Welke airfryer hebben jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Welke airfryer hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 18:57

Zoals de titel al zegt, ik zoek een airfryer.
Voornamelijk het idee om er aardappeltjes en frietjes makkelijk in te bakken maar ik zie steeds meer recepten voorbij komen waarbij de airfryer gebruikt wordt voor een stuk zalm, vlees etc.

Hebben jullie tips?
Ik wil in ieder geval krokante dunne Franse frietjes kunnen maken en we zijn met z'n tweetjes maar het lijkt mij wel handig als je er een grotere portie in kunt doen zoals kippenbout e.d.

Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik las iets over ninja, een Philips had ik ook een goed gevoel bij.

https://www.bol.com/nl/p/wartmann-airfr ... androidapp

Dit leek me ook een mooi ding maar ken het merk niet.

Vooral de pfas vrij, anti aanbak laag leek me handig.
Ik denk dat 1 bak genoeg is. Mijn keuken is namelijk niet zo heel groot.

Groetjes Chantal :)

MarlindeRooz

Re: Welke airfryer hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:02

Altijd Philips. Die zijn krachtig, sterk en gaan lang mee.

Mijne is al 8 jaar oud oid? Doet het nog perfect.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:04

Hier ook Philips, heel blij mee. Heb ook een tefal. Maar die is toch minder fijn in gebruik.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:07

Mijn vriendinnen met goedkope airfryer gaan na die van hun ook allemaal een airfryer kopen van Philips. Naja twee dan, eentje heeft al een Philips.

Dit omdat ze zien hoe snel die van mij is. Afbakbroodje? 6 minuten? Patat? 11-13.

Tel bij hun er maar 5 minuten bij op minimaal. En ik verwarm ook niet voor.

En als je haast hebt is 10 minuten extra wachten op je eten heel stom.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 19:12

Welk model hebben jullie. Zit daar nog veel verschil in? :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:13

Mijne is al heel oud. Maar ik zou zelf een XL nemen minimaal. En ik ben alleen. :P

En smart opties etc vind ik allemaal onzin. Kan alleen maar kapot gaan en storingen geven.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:14

Wij hadden jarenlang een Philips. Toen toch een keer een nieuwe Philips gekocht. Waardeloos. Werd lang niet zo knapperig.

Na speuren voor een goede Airfryer en onder ander een topic hier een Ninja aangeschaft met 2 lades. Wij zijn maar met ons tweeën maar toch zo fijn dat je alles tegelijk klaar kan hebben bij patat en snacks bijvoorbeeld. Kost iets meer maar wat een fijn ding. Gebruik hem nu veel meer dan in het verleden de Philips (die eerste die wel goed was) ook voor andere dingen.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:17

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:28

ik heb de Ninja AF400EU met twee bakken:

https://www.coolblue.nl/product/895981/ ... b_7-muDolZ

Heel erg blij mee! Door de twee bakken kun je twee dingen tegelijk erin doen. Elke bak kan zijn eigen temperatuur hebben en je kan ze laten syncen, zodat ze tegelijk klaar zijn.

Het fijnst vind ik dat alles in de vaatwasser kan. Ik had hiervoor een Philips, die wel goede resultaten had, maar die mand had van dat "gaas" aan de onderkant en dat was heel lastig schoon te maken. Ook had die mand scherpe randen.

En nadat ik er een keer Vietnamese loempia's in had gedaan, was er vet op de spiraal terecht gekomen. Daarna rookte hij altijd erg als ik hem gebruikte, dus vandaar de Ninja nu, vorige jaar met flinke korting bij de Back-to-school deals van Coolblue kunnen kopen.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:28

Ik volg ook even, ik zei van de week nog tegen manlief dat ik een airfryer wilde. En wij zijn ook maar met z'n tweetjes. Er is zo veel keuze inderdaad, kan ook echt niet kiezen! :=

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:33

Hier ook een Ninja airfryer en om precies te zijn de Ninja AF300EU. Aankoop van het jaar hier, zeg!

Ik ben er helemaal blij mee. Hij heeft dubbele bakken wat toch wel erg handig is. Zo kan je meerdere/verschillende dingen tegelijkertijd klaar maken of in bijvoorbeeld het geval van patat een goede dosis in een keer.
De bakken en dergelijke mogen in de vaatwasser al raad ik het wel aan om ze af en toe even met de hand schoon te maken.
Maar zeker een aanrader en een leuk prijsje :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 19:33

Zonnehoed schreef:
Ik volg ook even, ik zei van de week nog tegen manlief dat ik een airfryer wilde. En wij zijn ook maar met z'n tweetjes. Er is zo veel keuze inderdaad, kan ook echt niet kiezen! :=

Haha zelfde probleem dus.
Ik vraag me af een grote niet praktisch is als je 2 dingen van een maaltijd erin wilt doen of eens met een verjaardag wat meer. Als je er dan toch een koopt

https://www.bol.com/nl/p/ninja-airfryer ... androidapp

Dit vond ik ook een mooie.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:35

Hier ook de Ninja AF300EU met twee bakken. Die heb ik vorig jaar tijdens Black Friday gekocht na een tip hier in het BF topic met een code voor extra korting. Het scheelde toen veel geld. Heel tevreden over!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:42

Ik heb een Ninja AF451EU met 2 bakken en thermometer. Deze https://ninjakitchen.nl/product/ninja-f ... zidAF451EU

Ik ben er echt super blij mee! :) ik was eerst een beetje anti airfryer maar ben toch overstag gegaan en het is echt ideaal. We zijn met z’n tweeën maar mijn vriend werkt onregelmatig dus ik kook er ook regelmatig voor mij alleen in. Het is wel lekker hoor, je komt thuis uit werk, gooit eten in de airfryer, ploft op de bank en de airfryer doet het werk :+

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:51

Onze eerste airfryer is een Philips XXL. Top ding. Doet het super goed.
Pasgeleden een andere gekocht zodat de oude naar de “bar” kan. Dit is een KitchenBrothers Airfryer XXL 9 liter dual sync en smart finish. Maar wat een waardeloos klereding is dat.

Nu zijn we weer terug overgestapt naar een frituurpan. Was de airfryer frietjes zo zat, niet lekker meer.

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:55

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:57

We hadden een Philips xxl met 1 bak en hebben nu een Philips met 2 bakken.
Ideaal want frietjes en snacks of wat dan ook gelijk klaar ondanks verschillende tijdsduur of temperatuur.
We gebruiken hem ook voor afbakken/oppiepen van broodjes/croissants.
En ook kipkrokants of vis (in folie) etc gaat prima.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 20:17

Philips, de kleinste en meest simpele.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 20:18

Steenbok12 schreef:
Zonnehoed schreef:

Haha zelfde probleem dus.
Ik vraag me af een grote niet praktisch is als je 2 dingen van een maaltijd erin wilt doen of eens met een verjaardag wat meer. Als je er dan toch een koopt

https://www.bol.com/nl/p/ninja-airfryer ... androidapp

Dit vond ik ook een mooie.

Hier twijfel ik dus ook over. 2 bakken lijkt mij handig om verschillende dingen tegelijk in te bakken, maar ik vind het ook wel prettig dat 1 bak wat compacter is. Dat bergt wat makkelijker op...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 20:20

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 20:30

Hier een ninja 451 AF, 2 naast elkaar met thermometer dus. Bevalt heel goed! Ik bak er vlees, taart, cake, muffins, patat en snacks in en kook er mijn eieren in. Hiervoor had ik een philips met 1 bak, die beviel ook erg goed maar ik wou graag de patat en snacks tegelijk klaar hebben voor ons drietjes waarvoor ik dus 2 bakken nodig had. Als de dubbele philips niet 2 verschillende maten bakken had gehad had ik ook de dubbele weer van philips gekocht maar het is nu dus toch de ninja geworden.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 20:31

Philips XL en zo tevreden mee. Ik doe er alles in. Van brood bakken tot ei tot kip etc. Ik wil niet meer zonder, mijn vriend ook niet!

Ik doe het ook nooit voorverwarmen; gooi alles er gewoon in :+

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 20:32

die met 2 bakken boven elkaar van ninja schijnt veel minder goed te werken omdat de lucht van achteren komt dus die zal ik laten staan.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 20:55

Oh ja ik heb ninja met bakken naast elkaar maar vind de ninja tot dusver zoveel beter dan de Philips. En ook veel makkelijker schoonmaken zoals iemand anders hier ook al zei.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 20:57

Wij hebben een grote tefal die ook kan grillen en stomen. Bevalt heel goed