Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Los van de kosten zal de uitvaartverzorger wel die 1001 vragen op één van jullie afvuren als de ander er niet meer is. Ook in het goedkopere segment zullen er keuzes gemaakt moeten worden. Ik kan me bij mijn man helemaal voorstellen hoe hij op al die vragen gaat reageren. Wil je dat gedoe niet voor elkaar voorkomen?Nee.
Mijn man en ik hebben alleen wel afgesproken dat van beiden de uitvaart zo goedkoop mogelijk mag, zonde van het geld, doe er liever iets leuks mee.
Goof schreef:Wat bedoel je met een 'ontwerp van een tattoo voor je kind'??
Ir111 schreef:Ik vind vastleggen wat er op kaart etc moet en wie er moet spreken wat ver gaan. Zoals een begrafenisondernemer zei tegen iemand die ging sterven en alsvast eea voorbereidde; 'hoe de uitvaart er uit komt te zien is niet echt aan jou maar aan de nabestaanden. Zij moeten verder en moeten het afscheid kunnen nemen zoals zij dat willen'.
opisop_shop schreef:Jij kunt toch niet bepalen wie er op jouw uitvaart spreekt? Dat moet iedereen zelf bepalen of ze er op dat moment behoefte of kracht voor hebben?
Als je dat wel vastlegt, legt dat ook druk op diegene?
Ir111 schreef:zoals een begrafenisondernemer zei tegen iemand die ging sterven en alsvast eea voorbereidde; 'hoe de uitvaart er uit komt te zien is niet echt aan jou maar aan de nabestaanden. Zij moeten verder en moeten het afscheid kunnen nemen zoals zij dat willen'.
Little_Gift schreef:Ir111 schreef:zoals een begrafenisondernemer zei tegen iemand die ging sterven en alsvast eea voorbereidde; 'hoe de uitvaart er uit komt te zien is niet echt aan jou maar aan de nabestaanden. Zij moeten verder en moeten het afscheid kunnen nemen zoals zij dat willen'.
Nou ja dat is maar hoe je het bekijkt... Bij ons wordt de uitvaart gezien als laatste eerbetoon aan de overledene en dus eer je die persoon zijn/haar wensen en probeer je de uitvaart zo prachtig mogelijk aan te laten sluiten bij wat die persoon zelf had gewenst.
Dat is voor ons als dierbaren dan een grote steun om die laatste wensen te kunnen eren en te hebben kunnen waarmaken.
Ik vind het dus eigenlijk best een gewaagde en ongepaste uitspraak van een begrafenisondernemer. Een uitspraak waar die eigenlijk ook niet om gevraagd wordt.