Proteïne (shakes) zonder zuivel of soja gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polar

Proteïne (shakes) zonder zuivel of soja gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 11:43

Ik vind het eigenlijk niet echt een vraag voor op bokt, maar ik heb dit eerder op een ander platform gevraagd en de antwoorden die ik daar kreeg, zijn helaas niet in Europa beschikbaar. :x

Zoals de titel aangeeft ben ik op zoek naar proteïne/eiwit shakes, in ieder geval iets in vloeibare vorm.
Deze moeten vrij zijn van:
- Gluten
- Zuivel
- Soja
- Vegan heeft mijn voorkeur
- Sukralose (liefst gezoet met stevia of ongezoet)

Ik heb niet alleen een lactose intolerantie, dus het moet echt zuivelvrij zijn.
Ondertussen heb ik erwtenpoeder geprobeerd en een shake op basis van haver, maar deze zijn écht niet te drinken, zo vies!

Helaas moet je van de meeste merken gelijk een grote zak kopen, dus uitproberen is ook een duur grapje.
Ik ben benieuwd of iemand me iets aan kan raden wat gewoon wel weg te krijgen is en een goede hoeveelheid proteïnes bevat.
Laatst bijgewerkt door Polar op 11-08-25 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodera

Re: Proteïne (shakes) zonder zuivel of soja gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 11:46

Heb je via MyProtein en Prozis gezocht? Die doen iig van een flink aantal merken proefzakjes...

Wil je persé een shake die je zo kunt drinken? Ik heb een tijdje erwtenisolaat door mn yoghurt en fruit gedaan, textuur werd een beetje meh maar was wel prima qua smaak.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 11:50

Die heb ik inderdaad gezien, maar de reviews van die Clear Protein zijn zo slecht en ik ben al niet makkelijk met smaakjes, dat ik het eigenlijk niet aandurf.
Maar aan de andere kant is het misschien wel de moeite waard om te proberen.

Ik zoek inderdaad echt in vloeibare vorm, maar ik vind het prima om het zelf met amandelmelk of water te maken.
Erwtenisolaat heb ik geprobeerd, maar het smaakte letterlijk naar wanneer je net overgegeven hebt.
Dit was in amandelmelk, ik kan het helaas niet door de yoghurt doen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 11:51

Die van Woman’s best? In ieder geval vegan en soja vrij. Deze gebruik ik altijd.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 11:53

De enige die ik daar vind is gezoet met sukralose, wat ik echt niet lekker vind en heel lang zo'n nasmaak geeft. -O-
Ik zal dat nog even in mijn post zetten.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 11:55

Een bekende van mij mag geen melk en drinkt een soort limonade van https://plantpowders.nl/ misschien hebben die iets voor je. Zelf zit ik er niet heel erg in, dus misschien voldoet het niet aan al je eisen.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 11:57

En de eiwitlimonade van ESN? Weet niet of dat aan de overige punten voldoet?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 11:59

Die van plantpowders ziet er goed uit! Die ga ik proberen. :j

Van ESN zit helaas de verkeerde zoetstof in, maar dat is wel net zoiets inderdaad.

Bedankt allemaal voor het meedenken!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 12:10

En als je zelf een smoothie maakt met fruit en havermout en noten/zaden/pitten? Krijg je daarmee nog niet genoeg eiwit binnen?

En ik ben zelf gek op zelfgemaakte notenrepen als tussendoortje als ik hard moet werken. Ook vol eiwitten.
Je lichaam kan sowieso maar 20 tot 40 gram eiwit per maaltijd effectief gebruiken, dus overdoseren heeft, zelfs bij intensief sporten, geen zin.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 12:11

Met dezelfde beperkingen vind ik plantwhey van plantpowders eigenlijk de enige optie.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 12:19

Helaas is fruit/smoothies ook geen optie, dat zou wel heel handig zijn inderdaad.
Havermout krijg ik helaas niet vloeibaar genoeg en is ook iets waar ik heel snel 'zat' van ben, qua textuur, geur en smaak.

Notenrepen is absoluut een optie, voor tussendoor, maar daarnaast zoek ik echt iets vloeibaars.
Overdoseren is zeker niet de bedoeling.

Ik heb inderdaad gekeken naar de plantwhey, maar ze voegen overal sucralose toe.
Ze hebben ook een ongezoete versie, maar ik zie dat ze niet naar Zweden verzenden en dit merk wordt hier helaas niet verkocht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 12:22

Ik heb hiervoor uit pure ellende zonnenbloem eiwit poeder gebruikt dat ik door dingen kon doen die ik mocht hebben. En dan roeren drinken en klaar. Niet voor het mjammie lekkere maar pure noodzaak. De rijst eiwit proteine had ik het idee dat ik braaksel moest drinken. Zo smerig. Peperduur en niet weg te krijgen zo vies.

Ik ga even wat links hierboven aanklikken om te zien of ik er iets van mag hebben.

Ik weet niet of provide iets heeft dat je mag hebben, flesjes met drinkvoeding met extra eiwit. Peperduur maar op zich best smakelijk.

Even een edit. Kijk ik bij de site van die plant dinges nu over de ingredientendeclaratie heen? Ik zie nergens de inhoud vermeld. Een hoop algemene dingen en van een vond ik later in een omschrijving stevia die niet vermeld stond in het foto rijtje dit zit erin (stond tussen de ongezoete producten) zonder een exacte ingredientendeclaratie kom je nog niet echt ver

En bellen om contact te zoeken lukt alleen met whats app (erheen bellen geeft geen gehoor) of een algemeen contact formulier.
Laatst bijgewerkt door karuna op 11-08-25 12:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 12:23

Ik koop gewoon simpele hennep-eiwit, en doe een schepje door een yoghurt-vervanger, of nog simpeler: bevroren fruit, havermout, kokend water, schepje eiwitpoeder (en wat je verder aan nootjes/zaden lekker vindt) en gaan! Of voor vloeibaarder: eiwitpoeder met banaan en water of plantmelk in de blender. Evt dadel erbij voor zoete smaak, en voor extra vulling een schepje pindakaas of andere notenpasta. (is met combi banaan en dadel erg lekker)

Ik kocht deze: https://nl.pit-pit.com/products/hennep- ... poeder-bio

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 12:30

Ja, dat had ik met het erwteneiwit, dat smaakt inderdaad echt naar braaksel, heel zurig en vies.
Ik zal eens kijken naar dat merk!

Hennep eiwit heb ik inderdaad ook voorbij zien komen, maar waat smaakt het naar? Heeft het smaak?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 12:35

Lastig als je zo weinig kan en mag hebben ja.
Hopelijk bevalt die van plantpowders goed. Ik kende de site ook niet, maar heb hem ook opgeslagen :D

Ik ben ook best een lastige eter.. een smoothie met havermout gaat hier nog wel, maar van die dikke brij en dingen als muesli of yoghurt met stukjes krijg ik ook niet weg :=
De laatste tijd maak ik vaak pannenkoeken van plantmelk en havermout, en dat gaat dan wel weer prima :D Maar ook niet vloeibaar, dus daar heb je ook niks aan.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 12:38

Ik heb ondertussen al weer een heel lijstje van nieuwe opties dankzij de suggesties. :j
Ben benieuwd!

Ja, ik heb precies hetzelfde en dat maakt het wel echt lastig.
Als ik dan mezelf toch dwing, komt het echt niet goed, zeg maar.
Pannenkoeken eten we hier ook heel af en toe, dat gaat ook prima!

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 12:45

Ik heb er ook een die voornamelijk uit erwteneiwit, rijsteiwit en gisteiwit bestaat, los inderdaad heel vies maar ik doe er altijd een schepje donkere chocolademelk poeder doorheen en dan is die goed te drinken, dat zou je ook nog kunnen proberen. Ik maak hem aan met havermelk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 13:15

Ik heb inmiddels contact gehad maar zij kunnen niets voor me betekenen helaas, alles op tuinboonbasis, en de enige die dat niet is is gezoet met stevia -O- jammer

Wat voor chocopoeder is dat?
Ik heb het geprobeerd met oplossen en door de havermout maar alles kreeg die vieze zurige smaak :r

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 13:40

Ik zou echt een simpele poeder zonder toevoegingen kiezen, en dan zelf mengen met andere dingen voor de smaak. Als je veel dingen hebt waar je niet goed tegen kunt, zijn er met toevoegingen vaak bij'werkingen' in mijn ervaring.

Hennep... smaakt een beetje aards. Niet perse heel lekker, maar veel minder heftig dan erwtenpoeder (vond ik ook vies, en lag mij ook veel te zwaar op de maag/opgeblazen gevoel. Niet zo erg als bij whey, maar ook niet prettig). Voor mij geen bijwerkingen of nare nasmaak.

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 13:41

Je kunt ook een cacaoshake maken: (hennep)eiwitpoeder, banaan, water/plantmelk, schepje cacaopoeder (gewoon van die ouderwetse van Droste ofzo) en evt een dadel of twee voor meer zoet.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 13:49

Jammer, Karuna. Wel fijn dat ze hebben geantwoord.

Dat is zeker een goed idee.
Ik gebruik regelmatig amandelmelk en dat is prima te mengen, dus dat ga ik zeker proberen.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 14:00

Ik gebruik de shakes van orangefit, zijn wel op basis van erwtenisolaat, maar niet zo'n vieze, bittere als ik inderdaad ook wel eens heb gehad. Qua smaken is het even kijken of er wat tussen zit. Je zou ze een berichtje kunnen doen of ze ook proefzakjes hebben. Ik heb zelf doorgaans de aardbei en de koffie in huis. Ze zijn niet mega zoet. Wel zelf aanmaken met water of amandelmelk oid.

Noord Code heeft ook een vegan shake, die is wel 2 keer zo duur. Beetje de pijs voor het feit dat het organic is, denk ik. Zit kokosbloesemsuiker in als zoetstof. Zelf geen ervaring mee, mijn fysio gebruikt 'm. Is maar 1 smaak van:
https://noordcode.nl/products/organic-p ... nt-protein

https://www.orangefit.nl/producten/eiwi ... an-protein

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 14:15

Ik heb die noordcode besteld en ben benieuwd hoe die smaakt. Hopelijk een beetje ok. Er zit in ieder geval echt niks in waar ik niet tegen kan, een redelijk kaal basisproduct

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 15:07

Waarom wil je op deze manier extra proteïne binnen krijgen?

Voor mij is het verstand op nul en opdrinken na een zware training. Ik kan me niet herinneren dat ik daar echt van geniet.

Is het in een kwark achtige vorm niet mogelijk?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 15:16

Voor mezelf is het ik kom structureel eiwit te kort meest van de tijd. Ivm die rotallergie en overgevoeligheid krijg ik gewoon meest van de tijd niet genoeg eiwit binnen om goed te kunnen functioneren. Of ik zou dusdanige hoeveelheden per dag moeten eten wat me gewoon niet lukt :n

en mijn zoektocht naar eetbare extra eiwitten is al jaren lang. Dan denk ik een tijd ach het lukt wel zonder aanvulling tot mijn lichaam gaan protesteren en ik bedenk o ja ik moet echt weer gaan aanvullen.

Maar ik weet niet hoe dat bij Polar zit. Voor zover ik weet zit zij ook met een best aantal overgevoeligheden en allergieen.