boemel schreef:Ik heb recent een hoop e bikes getest. De verschillen qua houding zijn groot en voelde echt wel verschil in kwaliteit.
Neem er 1 met goede accu en verder lekker gaan testfietsen. Er zijn zat tweedehands goede fietsen via fietswinkel te koop waar je nog garantie op krijgt.
Dit inderdaad, de accu is iets waarom ik niet snel voor een tweedehands ebike ga. Accu's lopen na verloop van tijd sneller leeg. Dat zie je b.v. ook bij telefoons en tablets.
Nieuwe accu kan, maar is vaak duur. Dan kan je beter de prijs van een tweedehands fiets en accu optellen en iets meer uitgeven.
Zelf al enkele jaren een Batavus met middenmotor waar ik erg tevreden over ben. Had hiervoor een ebike met motor in het voorwiel, dus toen ik het eerste stuk op mijn (toen) nieuwe fiets reed ben ik afgestapt om te controleren of de fiets wat deed. Merkte niets van de ondersteuning, hoorde het ook een stuk minder. Maar het verschil zonder ondersteuning of met is echt enorm.
Mijn vriend kocht tegelijk hetzelfde model ebike met het idee dat hij de kleine stukjes nog op zijn gewonen fiets zou rijden. Daar is nooit wat van terecht gekomen.