schreef:
Verkering die uitgaat op dag 2 vakantie Cuba.
En dan nog 10 dagen een hotelkamer moeten delen.

Dit lijkt mij vreselijk! :oo

Ik lees mee want ik heb helaas geen verhalen...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:35

De ergste blaasontsteking ever op Tenerife. In 10 minuten van ‘goh ik heb beetje branderig gevoel bij het plassen’ naar dubbelgeklapt voor de toilet en pure tomatensap plassen zo rood.
Zelfs het ritje naar de toeristenkliniek was hel aan mijn blaas, zoveel pijn. In Spanje is men niet zuinig met pijnstilling blijkbaar dus ik kreeg meteen iets (geen idee wat) in mijn kont gespoten :=
Na 5 minuten werd gevraagd of het al hielp en op mijn ‘nee’ kwam er meteen weer een injectienaald tevoorschijn.
Kreeg een antibioticakuur waar mijn binnenste nog weken van aan de rel was :oo
Gelukkig voelde ik me de volgende dag al stukken beter

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:35

In het terecht ziekenhuis komen lijkt me echt vreselijk, hopelijk eens maar nooit meer.
En ook die verbroken relatie; ben je niet eerder terug gegaan of elders een kamer geboekt dan?

Gelukkig nog nooit iets meegemaakt waardoor het ‘from hell” werd, wel aanpassen van het schema. O.a. door overstromingen eens door het leger naar het vliegveld gebracht, maar dat voelt toch meer als een beleving dan als een drama. Wonderlijk om te zien hoe de plaatselijke bevolking ermee omging, hier zou het echt dikke chaos zijn omdat de wifi uitvalt, daar(Thailand) stonden ze te vissen op straat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Vakantie from hell? Wat heb jij meegemaakt op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-25 10:38

Oeh, dat zijn al pittige verhalen!
Een relatie die aan het begin van je vakantie al uit gaat :oo Dat lijkt me heel lastig!
Kon je geen eigen kamer boeken?

Oei Mars, jij ook al een ziekenhuisganger op vakantie :=
Dat klinkt wel als een hele pijnlijke ervaring! Bizar dat een blaasontsteking ook zo snel kan opspelen! :oo
Gelukkig werd je dan wel weer meteen platgespoten met antibiotica zodat je je snel beter voelde.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:39

Niet mijn verhaal, maar mijn man moest wekenlang een Nederlandse dame behandelen die haar rug had gebroken omdat ze was aangevallen door een struisvogel :=

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:41

Gevlucht voor hoog water in 2021… net op tijd midden in de nacht weg gekomen.

Dit jaar heeft m’n hond een vishaak opgevreten op de camping en was ik €2000 kwijt voor de operatie :=

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:42

Op dag 2 darminfectie krijgen door waarschijnlijk ijsblokjes. Ik heb de hele vakantie op de wc doorgebracht. Ik kreeg ook dusdanig veel spanning ervan in mn lijf dat ik ook niet kon slapen. Gewoon zitten kon ik al niet door de spanning in mn lijf. Heb vervolgens die spanning nog 4 maanden gehad.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:50

Verkering/relatie wat uit gaat, ziek worden of met zelf reizen auto's die kapot gaan in een land waar ze bv slecht Engels spreken... Allemaal kl*te scenario's vind ik/lijkt me ja haha.

Gelukkig bij ons niks super ernstigs gebeurd door de jaren heen, maar dit jaar ben ik tijdens de zomer vakantie op de dag voor vertrek wel echt heel naar geweest en heb ik de hele dag plat gelegen op de kamer - maar dat was wel te verwachten in mijn geval omdat ik best actief was geweest en mijn long covid lichaam dat dus niet lang zou trekken.

En mijn man liep na de heenvlucht een middenoorontsteking op, waardoor het even spannend was of we terug zouden mogen vliegen. Gelukkig waren we daar snel bij, dus minimaal pijn door snel aan de AB en antibiotica te kunnen gaan en gelukkig ook genoeg herstel om terug te mogen vliegen - maar thuis heeft het wel nog weken een nasleep gehad.

Dat vond ik al erg genoeg allemaal wel hahaha.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:52

Oef wat een verhalen :=
Die struisvogel,je verzint het niet! Leg dat maar uit op je werk.

Hier eigenlijk nooit echt gekke dingen gehad, behalve een serieuze blizzard op Hawaii waardoor we de geplande excursie naar de hoogste vulkaan niet konden maken. Toen heeft mijn man zijn huwelijksaanzoek gedaan op het hoogste punt dat we konden bereiken. Is wel een leuk verhaal :+ Dus absoluut geen vakantie from hell.

Vorig jaar trok in Oostenrijk iedereen weg van de camping omdat er regen was voorspeld. Wij konden dat aan in ons tentje, het is maar regen. 36 uur noodweer en tegen het vriespunt was echter wel meer bikkelen dan we hadden ingeschat :+

Onze laatste vakantie hebben we moeten afbreken omdat de hond heel ziek werd, die hield niets binnen. Op de terugweg ontzettend veel verkeersellende, 35 graden en meer dan 5 uur vertraging. Met die zieke hond achterin (leve de airco, maar het was heel sneu).

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:54

Dit was in de tijd dat ik voor mijn studie in Cambodja was, niet echt vakantie. Ik had al tijden last van een terugkerende blaasontsteking en daar ook weer. Ze hebben daar een wat minder regulier zorgsysteem om het zo maar te zeggen. Met m'n blaasontsteking maar de straat op en de buren om hulp gevraagd, wist ik veel waar ik heen moest. Hup, tuk tuk in. Kwam in aan bij een hele shabby winkel, ik moest uitleggen wat ik had met handen en voeten.
Aaaah! Zei de dame achter de toonbank. Ze gaf me een pil, was 1 dollar. Binnen een half uur was het zoveel beter. Viel wel per direct in een diepe slaap. Gek pilletje. Verpakking maar bewaren voor in Nederland. Zo heb ik nog drie van die pillen gehad want het bleef terugbrengen. Eenmaal terug afspraak met de huisarts en haar de verpakking gegeven. Ze schrok enorm, kennelijk heb ik enorm zware antibiotica gegeven. Ik weet niet meer hoe ze het zei, maar ze zei iets van: dit geven we pas als iemand zon beetje terminaal is. Zal vast figuurlijk zijn ook wel. Verklaard wel waarom ik bijna letterlijk omviel van de slaap binnen een half uur _O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:55

Oh, wat een verhalen, nu al!

Ik had een keer keelontsteking in Sri Lanka. Via het hotel een arts laten komen, maar die sprak geen Engels. Hij begreep denk ik wel mijn klachten. Ik heb toen van het zustertje dat erbij was (een ouderwetse echte met een wit hoedje) een handje pillen.
Letterlijk, ze overhandigde me een handje vol pillen, dus toen ze weg gingen stond ik daar met mij hand vol witte en rode pillen _O-
Maar mijn keelontsteking ging wel over.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:56

boeflover schreef:
In het terecht ziekenhuis komen lijkt me echt vreselijk, hopelijk eens maar nooit meer.
En ook die verbroken relatie; ben je niet eerder terug gegaan of elders een kamer geboekt dan?

Gelukkig nog nooit iets meegemaakt waardoor het ‘from hell” werd, wel aanpassen van het schema. O.a. door overstromingen eens door het leger naar het vliegveld gebracht, maar dat voelt toch meer als een beleving dan als een drama. Wonderlijk om te zien hoe de plaatselijke bevolking ermee omging, hier zou het echt dikke chaos zijn omdat de wifi uitvalt, daar(Thailand) stonden ze te vissen op straat.

Hotel was vol. En om eerder naar huis te gaan moest ik een vlucht omboeken die paasei duur was.
Dat ging dus niet.
En eigenlijk vond ik ook dat ik er geen schuld aan had dus wilde ik ook niet extra geld uitgeven daarvoor.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 11:09

Vakanties from hell heb ik niet echt meegemaakt.
Wel nare dingen.

Op Samos een netvliesloslating gekregen die daar in het plaatselijke ziekenhuis verkeerd beoordeeld is waardoor ik nu nog maar 10 % zie met mijn linkeroog.
Gelijk geopereerd bij thuiskomst anders was ik blind geworden.

Op cruise op Guadeloupe gevallen: elleboog gebroken. Op Antigua geopereerd en daar is een motorische zenuw beschadigd.
Hersteloperatie gehad in Nl maar het komt nooit meer 100 % goed.

Jaar erna nieuwe poging voor een cruise in de Caribbean. Val ik al op het station van Düsseldorf en breek ik mijn andere elleboog. Je verzint het niet 8)7

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 11:21

Mijn dochter werd ziek op vakantie in Frankrijk. Terwijl we van het ene naar het andere zwembad liepen begon ze over te geven en stopte daar ook niet meer mee, ze ging van vrolijk naar slaperig en slecht aanspreekbaar.
Daar naar het ziekenhuis, allerlei onderzoeken, moesten we blijven. Moest ik met zoon terug naar de camping om spullen te halen en zijn medicijnen, dochter (toen net 4 jaar) alleen achterlaten in het Franse ziekenhuis. Snel op en neer (maar toch ruim een uur weg) en vervolgens op een soort stoel bed moeten slapen met mijn zoon. (Wel bij dochter gelukkig)
Volgende dag zouden ex en ik wisselen met de kinderen hij zat op 4 uur rijden bij ons vandaan en zouden dan beide 2 uur rijden. Maar dochter mocht alleen overdag naar “huis” uit het ziekenhuis en moest zich ‘s avonds weer melden.
We waren terug gereden naar de camping, daar kwam ex zoon ophalen. Toen hij er net was, zei hij: je weet dat daar een bosbrand is? Was er net achter de berg een bosbrand, als de wind zou draaien moest de camping worden geëvacueerd. Dus ik heb gauw alle belangrijke spullen in de auto gegooid en toen ex weg was zijn we weer naar het ziekenhuis gegaan.
Volgende dag nog meer onderzoeken en mochten we naar “huis” zonder echt iets te weten. De bosbrand was gelukkig geblust.
Dag erna, kreeg dochter koorts, wilde ze geen paracetamol meer slikken en mijn zetpillen raakte op. Ik besloot alvast richting ex te rijden want ik zou haar die dag daarna dan eigenlijk bij hem brengen en hij had nog wel zetpillen. Dit was in 2022 dus kon ook niet even met dochter snel nieuwe pillen halen vanwege alle corona regels.
De koorts werd alleen maar hoger.
Volgende dag naar ex, die zei: neem haar maar mee naar huis. Dus lading pillen mee en gaan. Onderweg kreeg ze een koortsstuip. Ambulance moeten bellen want ze kwam er niet uit, weer naar het ziekenhuis, 4 uur verder, bleek ze een keelonsteking te hebben. Ze huppelde nog net niet het ziekenhuis uit en ze wilde Mc Donalds eten. Daarna een hotel gepakt want zag het echt niet zitten om nog zo’n 4,5 uur naar huis te rijden.

Dat was mijn eerste buitenland vakantie met de kinderen na mijn scheiding en ook meteen de laatste. We zijn de laatste jaren alleen maar in Nederland op vakantie gegaan.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 11:23

Ik kopieer mijn lange verhaal even via Polarsteps, geen hel maar wel een hele rare enge ervaring. Achteraf zal het niks geks of gevaarlijks zijn geweest, maar alle factoren bij elkaar maakte het moment voor mij wel even spannend :')

"Anyway. Terug in het hotel pak ik mn tablet erbij om nog wat 90 Day fiance te kijken. Lekker hersenloze tv, altijd goed. Wel een uitdaging met de bijna non-existent wifi, maar het lukt. Rond een uur of 22:30 besluit ik te gaan slapen. Was toch best een vermoeiende dag namelijk. Niet wetende dat deze dag heel anders zou gaan eindigen....

Om 23:34 word ik bruut gewekt door het geluid van de hotelkamer telefoon. Zo'n ouderwetse vaste lijn. Voor ik goed en wel besef wat dit geluid is, is het voorbij. Om direct daarna opnieuw te beginnen. Met een hartslag ver boven gezond pak ik de hoorn op en zeg "Hello?".

Aan de andere kant hoor ik een vrouwenstem. "Britt, hotel, recepczia, hotel". Ik denk dat ik mijn naam hoor, maar weet het niet zeker. Ik probeer te antwoorden met een aantal keer Yes en Hello. Geen respons.. De vrouw blijft herhalen, hotel, recepczia. Ik leg de hoorn neer en besluit snel iets aan te trekken. Ik pak mn autosleutels, telefoon en portemonnee voor de zekerheid en wandel naar de receptie van het hotel.

"You called me at my room?" Vraag ik de dame achter de receptie. Ze kijkt me verbaasd aan. "I didn't call no". Dat helpt de situatie niet want what de fiets gebeurt hier? Ik leg haar uit wat er zojuist gebeurd is en vertel alle details die ik nog weet. De jonge dame is inmiddels ook vreselijk geschrokken, want zij had echt niet gebeld. We praten nog wat verder en speculeren over mogelijke dingen die er zijn gebeurd. We komen er niet uit.. Ze vertelt me dat ze de hele nacht aanwezig is, ze kan me een nieuwe kamer geven en eventueel security bellen.

Nog totaal flabbergasted loop ik terug naar mijn kamer, waar ik me direct totaal niet meer op mn gemak voel. En dat is dan ook het moment dat ik besluit om al mij spullen te pakken en uit te checken. Inmiddels is het zo rond 00:10... Of ik nou nu ga rijden of morgenochtend terwijl ik geen oog dicht meer doe.. Mijn hele lijf roept: Weg hier! Nu.

De receptioniste begrijpt me volledig en schrijft zelfs nog een hotelnaam en adres op die ze aanbeveelt. Onwijs lief. Ik had echter mn zinnen al gezet op; zo snel mogelijk zo ver weg mogelijk komen. Half in pyjama, half in gewone kleding (ik had geeneens sokken aan in mn schoenen) stap ik in de auto. Rijden, ik moet rijden.

En zo geschied. Dat ik midden in de nacht weg rijd van mijn hotel in Polen, met de navigatie aan naar huis. Bijna 800 km. Dat is onverantwoord rijden zonder slaap, diep in de nacht. Op pure adrenaline rijd ik richting Berlijn, zo dicht mogelijk naar de beschaving is mijn idee. Tussen Szczecin en Berlijn ligt vrijwel niks.

Tegen een uur of 02:00 stop ik bij een tankstation. Ik moet even bewegen. Snel check ik Booking.com of er toevallig iets in de buurt zit met 24h receptie. En godzijdank vind ik iets. Op goed geluk stel ik de navigatie in en fingers crossed dat ze daadwerkelijk open zijn en een kamer hebben... diep in de nacht rijd ik door een stadje net buiten Berlijn. Ik heb werkelijk geen idee waar ik ben, maar ik voel me veilig. Geen idee waarom. Aangekomen bij het hotel pak ik mn tassen en stap naar de deur. De receptionist met nachtdienst kijkt me een beetje verdwaasd aan.

"Do you have a room for tonight for 1 person?". Hij schiet meteen in actie, ja natuurlijk heb ik die! Regelen we. Wil je ontbijt erbij? Nee? Prima. Kamer zonder ontbijt, 1 nacht, 1 persoon. Dat is dan 63 euro. Ik reken af en hij wijst me de weg naar mijn kamer. Blijkbaar is het een net gerenoveerd hotel want de kamers zijn enorm luxe. Ik besef me nog niet helemaal wat er de afgelopen 3 uur is gebeurd, maar ik weet wel; Ik heb een kamer en ik kan enkele uurtjes slapen.

En dus stap ik om 03:00 mijn bed in. In een nieuw hotel, ergens in de buurt van Berlijn. De adrenaline is inmiddels gezakt, maar ik heb nog steeds geen idee wat er gebeurd is. Om 08:30 stap ik weer in de auto, rechtstreeks naar huis. Het is goed geweest. Mijn initiële plan was om deze zondag Berlijn mee te pakken en hoewel ik er nu eigenlijk al was, vond ik dat ik gewoon naar huis moest.

De volledige 7 uur rijden naar huis heb ik het hele scenario opnieuw afgespeeld in mn hoofd. Heb ik iets verkeerd gehoord of verstaan? Is het überhaupt wel echt gebeurd? Dat laatste sowieso, want mijn telefoon neemt s nachts geluid op. En ik kan precies terughoren wanneer die telefoon ging en ik hoor mezelf praten.

Was het toch de receptioniste die een zieke grap uithaalde? Nee. Dat kan niet, waarom zou je dat doen? Was de landline verstoord en werd een andere receptie doorgeschakeld naar mijn kamer? Lijkt me ook niet. Zie diegene mijn naam of leek dat maar zo? Geen antwoorden. Het meest plausibele lijkt me dat een hotelgast heeft geprobeerd naar de receptie te bellen, maar dat om een of andere reden mijn hoteltelefoon overging. Maar wat verklaart dan het feit dat die persoon mij ogenschijnlijk niet kon horen? En hoezo was er in dat tijdsbestek erna niemand anders bij de receptie met "ik probeerde te bellen maar het lukte niet?"

Long story short. Het was eng, doodeng. Omdat dit gebeurde terwijl ik sliep, in het donker in de nacht. Terwijl ik alleen ben in een land waar ik de taal niet ken. Nooit, nog nooit, heb ik me onveilig gevoeld in Polen. Tot dit moment.

Had deze hele situatie zich overdag voorgedaan of terwijl ik met iemand samen was? Dan had ik het hoogstwaarschijnlijk niet zo hoog opgepakt. Maar alle factoren samen maakte dat ik ervan overtuigd was dat ik hier weg moest.

Wat het nou echt was zullen we nooit weten. Maar ik heb gehandeld naar mijn instinct, niet wetende of de situatie waarin ik me bevond wel of niet gevaarlijk was. De kans is groot dat het achteraf niks was natuurlijk. Maar dat weet je gewoon niet. En mijn gevoel zei; Jouw auto is nu de veiligste plek. Rijden met die hap.

On the upside; Ik was vanmorgen wel een heel stuk dichterbij huis dan gisteravond Altijd de positieve kant zien he? I'm still alive, er is verder niks ergs gebeurd en ik heb het allemaal goed opgelost."

Als ik het zo terug lees is het eigenlijk hilarisch, maar het moment zelf was zo creepy. Ik heb alle geluidsfragmenten nog, vanaf het moment dat de telefoon ging tot mijn hele gesprek met de receptioniste :')

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 11:23

Vorig jaar een horror vakantie op Bali, wordt in ieder geval een lang verhaal.

We zijn met familie(10 personen) 11 dagen naar Bali geweest, om mijn vader daar in zee uit te strooien.
Mijn moeder was twee weken voor we weggingen ziek, een paar keer bij de huisarts geweest, en een antibiotica kuur gehad, die ze nog af moest maken toen we gingen vliegen. Nadat de kuur op was, werd ze weer ziek, en goed ook!
Uiteindelijk een arts naar het hotel laten komen, die twijfelde over longembolie, maar mijn (eigenwijze) moeder wilde niet naar het ziekenhuis. De arts had een hoop medicijnen voorgeschreven, genoeg totdat we weer in Nederland waren.

Achteraf had ze wel longembolie, maar ook kinkhoest, en ze is COPD patiënt, toen we thuis waren is ze ook direct via de huisarts doorgestuurd naar de SEH.

De laatste avond, na het eten gingen we naar het strand om mijn vader uit te strooien, inmiddels was het donker. Aan de vloedlijn de schoenen op de tas gezet, waar we 4 telefoons in hadden zitten, en zijn een stukje de zee in gelopen.
Bij terugkomst bij de schoenen bleek de tas met telefoons gejat te zijn.

Mijn zoon kom met zijn horloge zien waar zijn telefoon en de dieven waren, en heeft samen met mijn man de achtervolging ingezet, maar de dieven gingen er vandoor op een scooter.
Ze hebben twee taxi scooters aangehouden, en hebben ze een half uur lang achtervolgd en uiteindelijk in ern dorp gepakt. Alle telefoons inclusief tas zijn uiteindelijk terug gekomen.

Omdat de rest niet wist waar ze waren en hoe het zou eindigen, zijn er een aantal( inclusief ik) s'avonds laat nog met de taxi naar het politiebureau gegaan om aangifte te doen.
Mijn nicht had haar telefoon nog wel(die was mee naar het politiebureau) en kreeg bericht dat de telefoons waren gevonden. We kregen ook een foto door van de dief.
Mijn nicht is met een politie auto meegeweest om via de aanwijzingen de dief te traceren, maar dat is helaas niet gelukt.

Mijn man en zoon hebben de dief niet vast kunnen houden omdat de sfeer daar uit de hand ging lopen, het was een bende die daarachter zat, en het is zo corrupt als de pest, niemand durfde te helpen of de politie te bellen.

Al met al is alles goed afgelopen. Alleen die nacht erg weinig slaap gehad.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 11:37

Geen vakantie from hell, want ik kwam nog nooit eerder zo uitgerust thuis :+
Maar tijdens mijn eerste vliegvakantie alleen brak ik op de 2e dag mijn voet omdat ik een afstapje miste. Een dag besteed met autoritjes naar ziekenhuis, kliniek, in het gips, enz.
Daarna werd ik elke ochtend in het hotel geprikt tegen trombose (weer terug in Nederland moest ik dat zelf doen :+) en verder alleen maar bij het zwembad gelegen met boeken.
Er werkte een Nederlandse in het hotel, bleek een bokker te zijn. En zij heeft elke dag voor eten en drinken gezorgd.
Eigenlijk was het een hele relaxte vakantie. Sunweb regelde alles in Griekenland en Nederland, mijn zorgverzekering deed ook niet moeilijk, dus ik was compleet ontzorgd.
Alleen de fit to fly verklaring was even spannend. Die kreeg ik 1 dag voor ik zou vertrekken. In het vliegtuig mocht ik voorin en had 3 stoelen voor mezelf zodat mijn been omhoog kon.

Niets gezien van het eiland natuurlijk, dus dat heb ik een paar jaar geleden alsnog gedaan.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 11:48

Oef wat een verhalen!

Zelf heb ik op vakantie ook het een en ander meegemaakt, niet extreem heftig maar heeft wel indruk gemaakt.

De eerste ervaring was in Tsjechië. Ik was met een vriendin en haar ouders mee, was toen 15. Haar moeder is Tsjechisch en we sliepen bij familie. Het weer sloeg na een paar dagen om, en goed ook! Het dorpje lag in de bergen aan een lieflijk meertje waar een schattig beekje op uitkomt. Wijzelf zaten iets hoger gelegen gelukkig. En toen kwam er een zondvloed waar geen einde aan kwam. Het regende enorm hard en dat water moest ergens heen. Binnen een dag was het meertje een stuk groter geworden en het beekje een woeste rivier die al een brug had weggeslagen. De situatie werd penibel. Om ons heen waren hele dorpen onder water gezet. Wij zaten nog veilig maar de spanning was enorm. Wegkomen werd ook moeilijk omdat het en der wegen weggeslagen waren. Die nacht ging er een luchtalarm af, het bleek een noodoproep aan alle hulpdiensten. De neef van mijn vriendin zat bij de brandweer en moest ook uitrukken. Gelukkig sprak de moeder van mijn vriendin Tsjechisch, zij heeft van de politie een noodroute gekregen om weg te komen. Halsoverkop zijn we vertrokken. Onderweg hebben we de grootste ellende gezien. Nooit meer vergeet ik de ontreddering op de gezichten van de mensen wiens huizen verwoest waren. We werden onderweg gestopt door de brandweer en dachten: we komen niet verder. Gelukkig lukte dat toch en een uur voordat de grenzen op slot gingen omdat het halve land een rampgebied was geworden reden we Duitsland in. De familie was gelukkig veilig.

Om de rampvakantie te vergeten vertrokken we twee weken later met elkaar naar Turkije, ik mocht ook mee. Op dag één liep ik een voedselvergiftiging op en heb de hele week plat gelegen.

Niet m’n beste zomer.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 11:49

Mijn absolute dieptepunt qua vakanties was toen onze auto op weg naar Zuid-Frankrijk thv Trier er mee stopte. Sta je daar midden in de nacht langs de snelweg met 3 kinderen en een hond. We zijn naar een garage gesleept waar we maar moesten wachten tot die open ging. De "hulpverlener" aan de telefoon was zeer onvriendelijk, ze zei nog net niet dat dit onze eigen schuld was omdat wij er voor kozen midden in de nacht te gaan rijden... Toen de garage opende om 9 uur bleek al snel dat ze de auto niet aan de praat zouden krijgen en toen moesten we verder in een huurauto, we hadden een busje en we kregen een personenauto mee.
Tijdens de vakantie werden we steeds gebeld door Alianz over het feit dat de huurauto terug moest want we hadden maar recht op een paar dagen. Hoe hadden ze dat gedacht terwijl we in Zuid-Frankrijk waren... Uiteindelijk moesten we een dag eerder terug omdat er papieren getekend moesten worden voor de sloop van onze auto, en dat kon niet via mail/fax enz enz. Dus weer een nacht slapen in de auto omdat we voor 12 uur 's middags terug in Trier moesten zijn. In eerste instantie moesten we dan ook nog maar zien hoe we van Duitsland thuis zouden komen want de auto moest in Duitsland ingeleverd worden. Maar aangezien we dicht bij de Duitse grens woonden konden we uiteindelijk de auto in Leer inleveren.
De extra stress die al die onduidelijkheid opleverde was echt zo vreselijk, ik heb geen ontspannen vakantie kunnen hebben.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 12:11

Vorig jaar waren mn dochter en ik een weekend naar Moritzburg (bij Dresden) voor een hengstenparade en een beetje mini vakantie. Het weekend was prachtig, maar we waren net goed en wel aan de terugreis begonnen toen mijn auto opeens klereherrie begon te maken op de snelweg. Auto aan de kant, anwb gebeld en dan kom je erachter dat je geen europa-dekking hebt |o . Het was zondag, geen garage open natuurlijk en daar stonden we dan bij Leipzig. Met een paar hele stoute schoenen aan in een slakkengang toch maar dichterbij huis proberen te komen. Dat is uiteindelijk gelukt, vraag niet hoe maar volgens mij heb ik nooit eerder zoveel stress gehad :oo . Het bleek trouwens de versnellingsbak te zijn die aan gort was. De auto heb ik nog, met nieuwe versnellingsbak maar het heeft een poos geduurd voordat ik er weer een beetje vertrouwen in kreeg.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 12:18

Hier ook ellende met de reis gehad. Pech met de auto in Frankrijk, op weg naar Parijs.
Auto weggesleept naar een garage. De Franse garage wilde ons oplichten met veel duurdere reparaties dan nodig, dit hebben we gelukkig op tijd door gehad. We waren maar een paar dagen weg en die werden overschaduwd door het telkens bellen met verzekering, Franse garage, Nederlandse garage, terugweg regelen, etc.

Toen ook een keer met de trein naar Parijs gegaan. Weer ellende, vertragingen, daardoor aansluiting missen maar volgende trein had ook problemen, etc. Uiteindelijk 5 uur langer over de reis gedaan.
Toen we er waren was er sprake van stakingen waardoor we wellicht niet terug konden. Dat viel uiteindelijk gelukkig mee. Maar dan zit je er ook niet lekker bij.

In Valencia een keer 5 uur lang in de avond/nacht op het vliegveld moeten wachten. We zaten al in het vliegtuig maar moesten er weer uit. En toen duurde het zeker 5 uur voor we in een ander vliegtuig konden. Maar ik was allang blij dat we op het vliegveld waren en niet opgesloten zaten in een vliegtuig voor zo lang. Hier hebben we uiteindelijk wel compensatie voor gekregen.

Het liefst blijf ik thuis :+ Maar goed je wil ook nog wel eens ergens heen, dus we gaan het binnenkort toch weer een keer proberen met de trein.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 12:21

Gelukkig nooit echt iets heel ergs meegemaakt op vakantie. Wel bv heel knullig, komt je na een laaaange reis in Seattle aan, kan je je huurauto niet krijgen omdat de credit card company die nacht onderhoud blijkt te hebben! :')

Als kind ging ik vaak mee op door scholen georganiseerde reizen. Meestal was dat geweldig, een paar keer niet.
Een muziekkamp op mijn 11de. Ik had zo’n heimwee, halverwege de week naar huis gegaan. Het thema was trouwens water en er waren dus allemaal liedjes over regen. Deprimerender kan je het niet bedenken. ;-)

En een zeilkamp in de eerste van de middelbare. Heb er een gruwelijke hekel aan zeilen en alles wat met varen te maken heeft aan overgehouden. Een week lang op een boot op een meer waar geen wind leek te zijn, en dan mij er maar van proberen te overtuigen dat je steeds overstag (?) moest. Instructeur heeft een week lang geprobeerd mij uit te leggen waarom, maar die logica wilde er bij mij gewoon niet in. (Probeer het dan anders uit te leggen als die ene manier niet werkt?)
Aan het eind vd week was ik dus de enige van het hele kamp zonder diploma. :o Tegenwoordig zou ik dan vast ff chatgpt of wikipedia erop nagelezen hebben of zo!

Anyway. SAAI. Zo zo zo zo saai. Het zal misschien best leuk zijn… als er iets te doen valt. Maar meer dan alleen maar stilzitten en soms even van plekje veranderen… De hele dag maar niets doen op een boot. Nooit meer.

En een vakantie die wel leuk was… toen die uiteindelijk wel doorging. Voorjaar 2010, wil je net een maand op vakantie naar Orlando, barst de Ejafjallajokull op IJsland uit (zo wordt ‘ie niet gespeld, maar zo spraken wij het uit). Gelukkig hebben we het toen in september alsnog kunnen doen.