Wat is jouw tik? Jouw gewoonte?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Wat is jouw tik? Jouw gewoonte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-25 09:45

Is er iets, een handeling, die jij altijd 'moet' doen? Om je vingers bezig te houden ofzo?

Wat is jouw tik? Ik zit hier op kantoor altijd met zo'n blauwe balpen in de hand en ik zit de hele tijd aan dat 'lipje' te klikken. :') Erin, eruit, erin, eruit. := Klik, klik klik. _O- Het voel lekker en klinkt zo leuk.

Thuis doe ik eigenlijk niets, daar is ook meer te doen haha!

Welke rare dingen of gewoontes heb jij in het dagelijks leven?

7September

Re: Wat is jouw tik? Jouw gewoonte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 09:50

Haha leuke! Tijdens meetings speel ik altijd met iets in mijn vingers (een pen, een gummetje, Labello, draadje van mijn koptelefoon).

Ik zit ook wel vaak aan mijn oorbellen of kettinkje heb ik gemerkt.

Oh en als ik het huis uit loop, net in de auto zit, of een winkel uitloop, naar het toilet ben geweest etc. check ik altijd even of mijn beide armbandjes nog om mijn pols zitten.
Dat komt vooral voort uit het feit dat ik mijn armbandje al 2x kwijt ben geraakt door een lam slotje. Dat is inmiddels gemaakt (al een paar jaar), maar die tik blijft.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 09:52

Mensen met tiks, GRUWEL. Met mijn misofonie kan ik (ook) niet tegen bewegings/geluidentiks van mensen, ik krijg al kippenvel als ik het hierboven lees.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 09:56

Spelen met een pen wanneer die voor me ligt. Heb thuis Novilon met plankenmotief, ideaal om te checken of bank, salontafel en eetkamerstoelen recht staan....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 10:06

Ik heb geen tiks. Ik kan alleen volgens reisgenoten als een lijk slapen. Ik lig altijd op m'n rug, en kennelijk heb ik m'n handen als ik slaap vaak op m'n buik rusten. En ik draai verder de hele nacht niet. Dus geen tik, ben super rustig voor reisgenoten :D

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 10:08

Als ik zenuwachtig ben terwijl ik met iemand aan het praten ben ga ik heel veel aan mijn neus zitten. :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 10:11

Als ik geen sokken aan heb en met mijn benen over elkaar op de bank iets zit te lezen dan zit ik vaak onbewust met mijn tenen te wiebelen. De reden dat ik weet dat ik dit onbewust doe is omdat mijn huisdier er een hekel aan heeft en altijd wil dat ik ermee stop :+ tot die tijd was het mij nooit opgevallen.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 10:13

S'avonds voor het slapen gaan elke keer hetzelfde deuntje opnoemen. En met het ochtendritueel heb ik steeds dezelfde volgorde.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 10:14

Ik heb een hele slaaproutine waarbij elke centimeter van m'n deken en m'n kussen en m'n oordoppen en m'n slaapmasker precies goed moeten zitten/liggen, anders blijf ik daar aan denken en val ik niet in slaap :=

En ik begroet altijd eerst gelijk m'n kat (ze is heel angstig dus dan weet ze dat ik het ben en niet iemand anders), dus dat deed ik ook toen de kat was opgenomen bij de dierenarts := en dus niet thuis was. Maar standaard roep ik eerst iets van: hé poes! :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 10:53

Ik friemel aan de naden van kleding.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 10:55

Bij iedere trap die ik omhoog of omlaag ga de treden tellen.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 11:01

Ik kauw/knaag op de binnenkant van m'n wangen (slijmvlies). Niet zo erg dat het gaat bloeden ofzo, maar het is wel "beschadigd". Ik dacht eerst dat het een stress-ding was, maar het is inmiddels al een jarenlange gewoonte. Je hoort/ziet het niet, dus anderen hebben er geen last van, en ik voel het zelf ook niet, maar goed is anders natuurlijk :7

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 11:03

Ik heb een heel precieze afwasroutine, gebaseerd op welk servies afgewassen dient te worden, waar dat thuishoort in de kast en wat voor model een bord bij voorbeeld is. Er zijn ook bestekonderdelen die niet samen in dezelfde afwas mogen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 11:05

Westhof schreef:
Ik kauw/knaag op de binnenkant van m'n wangen (slijmvlies). Niet zo erg dat het gaat bloeden ofzo, maar het is wel "beschadigd". Ik dacht eerst dat het een stress-ding was, maar het is inmiddels al een jarenlange gewoonte. Je hoort/ziet het niet, dus anderen hebben er geen last van, en ik voel het zelf ook niet, maar goed is anders natuurlijk :7

Ohh dat doe ik ook. Heerlijk vind ik dat.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 11:09

Ik heb een gladde steen die ik steeds ronddraai in m'n hand als ik op de bank zit. Ik heb er zelfs op m'n werk nu ook een.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 11:26

Als ik trap op loop sla ik telkens de oneven tredes over zodat ik alleen op de even traptredes loop. Die vind ik mooier :')

Als ik op een bureaustoel zit die kan draaien, MOET ik heen en weer wiegen.

Klikken met een pen.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 11:40

Ik check altijd of er iemand onder m'n bed zit voor ik ga slapen :') als kind mee begonnen en ik doe het nog steeds

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 11:44

Ik moet altijd de koelkast netjes maken.. Bovenin flessen drinken, daaronder zuivel, daaronder broodbeleg, dan blikjes drinken, onderin vlees en vega. Boven in de deur potjes pesto etc. Daaronder geraspte kaas en cheddar, pakjes boter. Onderkant flessen saus.
Opzich gewoon netjes.. Maar ik woon samen met mensen die dat echt geen reet uitmaakt.

Dus als ik drinken uit de koelkast pak, dan maak ik de koelkast ook meteen weer netjes. Ook als dat tijdens een film oid is.. Even drinken pakken zorgt er dus regelmatig voor dat ik delen van een film mis :+ Vooral als er iets nieuws in gelegd is, waarvan ik dan twijfel of het in de deur bij de boter en geraspte kaas moet of bij de zuivel ofzo _O-

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 11:48

Helemaal niks!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 11:53

Daphne__ schreef:
Ik moet altijd de koelkast netjes maken.. Bovenin flessen drinken, daaronder zuivel, daaronder broodbeleg, dan blikjes drinken, onderin vlees en vega. Boven in de deur potjes pesto etc. Daaronder geraspte kaas en cheddar, pakjes boter. Onderkant flessen saus.
Opzich gewoon netjes.. Maar ik woon samen met mensen die dat echt geen reet uitmaakt.

Dus als ik drinken uit de koelkast pak, dan maak ik de koelkast ook meteen weer netjes. Ook als dat tijdens een film oid is.. Even drinken pakken zorgt er dus regelmatig voor dat ik delen van een film mis :+ Vooral als er iets nieuws in gelegd is, waarvan ik dan twijfel of het in de deur bij de boter en geraspte kaas moet of bij de zuivel ofzo _O-

Jij doet de deur precies andersom als ik. Bovenin is bij mij boter/geraspte kaas/potje creme fraiche/tube mayonaise. En daaronder de andere kleine potjes, zoals pesto enzo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 12:02

Ik krab mezelf stuk wanneer ik een plekje heb. Dus muggenbulten, andere plekjes etc.
En ik heb het vaak niet eens door. Vaak is het ook echt tot bloedens aan toe.
Het schijnt een naam te hebben, maar daar kan ik nu even niet op komen :D
Het verergert bij stress etc.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-25 12:05

Oh, ik pulk ook altijd aan mijn korstjes, ze moeten er altijd af. :')
Wond bekijken is dan ook heel interessant.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 12:06

Oh nee, ik heb dus helemaal niets met de wond, maar het is gewoon een onbewuste tik geworden.
Dan krijg ik van iemand te horen dat ik bloed en heb ik zelf nieteens door dat ik het weer heb opengekrabt :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 12:25

Ik wiebel vaak met mijn voeten als ik mijn benen over elkaar heb. En als ik in bed lig wrijf ik ze over elkaar heen.
Verder geen tik maar ik kan niet tegen eetgeluiden van andere mensen. Met tikgeluiden heb ik het niet zo, maar eetgeluiden word ik echt gek.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 14:39

xPabloBokt schreef:
Als ik zenuwachtig ben terwijl ik met iemand aan het praten ben ga ik heel veel aan mijn neus zitten. :+

Dit! Maar bij mij is het aan mijn wang / kaakbeen :+

Als ik moe word ga ik als een klein meisje in mijn haar draaien met mijn vingers. En dit doe ik ook bij langere (saaiere/intensieve) meetings :+