Wat doe je aan in Kenia/Tanzania?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Herfstblad

Wat doe je aan in Kenia/Tanzania?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-25 22:05

Hoi!

Ik ga binnenkort op reis naar Kenia, Tanzania en Zanzibar. Nu las ik in het regelement dat het niet verstandig was om hele korte broeken en hemdjes te dragen. Maar wat draag je dan wel op z'n reis? Ik heb linnen kleding besteld via Shein Curve, maar zit allemaal net niet. Ik ben opzoek naar comfort, maar wel leuke kleding die je draagt op z'n reis. (Denk aan safari, naar dorpjes) Dus geen modieuse vakantie haha. Maar ik wil er ook niet als een anwb lid bij lopen. Ik heb best wel wat rondingen, dus linnen is heel luchtig maar je ziet alles. En het ligt 3 weken in een backpack en kreukt dus heel snel.

Zijn er bakkers die ook z'n reis hebben gedaan en wat hadden jullie mee aan kleding?

Ik zit nu dus te denken om meer van dit soort dingen aan te schaffen. Ik heb ook heel snel last van scheurende benen bij korte broeken.

Afbeelding

Liefs!

troi

Re: Wat doe je aan in Kenia/Tanzania?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 22:12

Ik droeg de kleding die ik ook hier draag als het 30 graden is. Simpel luchtig spul dat makkelijk uit te spoelen is (ik nam het gewoon mee onder de douche op langere reizen) en snel droogt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 22:19

Het is wat jaren geleden dat ik er ben geweest maar vond het niet fijn om in te blote kleding door de dorpen of steden te lopen (Arusha, Moshi, Dar es Salaam al helemaal niet). Zo'n broekje waar je bil onderuit valt met een crop top zou ik dus echt niet doen.
Werd toch echt wel aangestaard en na geroepen (niet in zo'n outfit als hier boven :') ) maar misschien was dat ook omdat ik als vrouw alleen liep.

Verder lekker aan doen wat je aan wilt doen want het boeit precies niks op safari. Ik hou ook niet van linnen, ik heb vaak zo'n losse broek aan van ik denk, katoen? Maar zal straks even kijken. Die zitten lekker los en zijn luchtig.
Voor de avonden zeker lange kleding mee. zowel voor de muggen als voor de temperatuur want 's avonds kan het flink afkoelen in de wildparken.

Oh en voor de reis / safari dagen: kies een broek die benen bedekt als je op een stoel zit. Die stoelen hebben vaak een cover, die worden belachelijk warm als er de zon op staat maar ook glij je er vanaf door het zweet :+

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 22:30

Nyaleti schreef:
Het is wat jaren geleden dat ik er ben geweest maar vond het niet fijn om in te blote kleding door de dorpen of steden te lopen (Arusha, Moshi, Dar es Salaam al helemaal niet). Zo'n broekje waar je bil onderuit valt met een crop top zou ik dus echt niet doen.
Werd toch echt wel aangestaard en na geroepen (niet in zo'n outfit als hier boven :') ) maar misschien was dat ook omdat ik als vrouw alleen liep.

Verder lekker aan doen wat je aan wilt doen want het boeit precies niks op safari. Ik hou ook niet van linnen, ik heb vaak zo'n losse broek aan van ik denk, katoen? Maar zal straks even kijken. Die zitten lekker los en zijn luchtig.
Voor de avonden zeker lange kleding mee. zowel voor de muggen als voor de temperatuur want 's avonds kan het flink afkoelen in de wildparken.

Oh en voor de reis / safari dagen: kies een broek die benen bedekt als je op een stoel zit. Die stoelen hebben vaak een cover, die worden belachelijk warm als er de zon op staat maar ook glij je er vanaf door het zweet :+

Een korte broek tot de knie of net iets er boven moet toch wel kunnen? Die heb je in gladde stofjes, maar ook in spijkervariant.

En dan met een hempje, hempje met brede band of t shirt? Ik denk dat het voornaamste is dat je geen heel diep decollete hebt.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 22:33

Voor dit type reis draag ik graag outdoor kleding. De reisgenoten die ik heb meegemaakt droegen dat ook of hebben dat voor een volgende reis aangeschaft. Voordeel, luchtig, snel droog, comfortabel en als je kiest voor oprolbare mouwen, broekspijpen dan ook nog makkelijk aan te passen aan het weer en de locatie. Nee, niet het meest modieuze maar ideaal om tijdens het reizen te dragen. Voor de chiquere momenten een leuk jurkje en/of setje nette kleding mee.

Voor outdoor dus wel ANWB, Bever, Decathlon qua winkels. Comfort voor reizen gaat bij mij wel echt voor mode als je uren in de bus of vliegtuig moet zitten. Overigens is veel outdoor kleding tegenwoordig al veel hipper en netter te krijgen dan vroeger. Voor net gewoon meenemen wat je ook in Nederland zou dragen en passend bij het weer als je gaat reizen. Vaak heb je overdag een druk programma en fris je je in de avond op en doe je nette(re) kleding aan voor het eten en avondprogramma op locatie.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 22:33

Op safari een korte broek of een langere broek. In dorpjes zou ik iets over de knie doen en een gewoon tshirt. In de praktijk draag ik een korte broek en een los oversized t shirt. Of een flodder jurkje. Je zit heel lang in de auto, zorg dat het comfortabel is. Neem wel idd een sarong of omslagdoek/hammamdoek mee. Overall goed voor, ook voorzweetbillen op plastic stoelhoezen. Ga je kamperen of in tented camps/lodges. Dat maakt misschien nog het meest uit voor de garderobe. In geval van kamperen, lange broek en veel laagjes.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-25 22:51

Afbeelding

Is dit bijvoorbeeld een no-go?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 22:57

Dat kan wel hoor.
Denk vooral niet zo'n te korte broek die echt strak om de billen zit icm met een kort / strak / decollete shirt.

Ik ben trouwens nooit lastig gevallen hoor maar voelde in sommige delen van de stad wel de ogen in m'n rug branden.

Ga je kamperen of verblijf je in lodges? Voor kamperen, neem wc papier en sanitizer mee :')

Neem ook een pet of een hoed mee. Heel fijn als je de hele dag in de zon zit!
En mocht het nodig zijn; tampons. Misschien inmiddels wel veranderd maar ik kreeg die 5 jaar terug niet gevonden in Tanzania.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:52

In islamitische landen doe ik altijd lange rok of lange broek met een blouse met lange mouwen of een dun vestje. Die eerste foto is niet in een islamitisch land, maar wel in een land waar je kunt verbranden :+
Ik denk dat je met zulke kleding nooit verkeerd kunt gaan. En een rok tekent ook niet als je wat meer curvy bent

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:35

Ik zweer bij afritsbroeken. Die zijn er tegenwoordig van hele fijne stoffen en zijn nog netjes ook. Die megagrote pockets en stug katoen zijn het allang niet meer. Ze zijn tegenwoordig gewoon echt netjes.
Mij zul je niet in rokjes of jurkjes zien, vind dat echt niet fijn (ik wil wel graag een paar zakken voor telefoon e.d. en heb daarom ook nooit broeken zonder grote zakken aan).
Verder gewoon een tshirt, ik heb wat sneldrogende hardloopshirts. Maar daar werkt dun katoen ook (desnoods kwaliteit 3 keer wassen=weggooien, want dan hoef je het niet meer mee naar huis te nemen).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:44

Thats_Me schreef:
Voor dit type reis draag ik graag outdoor kleding. De reisgenoten die ik heb meegemaakt droegen dat ook of hebben dat voor een volgende reis aangeschaft. Voordeel, luchtig, snel droog, comfortabel en als je kiest voor oprolbare mouwen, broekspijpen dan ook nog makkelijk aan te passen aan het weer en de locatie. Nee, niet het meest modieuze maar ideaal om tijdens het reizen te dragen. Voor de chiquere momenten een leuk jurkje en/of setje nette kleding mee.

Voor outdoor dus wel ANWB, Bever, Decathlon qua winkels. Comfort voor reizen gaat bij mij wel echt voor mode als je uren in de bus of vliegtuig moet zitten. Overigens is veel outdoor kleding tegenwoordig al veel hipper en netter te krijgen dan vroeger. Voor net gewoon meenemen wat je ook in Nederland zou dragen en passend bij het weer als je gaat reizen. Vaak heb je overdag een druk programma en fris je je in de avond op en doe je nette(re) kleding aan voor het eten en avondprogramma op locatie.

Precies dit.
Wat outdoorbroeken van Decathlon oid en wat simpele t-shirts/tops. Had ook wat paardrijshirts mee van die technische stof omdat ze goed ademen, makkelijk drogen en niet kreuken. Kan je ze na een stoffige safaridag ook nog even uitspoelen en uithangen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:54

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:01

Zoals Dorine zich kleed dus, en niet de korte dingen. Gewoon even aanpassen aan het land waar je heen gaat. Ik draag ook nooit korte kleding naar islamitische landen, kleine moeite en je weet zeker dat je goed zit.

Outdoor kleding kan ook, maar dat is vaak wat prijziger. wel fijn omdat het vaak mugwerend en praktisch is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:02

Tanzania en Kenia zijn geen islamitische landen....
Hooguit Zanzibar, maar dat is inmiddels overspoeld door strandgangers in bikini.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:38

Op safari tussen de leeuwen kan je gewoon aandoen wat comfortabel is. Je gids kijkt echt niet op van een korte broek en een mouwloos topje. Maar neem bijvoorbeeld zo'n (outdoor)blouse mee. Tse Tse vliegen/muggen zijn stom en dan is het om die reden al handig om je te kunnen bedekken.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:40

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 08:41

Dorine92 schreef:
In islamitische landen doe ik altijd lange rok of lange broek met een blouse met lange mouwen of een dun vestje. Die eerste foto is niet in een islamitisch land, maar wel in een land waar je kunt verbranden :+
Ik denk dat je met zulke kleding nooit verkeerd kunt gaan. En een rok tekent ook niet als je wat meer curvy bent

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wat leuk idd! Waar koop je dit?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:54

Wat is precies je reisprogramma? Een rok op safari is écht niet handig. Maakt nogal verschil of je dat 1 dag gaat doen of bijv. 10 dagen.

Emj_23 schreef:
Op safari tussen de leeuwen kan je gewoon aandoen wat comfortabel is. Je gids kijkt echt niet op van een korte broek en een mouwloos topje.

Die gids misschien niet, maar een leeuw wil je niet boos maken met je outfit :))

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:01

Spoiler:
Eleeke schreef:
Zoals Dorine zich kleed dus, en niet de korte dingen. Gewoon even aanpassen aan het land waar je heen gaat. Ik draag ook nooit korte kleding naar islamitische landen, kleine moeite en je weet zeker dat je goed zit.

Outdoor kleding kan ook, maar dat is vaak wat prijziger. wel fijn omdat het vaak mugwerend en praktisch is.

Er is vrij weinig islamitisch aan Kenia en Tanzania. Meeste is christelijk, islam is echt in de minderheid.

Ik droeg daar gewoon wat ik hier draag. Korte broek met hemdje gaat prima, maar ik doe vaak wel wat over m’n schouders want de zon brandt me anders af.

Heb ook de waarde van afritsbroeken leren kennen, de temperatuur kan in een dag fluctueren tussen 8-30 graden, dus dat is wel fijn.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:03

manzano schreef:
Hooguit Zanzibar, maar dat is inmiddels overspoeld door strandgangers in bikini.

Dat zei ik ook niet, maar de TS wilde niet in blote kleren, dus dan is de kleding die je in islamitische landen kan dragen perfect geschikt

Lvdg

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:03

Ik ben afgelopen maart in Tanzania geweest. Op safari lange luchtige broeken gedragen, o.a. van linnen. Erop shirtjes of blouses. Niet te felle kleuren of patronen :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:04

Herfstblad schreef:
Dorine92 schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wat leuk idd! Waar koop je dit?

Gewoon overal en nergens eigenlijk. Winkels meestal, en soms ook online

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:10

Oh ja, dat is wel een ding. Ga niet in knal kleuren. En donker blauw en zwart zou ik vermijden ivm de Tse Tse vlieg. Daar zijn wij in Tarangire NP echt door belaagd.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:10

Ik reis met regelmaat naar Afrikaanse landen en in Tanzania is het vooral fijn om jezelf te kunnen bedekken tegen muggen, ook al slik je malariapillen. Meestal heb ik een losse linnen of katoenen lange broek, daarboven een hemdje en een linnen bloesje als ‘vestje’. Petje vond ik op safari ook wel prettig, maar dat ligt aan het jaargetijde. Jumpsuits vind ik onhandig omdat de meeste toiletten onderweg toch niet echt volgens de westerse standaard zijn en je daar dus niet half ontbloot wil zitten. Maxi-jurken van katoen of linnen zijn ook fijn om mee te hebben.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:21

Dorine92 schreef:
manzano schreef:

Dat zei ik ook niet, maar de TS wilde niet in blote kleren, dus dan is de kleding die je in islamitische landen kan dragen perfect geschikt

Het was ook geen reactie op jou.