Tips voor hoekbank gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

Tips voor hoekbank gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-25 15:48

Oke, wij zijn op zoek naar een nieuwe hoekbank.
liefst 3 of 4 zits met hoek, hoek kan als chaise lonque (zonder rugleuning) maar liefst met rugleuning.

Stevige zit qua ondersteunig, maar gevoelsmatig wel zacht.
Liefst ook uitvoerbaar met neksteun.
Hoge armleuningen.
Liefst van microleder
Modern/industrieel model
Tips?
Linkjes en foto's heel graag!

We zijn allebei niet van het shoppen en rondneuzen op niks af, en hebben geen zin (of tijd) om allerlei woonboulevards af te gaan.
Gerichte tips zijn daarom erg welkom.
Liefst winkels in noord-holland ivm proefzitten :D

manonutjuh

Re: Tips voor hoekbank gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 16:00

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 16:11

Even naar Zitmaxx in Ter Aar. Zij hebben heeeel veel banken en die kunnen eigenlijk allemaal wel in gewenste stof en indeling.

https://www.zitmaxx.nl/

BrankaZJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 16:22

Wij hebben onze bank samengesteld met Profijt Meubel. Zagen daar een stijl die ons aansprak en hebben die qua kleur, stof en modules samen laten stellen. Helaas werden de hoofdsteunen niet op de plekken geleverd die we hadden gevraagd, maar met wat moeite is dat uiteindelijk netjes opgelost.
Waar we wel achter kwamen is dat de ronde hoek niet zo praktisch is als we hadden gedacht. Dat leek ons fijn met bezoek, maar we zitten (liggen/hangen) meestal samen op de bank en een hoekbank had achteraf voor onszelf prettiger geweest.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-25 16:31

Prijsklasse max zo'n € 4.000,- voor een geweldige bank die helemaal naar ons zin is, maar liefst minder i.v.m. hond.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 16:40

Laatst bijgewerkt door Boras op 26-02-25 16:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 16:46

Zitcomfort is dus niet belangrijk? :=
Voor een bank naar je zin zul je toch echt zelf meubelwinkels af moeten gaan en kijken wat goed voor jullie zit.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 16:51

Wij hebben deze van montel: https://www.montel.nl/006828038502000-m ... odena.html

Met de schoonmaakservice erbij; vanwege de katten. Lijkt te voldoen aan je beschrijving, zit heerlijk komt in veel verschillende stoffen en zit nu na 3 jaar i.i.g. nog precies hetzelfde. Wij hebben een duurdere stof gekozen die ook met nagels van de katten mooi blijft.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 16:51

Neonlight schreef:
Zitcomfort is dus niet belangrijk? :=
Voor een bank naar je zin zul je toch echt zelf meubelwinkels af moeten gaan en kijken wat goed voor jullie zit.

Lees de laatste alinea van het openingsbericht nog eens door.
Proefzitten: check. Alleen pakt de ts het wat gerichter aan :)

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 17:05

Ik hield ook niet van oneindig alle meubelzaken afgaan :') Ik ben na eerst bij 3 andere winkels te zijn geweest terecht gekomen bij Pronto in Volendam. Echt superfijn geholpen! Ik had een beetje vergelijkbare wensen als die jij hebt. Direct aangegeven waar de bank aan moest voldoen, en toen een rondje met de verkoopster gemaakt die mij precies kon vertellen bij welke banken mijn wensen konden worden uitgevoerd.

Ik heb dus mijn 3 zits hoekbank, met doorlopende rugleuning zodat mensen ook daar fijn kunnen zitten. Kon bij deze bank echt uit diverse uitvoeringen kiezen wat betreft formaat, armleuningen, zit comfort, kleur, stof etc.

Hier mijn bank, voldeed precies aan de maat die ik kwijt kon, 3 zits(2x1,5), hoek met doorlopende rugleuning. Microleder, neksteun is los en verplaatsbaar, maar ook voor elke zitting te krijgen en zou ik later nog los kunnen bijbestellen, waar mijn neksteun zit, zit er ook een elektrisch relaxsysteem in. Was +- 3000 euro kwijt.

Hier foto dat hij net geleverd was.

Afbeelding

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 17:12

Ik kan ook Pronto in Volendam zeer aanbevelen. Mijn heerlijke bank ook ook daar vandaan!
Mijn ouders hebben ook goede ervaringen met Novitas in Medemblik, maar ik weet niet of zij hebben wat jullie zoeken.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 17:12

Kijk ook eens bij Ancora banken. Nederlands fabrikaat en goede kwaliteit.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 17:20

immii_clarr schreef:
Ik hield ook niet van oneindig alle meubelzaken afgaan :') Ik ben na eerst bij 3 andere winkels te zijn geweest terecht gekomen bij Pronto in Volendam. Echt superfijn geholpen! Ik had een beetje vergelijkbare wensen als die jij hebt. Direct aangegeven waar de bank aan moest voldoen, en toen een rondje met de verkoopster gemaakt die mij precies kon vertellen bij welke banken mijn wensen konden worden uitgevoerd.

Ik heb dus mijn 3 zits hoekbank, met doorlopende rugleuning zodat mensen ook daar fijn kunnen zitten. Kon bij deze bank echt uit diverse uitvoeringen kiezen wat betreft formaat, armleuningen, zit comfort, kleur, stof etc.

Hier mijn bank, voldeed precies aan de maat die ik kwijt kon, 3 zits(2x1,5), hoek met doorlopende rugleuning. Microleder, neksteun is los en verplaatsbaar, maar ook voor elke zitting te krijgen en zou ik later nog los kunnen bijbestellen, waar mijn neksteun zit, zit er ook een elektrisch relaxsysteem in. Was +- 3000 euro kwijt.

Hier foto dat hij net geleverd was.

[ Afbeelding ]

Prachtige bank!

Wij zijn ook op zoek. Ik heb er na 2 meubelboulevards zo genoeg van. Pronto kom je overal tegen, inderdaad veel keuze.

De doorlopende hoek kijk ik ook naar. Maar van mij mag de hoek in de rug wat afgerond zijn aan de binnenkant en de ruimte voor de benen van de hoekzitter wat breder om het comfortabeler te maken. Dan is het echt een extra zitplek. Maar daar moet je echt naar zoeken.
Laatst bijgewerkt door Boras op 26-02-25 17:26, in het totaal 2 keer bewerkt

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 17:24

Detroit schreef:
Even naar Zitmaxx in Ter Aar. Zij hebben heeeel veel banken en die kunnen eigenlijk allemaal wel in gewenste stof en indeling.

https://www.zitmaxx.nl/

Dit inderdaad! Zijn wij destijds ook goed geslaagd.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 19:11

De bankboutique in Ijmuiden heeft een grote winkel met verschillende modellen.
Helemaal zelf samen te stellen naar wens, zou daar zeker even kijken.

Wij hebben onze bank via Seats and Sofa's, bank zelf is prima (hebben hem inmiddels al een tijdje, maar de service is verschrikkelijk :') )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 19:36

Die van mij komt van De Bommel meubelen. Zitten in Utrecht op de meubelboulevard. Veel keuze, je kan zelf kiezen welke stof je wilt etc.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 19:44

Hier goede ervaringen met De Bommel en met Montel.

Montel zit goed stevig en gaat echt goed mee. Hier een stoffen bank en nog nul slijtage na 3 jaar. Geen verkleuringen, geen losse draden.

Van De Bommel raad ik overigens het meegeleverde vlekkenspul echt af. Wat een troep. We hebben nu meer vlekken dan eerst, terwijl het echt maar om een mini vlekje ging dat we weg wilden halen. Keurig volgens de handleiding en filmpje gedaan, maar meh.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 19:47

Hier hebben we eentje van Natuzzi, leder. Eigenlijk het enige merk dat we hier tegenkwamen met voldoende hoge rugleuning (met dank aan mijn lange man :') ). Er zitten twee elektrische relaxen in (eentje in het gewone deel en eentje in de hoek) waardoor je extra neksteun ook nog hebt. Het deel zonder relax heeft een handmatig uitklapbare neksteun.
Er zitten USB-poorten in ook, vond ik wel handig :+

Ik weet niet in welke mate ze echt modernere types hebben, maar qua comfort en kwaliteit vonden wij deze de beste binnen ons budget.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:47

De ts wil graag foto's en linkjes :)

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 22:07

Die van mij komt van Henders & Hazel. Was helemaal aan te passen tot op de zithoogte en zitcomfort toe.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 22:12

veneri schreef:
Oke, wij zijn op zoek naar een nieuwe hoekbank.
liefst 3 of 4 zits met hoek, hoek kan als chaise lonque (zonder rugleuning) maar liefst met rugleuning.

Stevige zit qua ondersteunig, maar gevoelsmatig wel zacht.
Liefst ook uitvoerbaar met neksteun.
Hoge armleuningen.
Liefst van microleder
Modern/industrieel model
Tips?
Linkjes en foto's heel graag!

We zijn allebei niet van het shoppen en rondneuzen op niks af, en hebben geen zin (of tijd) om allerlei woonboulevards af te gaan.
Gerichte tips zijn daarom erg welkom.
Liefst winkels in noord-holland ivm proefzitten :D

Wij hebben deze bank maar dan in 2 losse 3 zits banken. Wij zochten ook een stevige bank maar niet te hard.
https://www.woonsquare.nl/banken/hoekba ... O8QAvD_BwE
Ze hebben meerdere vestigingen

Dit zijn ze in m'n woonkamer

Afbeelding

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-25 22:57

Boras schreef:
De ts wil graag foto's en linkjes :)

:j jij ook? :D

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 23:24

Wij hebben deze vorige maand gekocht in hoekbank versie: https://www.prontowonen.nl/3-zitsbank-p ... 48411.html

Vond de pootjes leuk, de vulling was lekker stevig (nog steeds zacht, maar geen plofbank).
De rugleuning was hoog genoeg naar onze smaak en wat meer rechtop (bij andere banken hadden we soms rugleuningen die maar tot halverwege de rug van vriendlief (1,93) kwamen, of die helemaal achterover geleund stonden)

Kostte uiteindelijk 2450 euro, alles bij elkaar

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 23:32

Kleine tip ivm de hond (en ander vuil :+ )
Neem een bank op hoge poten waar je met de stofzuiger eronder kan.
Helaas niet aan gedacht, de onderkant van onze bank zit vrijwel aan de grond dus we moeten echt iedere keer de gehele bank aan de kant schuiven om goed schoon te maken.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 23:41

Ik heb onze bank laten impregneren. Kostte me €200 meer maar omdat ik een hond heb die best wel kwijlt hebben we dat laten doen. Liever dat dan dat ik er niks meer af krijg.