Mijn zoon van bijna 10 zou graag een pennenvriend willen om eventueel via mail of andere weg mee te communiceren.
Ik heb hem online aangemeld op een internationale site voor pennenvrienden maar zowel hij als ik vinden dit toch tricky. Je weet namelijk nooit of het profiel wel klopt. Daarom wil ik het via deze weg proberen. Ok dit is ook een openbaar forum maar ik hoop hier iets meer betrouwbaarheid te hebben.
Heb je een zoon/ dochter of ken je iemand tussen 9 en 12 jaar, laat het mij gerust weten.
Mijn zoon wil dit graag omdat hij het gevoel heeft van niet veel vrienden te hebben.
Beetje meer info: - is hoogbegaafd - heeft ASS en DCD - houdt heel veel wetenschap en STEM - leest graag weetjes boeken - is grote fan van Lieven Scheire en Nerdland - speelt heel graag Roblox - houdt van dieren - heeft een pony waar hij mee rijdt.
Het zou super zijn moest hij via deze weg nog iemand leren kennen.
Ik ben daar zelf niet lid overigens, ik ben geen ouder. Maar het is een betrekkelijk grote groep op feestboek (14000 ofzo) dus kan me goed voorstellen dat daar vast een ouder van een kind zit met vergelijkbare wensen.
Is voor ouders van hb kinderen. Wellicht dat je daar wat meer kans hebt om iemand te treffen met vergelijkbare wensen
Ik zal mijn zonen van 11 en 9 eens vragen of ze interesse hebben. Beide ook meer/hoogbegaafd en vooral de oudste heeft ook niet veel vrienden. Ze zijn wel erg op zichzelf dus ik beloof niks
Misschien een raar/stom idee, maar zou scouting niet iets voor hem kunnen zijn?
Laibadji
Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-25 21:04
Oh wat lief allemaal!
Ik denk dat hij hier heel blij mee gaat zijn! @cayenne: hij zit al sinds vorig jaar in de scouts maar hier doet hij mee met de activiteiten maar maakt niet echt vrienden. Hij heeft gelukkig wel 3 vrienden maar daar stopt het dan. Op zich is 3 zeker goed maar zijn gevoel zegt toch nog een gemis te hebben voor vrienden.
@sonjim: ik stuur jou een pb. Al super fijn dat je het wil vragen.
Pharos ken ik niet. Ik ga direct is kijken.
Laatst bijgewerkt door Laibadji op 16-03-25 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb geen kinderen maar reageer toch even omdat ik het een leuk en goed idee vind. Hopelijk vind je een, en misschien wel meer, penvrienden voor je zoon!
Geen kinderen hier maar wil wel even zeggen dat ik je een geweldig lieve moeder vind. Dat je op deze manier voor hem een penvriend zoekt. Heel lief gebaar!
Op Facebook is een pagina voor ouders van hoogbegaafde kinderen. Van Wendy Peper. Misschien kun je daar ook je vraag stellen. Super lief dat je dit voor hem doet!
Wat een leuk idee! Spijtig dat ik zo oud ben.. We hebben echt dezelfde interesses en ik zou dit als kind echt geweldig hebben gevonden! Zelf ook ASS hier, maar pas laat mijn diagnose gehad. Ik hoop dat hij iemand vind om mee te mailen of schrijven. Zo leuk!
Wat een fijne reacties hier. De eerste contacten zijn gelegd. Hij was schattig zenuwachtig. Eerst zich deze avond nog door een meltdown geworsteld (huiswerk werd te veel) om dan toch nog de moed bijeen te rapen om te mailen.