Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nico12 schreef:Af en toe doe ik boodschappen bij een supermarkt. De laatste keer kom ik met mijn mandje bij de kassa en daar stond een rij van ongeveer 6 personen. Maar ik zie ook maar liefst 6 stuks zelfscan waarvan 1 bezet. Dus ik probeer een zelfscan en dat ging super, snel klaar. Nieuwsgierige vraag, wat is er aan de hand, veel mensen met zwart geld of ???
superpony schreef:Veel mensen met cash doen boodschappen voor iemand anders of willen zich aan hun budget houden. Daarbij worden mensen soms nog contant betaald zoals bijv een hoefsmid en dat hoeft helemaal niet zwart te zijn.
Ik ga liever aan de band staan, maar bij de Jumbo is vaak alleen de kletstkassa open en dan zit daar een heel chagrijnig meisje. Niet dat ik wil kletsen, maar zie dan wel mensen die ook echt daarvoor daar komen staan.
Ik ben lang daar gaan staan uit principe, maar scan tegenwoordig, want het gaat gewoon snel en werkt prima verder.
Bij de Lidl is nog geen scan en daar zijn meestal meerdere kassa's open en meeste zijn erg aardig.
Ibbel schreef:Nico12 schreef:Af en toe doe ik boodschappen bij een supermarkt. De laatste keer kom ik met mijn mandje bij de kassa en daar stond een rij van ongeveer 6 personen. Maar ik zie ook maar liefst 6 stuks zelfscan waarvan 1 bezet. Dus ik probeer een zelfscan en dat ging super, snel klaar. Nieuwsgierige vraag, wat is er aan de hand, veel mensen met zwart geld of ???
Nee, ik boycot zelfscannen. Gewoon, uit principe. Pas als ik bij zelfscannen 10% korting krijg als ccompensatie voor het uitsparen van een cassiere ga ik het zelf doen
Ik vind het ook gewoon menselijker om bij een mens achter de kassa af te rekenen. Iedereen zit achter een schermpje tegenwoordig, nog even en niemand praat meer.
karuna schreef:Ik gooi er een andere vraag tussendoor. Bestellen jullie dan ergens waar je bv eten of drinken kunt bestellen ook liever met een qr code of scherm dan bij een echt mens?
En wat is de reden van zo erg menselijk contact ontwijken?
karuna schreef:Ik gooi er een andere vraag tussendoor. Bestellen jullie dan ergens waar je bv eten of drinken kunt bestellen ook liever met een qr code of scherm dan bij een echt mens?
En wat is de reden van zo erg menselijk contact ontwijken?