Kom niet meer in mijn hotmail

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Kom niet meer in mijn hotmail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 16:38

Ik heb een hotmail account die ik gebruik voor bijna al mijn mail. Nou kreeg ik gisteren al 2 mails over dat er ongewone activiteit op mijn account was geweest. Heb ik genegeerd dacht dat het misschien spam was.
Nou wil ik net kijken of ik mail heb, kom ik er niet meer op. Moet allerlei vragen beantwoorden, en ern code invullen die naar mijn Gmail adres is gestuurd.
Er staat nu in een mail op mijn Gmail dat het 24 uur duurt en dat ze dan gaan kijken of ik de vragen goed heb beantwoord. Dus nu kan ik niet kijken of ik mail heb, is wel erg belangrijk natuurlijk.
Ben ik nou gehackt ofzo, of is dit normale gang van zaken?
Ik wist het antwoord op de beveiligingsvraag niet meer.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 16:49

Tinka schreef:
Ik heb een hotmail account die ik gebruik voor bijna al mijn mail. Nou kreeg ik gisteren al 2 mails over dat er ongewone activiteit op mijn account was geweest. Heb ik genegeerd dacht dat het misschien spam was.
Nou wil ik net kijken of ik mail heb, kom ik er niet meer op. Moet allerlei vragen beantwoorden, en ern code invullen die naar mijn Gmail adres is gestuurd.
Er staat nu in een mail op mijn Gmail dat het 24 uur duurt en dat ze dan gaan kijken of ik de vragen goed heb beantwoord. Dus nu kan ik niet kijken of ik mail heb, is wel erg belangrijk natuurlijk.

Je kon eerst wel in je hotmail inloggen met je wachtwoord en een dag later niet meer? Dat is wel vreemd? Of wist je je wachtwoord uberhaupt niet meer? Dan is het logisch als je de beveiligingsvraag niet weet ze je op een andere manier willen verifiëren.

Ik zou naar de gmail app gaan en daar je wachtwoord wijzigen en als je nog in je instagram app kan daar ook je wachtwoord handmatig wijzigen.

maralynJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 16:57

Tinka schreef:

Ja! Als ik op drie verschillende plekken inlog heb ik dit ook.

Maar... Eenmaal heeft iemand uit duitsland mijn email proberen te hacken...

Ik moest een code naar mijn telefoonnummer sturen of naar een ander email adres.

Nu kan ik wel weer er in komen.
Ook als ik per ongeluk 1 x mijn ww verkeerd heb, blokkeert hij ook.

Tinka

Re: Kom niet meer in mijn hotmail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 16:59

Mijn wachtwoord is opgeslagen op mijn telefoon, dus die klopt gewoon.
Code naar mijn telefoon kreeg ik niet. Dus heb ik de code naar mijn Gmail laten sturen, die kreeg ik wel.
Mijn man heeft nu hetzelfde. We hebben internet via starlink.

maralynJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:06

Tinka schreef:
Mijn wachtwoord is opgeslagen op mijn telefoon, dus die klopt gewoon.
Code naar mijn telefoon kreeg ik niet. Dus heb ik de code naar mijn Gmail laten sturen, die kreeg ik wel.
Mijn man heeft nu hetzelfde. We hebben internet via starlink.

Zou daar mee te maken kunnen hebben. -O- heel vervelend.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:41

Ik heb dit ook meegemaakt bij een emailadres dat ik al jaar en dag gebruikte. Hopelijk helpt die vragenlijst je verder, bij mij was dat niet het geval. Ik heb moeten accepteren dat ik alles kwijt was.

Ik vermoed dat ik gehacked ben geweest, maar dat is nooit echt duidelijk gecommuniceerd.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:45

Van de week was er bij mij op mn hotmail ook ongewoon veel activiteit in een poging om mijn mail te hacken. Dat is gelukkig niet gelukt. Ik hoefde ook geen vragen te beantwoorden, mijn ww wijzigen was het enige.
Hopelijk lukt het.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:57

Mijn Hotmail is ook weleens geblokkeerd door “ongewone” activiteit maar kon hem weer deblokkeren na 24 uur dacht ik…. Wel via de pc en niet via de app

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 17:58

Kon net wel weer op mijn hotmail op mijn ene telefoon, maar kan nu niet meer op Facebook, gaat lekker zo. Hij zegt dat mijn wachtwoord niet klopt.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 18:07

Heb code ontvangen via Facebook, wachtwoord gewijzigd. 1 seconde ingelogd, wordt meteen weer uitgelogd. Voer opnieuw het nieuwe wachtwoord in , zegt ie dat het niet klopt. Wordt er helemaal niet goed van.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:22

Vervelend! Hoop voor je dat het gewoon een storing is en dat er geen hackers proberen binnen te dringen. Ik haal sommige dingen niet helemaal uit je berichten, dus nog wat tips om dingen te checken mocht je dat nog niet gedaan hebben.

Gebruik je hetzelfde wachtwoord op meerdere plekken? Dat is een groot risico. Als je wachtwoord ergens gelekt is, kunnen hackers inderdaad proberen om op verschillende accounts in te loggen. Niet alle datalekken of diefstallen van gegevens worden meteen bekend gemaakt, maar je kunt nakijken of je gegevens voorkomen in bekende databases op https://haveibeenpwned.com/ en daarnaast nog een aantal op https://www.politie.nl/informatie/checkjehack.html. Wijzig je wachtwoorden als ze hierin voorkomen.

Als je je wachtwoorden opslaat in je Google browser, kunnen hackers bij al deze wachtwoorden als ze je Google account binnen zijn gekomen. Veiligere opties zijn versleutelde wachtwoordmanagers als bijvoorbeeld keepass.

Verder als je je wachtwoord wijzigt altijd ook klikken op 'uitloggen op alle apparaten' of 'alle actieve sessies beëindigen' of iets dergelijks. Anders kunnen hackers die al binnen zitten vrolijk binnenblijven.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 19:31

In die eerste link kom ik niet voor, die andere wacht ik nog op.
Gebruik wel hetzelfde wachtwoord op meerdere websites, anders kan ik het echt niet onthouden.
Het is wel heel raar dat mijn man hetzelfde probleem heeft. Wij wonen trouwens in Frankrijk. Hebben nu internet via starlink.
En Facebook doet het ook niet in de app, dan zegt ie dat het wachtwoord niet klopt. Kan wel via chrome op Facebook en messenger doet het nu wel.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 21:00

Ik had dit een tijdje terug ook. Kreeg ook geen sms code. Uiteindelijk wel opgelost door de code naar een ander mail adres te sturen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 21:12

Olympia schreef:
Ik had dit een tijdje terug ook. Kreeg ook geen sms code. Uiteindelijk wel opgelost door de code naar een ander mail adres te sturen.

Die code kreeg ik wel via de mail, maar daarna moest ik allerlei vragen beantwoorden waar ik het antwoord niet op wist. Oa naar wie ik de laatste 3 mails had gestuurd, en waarover die gingen. Dat weet ik dus echt niet.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 21:47

Recent ook gehad met hotmail. Kon er met geen mogelijkheid in. Dagen geprobeerd. Met rust gelaten en week later geen problemen meer.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 22:02

Ik heb het ook weleens gehad, dan wordt je account gehackt en ofwel direct geblokkeerd ofwel de hacker past je wachtwoord aan en dan kom je er niet meer in. Geef de helpdesk even tijd om je bericht te lezen, volgens mij duurde het bij mij toen iets meer dan een dag. Viel me niet tegen voor een gratis e-maildienst!

Edit: die mails dat er ongewone activiteit is, lijken inderdaad net spammails! Ik bleef die mails toen krijgen dus nu gebruik ik geen wachtwoord meer maar zo’n app op je telefoon met een code om in te loggen. Sindsdien geen gedoe gehad.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 08:48

Hier kan je controleren of je gehacked bent..

https://www.politie.nl/informatie/checkjehack.html

Was dat ook met mijn hotmail.. jaren geleden... en wat een hoop gedoe geeft dat.. want je kan bijna alle wachtwoorden gaan veranderen.

Inmiddels heb ik mijn wachtwoord veranderd en er gewoon 2 traps verificatie op staan..
Ze proberen het nog dagelijks, maar komen er niet meer in..

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 08:53

Die politie link heb ik gedaan, maar ze sturen een bericht als je gehackt bent. Lijkt mij dan naar mijn mail, daar kom ik dus niet meer in, dus hier heb ik niets aan.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 10:30

Dat is inderdaad niet handig nee. Wat stom zeg!

Maar dit staat op de website van het NOS:
De politie adviseert daarom met enige regelmaat opnieuw te controleren of een e-mailadres is misbruikt en ook andere databases met gestolen e-mailadressen te controleren, zoals 'haveibeenpwnd.'

Dit is de website waar je je email adres na kan trekken.. met gelijk resultaat.
Heb het natuurlijk wel zelf eerst even nagetrokken.. en lijkt te kloppen.. ;)
https://haveibeenpwned.com/

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 10:34

Casarell schreef:
Dat is inderdaad niet handig nee. Wat stom zeg!

Maar dit staat op de website van het NOS:
De politie adviseert daarom met enige regelmaat opnieuw te controleren of een e-mailadres is misbruikt en ook andere databases met gestolen e-mailadressen te controleren, zoals 'haveibeenpwnd.'

Dit is de website waar je je email adres na kan trekken.. met gelijk resultaat.
Heb het natuurlijk wel zelf eerst even nagetrokken.. en lijkt te kloppen.. ;)
https://haveibeenpwned.com/

Die heb ik gedaan, was allemaal goed gelukkig.

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 11:00

Ik volg dit even want ik heb op het moment hetzelfde probleem. Wachtwoord staat opgeslagen dus zou automatisch goed moeten zijn maar ben alsnog geblokkeerd

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-25 08:53

Ik kom nog steeds niet in hotmail, mijn man ook niet.
Op mijn ene telefoon kan ik gewoon in Facebook, mijn andere telefoon niet. Hij zegt dan dat ie een code stuurt naar Facebook op een ander apparaat, heeft 1 keer gedaan. Code ingevoerd, vervolgens krijg ik pagina niet beschikbaar. Code via sms, zelfde probleem. Maar meestal stuurt ie geeneens een code. Okk zegt ie wachtwoord verkeerd. Had een nieuwe aangemaakt, zegt verkeerd, en de oude ook. Wordt er helemaal niet goed van. Ook al 3 keer app verwijderd en telefoon aan en uit gezet.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 10:44

Hoop echt voor je dat het goedkomt. Facebook was bij mij inderdaad ook geblokkeerd op datzelfde emailadres.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-25 11:20

Wel raar dat ik dan met mijn ene telefoon wel gewoon op Facebook kan, met de andere niet. Misschien moet ik maar een andere Facebook account aan gaan maken met mijn Gmail.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 11:25

Misschien omdat je op die telefoon nog niet hebt uitgelogd?
Geen idee hoor, ik weet er werkelijk niks over. Maar het is echt lastig en zelfs verdrietig wat je kwijt raakt zo.

Niet opgeven met het zoeken naar een oplossing, misschien weet een andere bokker wel meer.