Waar een vriezer neerzetten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Waar een vriezer neerzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-25 21:32

Bokt weet nogal veel, dus misschien dat iemand een idee heeft.

Ik heb mijn huis zo’n 3 jaar geleden gekocht. De vorige bewoners hadden er een hele mooie nieuwe keuken in laten plaatsen, die dus nagenoeg nieuw was toen ik hier kwam wonen. Ik heb m alleen zwart laten wrappen, hij was crème wit.
Maar, er zit dus een koelkast in in plaats van een koel vries combinatie. De vorige bewoners hadden op zolder een vriezer staan.
Nu waren hun met z’n tweetjes, ik woon met 2 hongerige pubers in huis dus ik wil de vriezer niet 2 verdiepingen hoger dan de keuken. :')
Ik heb nu een tafelmodel vriezer in de trapkast, onder de trap past dit net. Maar deze is eigenlijk wat aan de kleine kant.
Maar nu, een hogere past er niet. Dan heb ik de optie op zolder, maar dat vind ik dus onhandig. Ik heb boven nog een walk in closet kamer, waar eventueel een vriezer zou kunnen staan, maar de kasten wand neemt ook al veel ruimte in beslag.
Een bij keuken heb ik niet, en in de schuur wil ik niet want daar staan veel fietsen.
Ik zag net ook ergens toen ik aan het googlen was dat er ook mensen zijn die een vriezer in de woonkamer of naast het keukenblok hebben? Ik zie dat er vriezers in zwart zijn maar dan is dat wel anders dan m’n keuken natuurlijk.
Wat zouden jullie aanraden?

verootjoo

Re: Waar een vriezer neerzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 21:34

Zou gewoon op zolder doen.
Heb eigenlijk maar één keer een vriezer in m’n keuken gehad :') maar daar kan je maar een kleintje kwijt en dan wordt je koelkast ook kleiner.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 21:37

Let op dat vriezers een min en max omgevingstemperatuur hebben voor (optimaal) kunnen werken. Zolder kan aardig heet worden en de schuur mogelijk te koud in de winter.
Je kan ook en je gewone kleine vriezer laten staan en een grote kist op zolder zetten voor de grote voorraad. Hoef je maar 1x/week te schuiven met wat je die week wil gebruiken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 21:39

Ik heb hem op zolder staan. ‘s ochtends haal ik brood en vlees eruit. Verder hoef ik er niet in, soms ‘s avonds nog voor een ijsje maar verder niet.

Petpa

Is het een idee om 2 vriezers te gebruiken en dan het tafelmodel in de trapkast iedere keer te vullen vanuit een grotere vriezer op zolder?

Alwiene

Wij hebben een kleinere in de keuken en een grote boven op een werkkamer staan. Wellicht voor jou ook een optie om een kleinere ergens boven te plaatsen, eventueel op de zolder dus, maar wel de andere kleine beneden te behouden zodat je niet voor elk dingetje naar zolder hoeft maar wel meer ruimte hebt om voorraad in te kunnen slaan?

Edit: Petpa hierboven zegt dus precies hetzelfde, ik kwam er al niet door met mijn reactie haha.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-25 21:42

Thanks voor de reacties. Nog even een aanvulling, de zolder is slaapkamer van m’n dochter. Er is geen voorzolder of iets, je komt meteen binnen in de slaapkamer en daarachter zit een smalle ruimte waar ook wasmachine en droger staan. Maar je moet dus elke keer door die kamer heen. Weet zo even ook niet of daar een hoge vriezer past, het hoge gedeelte zit de aansluiting voor wasmachine en droger.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 21:44

En heb je beneden plaats voor een mooie vrijstaande vriezer?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 21:52

Wij hebben vroeger met onze oude keuken inderdaad nog eentje naast de keuken gehad staan, een tafelmodel. Zag niet zo mooi uit nee, maar tov de voordelen wat een vriezer met zich mee brengt hebben we ons over de looks maar heen gezet aangezien we toch niet constant er tegenaan keken tenzij je de keuken in ging. Dus mocht dat passen bv... Je zou eventueel dan ook meteen kunnen kijken voor een lange rechtopstaande ipv tafelmodel bv. Dan heb je En veel meer vriesruimte en het zal qua looks misschien net wat beter uitzien naast de keuken. Evt kun je nog wat magnetische tegels of wat dan ook er tegenaan plakken voor een beter zij aanzicht, iets met een leuk design - zal vast ergens te krijgen zijn.

Maar ik vind de tips van 2 (tafel model) vriezers gebruiken ook wel een goede ja :j Wij hebben ook een tweede vriezer in huis (in de kelder) vanuit waar ik bij vul naar de vriezer boven bv. (hier zit dan met name vlees voor de hond in). Hoe ziet je keuken/woonkamer uit qua indeling? Hoe erg staat ie in het zicht, etc?

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 21:54

Kan je de koelkast niet gewoon vervangen voor een combinatie? Beide keren moet je uiteindelijk iets nieuws aanschaffen.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 23:00

Wij hebben een losse vriezer in de hal en deze gaat na de zomer in een kast. Hadden de buren toen we hier kwamen wonen, vonden we zo'n handig idee. Een grote garderobekast voor de jassen etc en de vriezer. Wel even zorgen voor ventilatie.

Hebben er ook 1 in de schuur gehad, maar die ruimte kunnen we beter gebruiken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 23:13

Je kunt je kinderen ook leren dat er 3 eetmomenten op een dag zijn. Dat scheelt frikandellenlucht in je huis de hele dag *\o/*

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 23:56

Ik zou het houden bij die kleine vriezer die je al hebt staan in je trapkast. Maar ik zou dan ook niet weten wat je allemaal in je vriezer wilt hebben meer dan wekelijks je vriezer volgooien van 2 a 3 lades groot (tafel model)?

Anders in je woonkamer, mooi houten ombouw maken en het lijkt net een kast.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 02:02

Ik zou echt gek worden van een vriezer in mijn woonkamer of vlakbij mijn slaapkamer de koelkast maakt geluid, dat doet een vriezer ook toch.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 02:11

Hier staat er 1 in de woonkamer. Was eerst een noodoplossing toen de keuken verbouwd werd maar er hebben hem nooit meer terug gezet in de keuken. Bevalt prima.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 07:07

Sourire schreef:
Kan je de koelkast niet gewoon vervangen voor een combinatie? Beide keren moet je uiteindelijk iets nieuws aanschaffen.

Dit inderdaad...?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 07:08

Ja, je hebt een hoge koelkast? Die vervangen voor een hoge koel/vriescombinatie.
Tenzij dat een inbouw is natuurlijk. :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 07:55

Petpa schreef:
Is het een idee om 2 vriezers te gebruiken en dan het tafelmodel in de trapkast iedere keer te vullen vanuit een grotere vriezer op zolder?

Dit zou mijn keuze ook zijn, of het moet mogelijk zijn de inbouwkoelkast te vervangen / een ander kastje op te offeren in je keuken?
Dat vind ik wel een stuk mooier dan er los naast.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 09:03

Toen wij hier kwamen wonen zat er een inbouwkoelkast in de keuken. Zelf hadden we een mooie vrijstaande koelkast waar voldoende ruimte voor was. We hebben toen de inbouwkoelkast eruit gehaald en een (no-frost) inbouwvriezer op die plek geplaatst. Misschien is dat voor jullie ook een optie. Of eventueel een inbouwvriezer op de plek van een keukenkast plaatsen zoals Konstantine hierboven oppert.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 09:21

alice0cullen schreef:
Hier staat er 1 in de woonkamer. Was eerst een noodoplossing toen de keuken verbouwd werd maar er hebben hem nooit meer terug gezet in de keuken. Bevalt prima.

Ik krijg hier een error van :+
Dat is toch heel lelijk?

Of lijkt het op een kastje ofzo?

Bo_YJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 10:33

Petpa schreef:

Zo doen wij het ook

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 10:34

Ik zou óf nu gewoon voor een koel/vriescombinatie kiezen en de huidige koelkast vervangen, óf de kleine vriezer beneden houden en een extra (dat hoeft dan ook niet meteen een hoge te zijn) ergens op zolder of de bovenverdieping plaatsen.

Zelf heb ik begin dit jaar mijn nieuwe minivriezertje op de vaste kledingkast in de slaapkamer gezet omdat er in de keuken beslist geen plaats voor is, en dat simpelweg de volgende handigste plek was (naast de keuken).
Ik hoor hem 's nachts wel eens aanslaan, maar verder maakt hij echt geen geluid. Ik ben echt blij met die extra ruimte nu naast het vriesvak van de koelkast - kleine moeite om 's ochtends vlees/groente uit het vriezertje te halen en in de koelkast te leggen om te ontdooien, daar ben je zó aan gewend.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 11:06

Hoe is de vorm van je keuken? Ik zie wel eens keuken ontwerpen langskomen waarbij de keuken de hoek om komt zegmaar. Is het een optie om ergens een hoge kast en daarnaast een ingebouwde vrieskast neer te zetten en die kasten in dezelfde kleur te wrappen?

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 11:06

Hoeveel zit er in de vriezer dat je werkelijk nodig hebt en geen extra's zijn voor de pubers?

Ik woon ook in een 3 persoons gezin. Wij hebben een kofferdiepvries maar er zit eigenlijk helemaal niet veel in. 3 broden, zakje frietjes, frikadellen, beetje groenten, beetje ijs en wat koelelementen, af en toe eens een doos pizza en 3 porties gehakt voor bij de spaghettisaus.
Eigenlijk te groot voor al wat erin zit. :+
Bij ons staat die in de benedenverdieping garage (daar staat ook 1 mountainbike en veel rommel van m'n pa) . We hebben buiten ook nog een garage waar onze fietsen staan.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 11:08

Alja schreef:
alice0cullen schreef:

Ik krijg hier een error van :+
Dat is toch heel lelijk?

Of lijkt het op een kastje ofzo?

Hij staat achter een bank en naast een klein dressoir, Tja ik ben meer van praktisch over mooi dus ik stoor me er niet aan. Heb er nog wel eens over gedacht om er van dat tafel plastic over te plakken zodat hij eruit ziet als een kast, maar ik ben lui en stoor me er niet aan , zeker niet omdat ik hierdoor in de keuken echt wel wat meer ruimte heb.