Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Zou voor mij geen optie zijn. Ik wil wel gewoon kunnen laden. Je kan toch ook met een speciaal tussenstuk gewoon op een normaal stopcontact laden? Dan kan je hem wel voor de deur zetten met een snoer.
daantjuhhh schreef:Suzanne F. schreef:Zou voor mij geen optie zijn. Ik wil wel gewoon kunnen laden. Je kan toch ook met een speciaal tussenstuk gewoon op een normaal stopcontact laden? Dan kan je hem wel voor de deur zetten met een snoer.
Volgens mij kan dat niet op een normaal stopcontact. Tenminste niet volledig EV.
Daarnaast heb je een nieuwe groep nodig in de meterkast en daar heb je ook ruimte voor nodig.
Azmay schreef:Ik zou een elektrische auto dan weer nooit tegen mijn huis geparkeerd willen, als hij om welke rede dan ook in brand gaat zijn ze niet te blussen namelijk en ze branden enorm heet.
Azmay schreef:Ik zou een elektrische auto dan weer nooit tegen mijn huis geparkeerd willen, als hij om welke rede dan ook in brand gaat zijn ze niet te blussen namelijk en ze branden enorm heet.
8nnemiek schreef:Azmay schreef:Ik zou een elektrische auto dan weer nooit tegen mijn huis geparkeerd willen, als hij om welke rede dan ook in brand gaat zijn ze niet te blussen namelijk en ze branden enorm heet.
De kans op brand is juist veel kleiner, zoals al gezegd werd.
Daarnaast is het lang niet altijd de batterij die brand. Dat is maar bij een klein deel van de EV branden. Bij een brand aan een laadpaal zit de brand vaak bij de omvormer en bekabeling, waardoor het gewoon geblust kan worden.
En áls de lithium batterij dan zou branden, dan kan die óók gewoon geblust worden. Alleen kan een lithium accu opnieuw gaan branden. Zo’n auto wordt dan dus weggesleept en in een bad getakeld voordat die opnieuw kan gaan branden.
Daarnaast hebben veel nieuwe auto’s een LFP accu in plaats van lithium-ion. Dat wordt snel de standaard. En die roken alleen bij kortsluiting, en zijn verder ook veel minder brandgevaarlijk.
Al met al valt het dus enorm mee en moet je niet op de clickbait titels van de media af gaan.