Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
flooooo schreef:Dank voor de tips! Ik wil geen driewieler omdat de wegen hier allemaal super schuin lopen en van die klinkertjes hebben, dat fietst echt vreselijk vind ik. Al snap ik het argument van die grote bak voor je uit bij het oversteken ook wel.
flooooo schreef:Dank voor de tips! Ik wil geen driewieler omdat de wegen hier allemaal super schuin lopen en van die klinkertjes hebben, dat fietst echt vreselijk vind ik. Al snap ik het argument van die grote bak voor je uit bij het oversteken ook wel.
pmarena schreef:Dan heb je denk ik geen kruispunten waarbij er een huis of iets ander hoogs staat helemaal tot naast de kruisende weg. Want dan moet je echt zelf al bijna op die kruisende weg staan om iets te kunnen zien. En alles dat voor je uit steekt staat dan dus al òp die weg....
Maargoed als ik zie hoe mensen in dergelijke situaties ook gewoon hun kinderwagen op goed geluk de straat op duwen dan zijn er ook genoeg mensen die er niet zo mee zitten, en wellicht komt de situatie van dergelijke onoverzichtelijke kruispunten ook gewoon niet zo vaak voor...? Ik weet het niet
Cayenne schreef:Onze buren hebben na veel merken te hebben gehad nu een Riese & Muller en zweren er echt bij.
Maar ik gok dat het wel een dure is
Kikka schreef:Wij hebben een Winora FUB, gekregen van Babboe toen onze Babboe City onder de terugroepactie bleek te vallen. Ik ben er erg blij mee, fijne stevige fiets die lekker trapt. Het is dezelfde fiets als de Batavus Fier, alleen een ander kleurtje.
Er staan er veel splinternieuw op Marktplaats omdat veel mensen er zo lang op moesten wachten dat ze inmiddels zelf al iets anders geregeld hadden of inmiddels geen bakfiets meer nodig hebben.
Yessy schreef:Ik wilde geen Urban Arrow ivm geneuzel rondom verzekeren, en ik vind het zo zonde dat die piepschuim (of wat is het voor spul) bakken zo beschadigd raken als iemand eens lomp doet rondom je fiets (of als je zelf een keer lomp doet, of je kinderen, hond, you name it). Ik vond de Lovens heerlijk fietsen maar het vervangen van die banden/koorden/hoe heten die dingen? elke paar jaar echt te duur. Dus wij hebben voor de Dolly gekozen. Zoals ze zelf zeggen een hufterproof bak, zware motor en ik ben er nu bijna 1,5 jaar later nog steeds onwijs blij mee (en de kinderen ook, die gaan vrijwillig mee suffe dingen doen als we met de bakfiets gaan). Voor onderhoud komen ze gewoon aan huis en je kon iig vorig jaar de maxi-cosihouder en peuterschaal in bruikleen krijgen, dat was voor ons niet de doorslaggevende factor maar scheelde wel heel veel geld.
pmarena schreef:Ja het zal erg afhankelijk zijn van je omgeving. Hier dus wel steeds zo'n kruispuntje waardoor ik echt geen langere fiets wil. Zijn allemaal van die dingetjes die goed zijn om rekening mee te houden bij je keuze
Wat je kwijt kan qua formaat is ook een puntje natuurlijk. Heb je wat meer ruimte in de lengte maar weinig ruimte in de breedte. Heb je een wat grotere bak nodig of liever wat kleiner. Heb je last van rondlopende wegen / kuilen in de zijkant van de weg / scherpere bochten die je toch lekker vlot door wilt kunnen fietsen.
Beide opties hebben voor- en nadelen.
Noeps schreef:flooooo schreef:Dank voor de tips! Ik wil geen driewieler omdat de wegen hier allemaal super schuin lopen en van die klinkertjes hebben, dat fietst echt vreselijk vind ik. Al snap ik het argument van die grote bak voor je uit bij het oversteken ook wel.
Een driewieler lijkt me voor langere afstanden ook minder prettig. Ik doe zelf ook wel eens woon-werk op de bakfiets (20km) en afgelopen zomer zijn we op (bak)fietsvakantie geweest. Een tweewielerbakfiets is wat dat betreft net een gewone fiets maar dan wat langer en zwaarder
Willeke_ schreef:Wat vind je zelf van de Lovens?
Ik heb ‘m nu een jaar en hij is echt fantastisch! Heerlijke stevige fiets. En wat is echt een plus vond is de kleine draaicirkel. Hoor wel veel klachten over de regentent maar ervaar dat zelf echt niet. Heerlijke fiets, ik raad m iedereen aan.
Yessy schreef:Ik wilde geen Urban Arrow ivm geneuzel rondom verzekeren, en ik vind het zo zonde dat die piepschuim (of wat is het voor spul) bakken zo beschadigd raken als iemand eens lomp doet rondom je fiets (of als je zelf een keer lomp doet, of je kinderen, hond, you name it). Ik vond de Lovens heerlijk fietsen maar het vervangen van die banden/koorden/hoe heten die dingen? elke paar jaar echt te duur. Dus wij hebben voor de Dolly gekozen. Zoals ze zelf zeggen een hufterproof bak, zware motor en ik ben er nu bijna 1,5 jaar later nog steeds onwijs blij mee (en de kinderen ook, die gaan vrijwillig mee suffe dingen doen als we met de bakfiets gaan). Voor onderhoud komen ze gewoon aan huis en je kon iig vorig jaar de maxi-cosihouder en peuterschaal in bruikleen krijgen, dat was voor ons niet de doorslaggevende factor maar scheelde wel heel veel geld.