Ervaring gezocht sleutel kluis voor buiten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Ervaring gezocht sleutel kluis voor buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 20:08

Heeft iemand ervaring met een sleutel kluis om buiten op te hangen zodat anderen (of jezelf als je je sleutels bent vergeten) naar binnen kunnen?

Onze schoonmaakster wil geen sleutels hebben van de mensen waar ze poetst, maar we zijn ook gewoon niet altijd thuis wanneer ze komt. Daarom zitten we aan een sleutel kluis te denken die we dan (verdekt) bij de voordeur hangen.

Daarnaast ben ik ook wel eens per ongeluk de deur uitgelopen zonder sleutels. Het idee dat ik er dan altijd weer in kan is wel fijn.

Maar ja, je gaat dan toch ook wel twijfelen over de veiligheid. Opzich hebben we een voordeur bel/camera. Dus als er iemand mee aan het morren gaat hebben we daar wel beeld van, maar toch.

We hebben ook naar eventuele slimme kluizen zitten kijken. Die je via app kan instellen. Maar ook dat je melding krijgt als iemand probeert in te breken/teveel verkeerde codes invoert. We twijfelen wel een beetje over de kwaliteit daarvan. Je wilt ook niet dat ze hem van de muur trekken, thuis op hun gemakje open breken en dan weer terug komen.

Heeft iemand ervaring met zoiets? Zo ja, welke zou je aanraden en waarom wel of niet?

Whizz

Re: Ervaring gezocht sleutel kluis voor buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 20:57

Ik heb een paar weken geleden voor een familielid een sleutelkluis aangeschaft. Er was een electronische kluis die d.m.v. een app geopend werd. Nadeel daarvan was dat er maar 3 accounts konden worden geregistreerd. Bij een wijziging van de thuiszorg organisatie was dat niet meer voldoende dus op zoek gegaan aar een andere. Ik ben via de site van de politie uitgekomen op een kluis met een cijfercode. Enorm zwaar en dus stevig ding met een kapje tegen meekijken. De cijfercode gaat na openen automatisch terug naar vier nullen. Nadeel was dat het ding in een plastic zak is verstuurd en het doosje open is gegaan waardoor het kapje is losgeraakt _-:( het is niet gelukt om dat er weer op vast te maken. Ik heb de puck gekocht. Dit is een linkje naar de gecertificeerde kluizen. https://www.politiekeurmerk.nl/portfoli ... lkluisjes/

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 21:11

Ik kom in mijn werk allerlei sleutelkastjes tegen. En nooit meegemaakt dat ze open gebroken zijn!
Zal nog even voor je nakijken welke de meest gebruikte is!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 21:16

Wij hebben in de zorg ook wel sleutel kastjes die prima werken. Ook in de woongroep mee gewerkt voor het begeleiding huisje en die werd echt niet open gebroken (en de jongens en meiden die er wonen zijn niet de lieverdjes...)
Daar was zo'n soort, ik durf niet te zeggen of het exact dezelfde was.
https://www.kabelshop.nl/Master-Lock-Sl ... C+Villains

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 21:32

Je zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om er alleen een sleutel in te doen op het moment dat je schoonmaakster komt :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 21:35

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 21:38

Ja wij onlangs aangeschaft toen onze 2.5 jarige zoon mijn buiten sloot.
Super handig en blij mee. Wij hebben die sting hierboven deelt

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 21:50

Die Sting deelt kom ik in m'n werk idd ook vaak tegen. En n stuk fijner dan die ronde, maar dat is persoonlijk natuurlijk!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 21:58

Deze worden ook gebruikt door woningbouwverenigingen dacht ik. Als ze aan het verbouwen zijn en de woning tijdelijk leegstaat.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 22:08

De goedkopere zijn iets minder hufterproof, maar voldoen prima. Je hebt ook speciale die zijn goedgekeurd door de politie, maar die zijn rond de 200 euro geloof ik.

Ik zou gewoon de goedkope doen, zeker als je er een camera hebt hangen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 22:15

Ik heb zo'n master Lock. Ik heb hem wel bij de achterdeur opgehangen, uit het zicht, maar vind het wel een fijn idee eigenlijk. Ik heb er zelf al eens gebruik van moeten maken, vorig jaar met de verbouwing van het dak heb ik een andere code ingesteld dan normaal die ik aan de aannemer heb gegeven zodat hij er zo nodig altijd in kon, buren hebben de code, huisarts heeft de code ook in het systeem staan. Als ik ergens op de grond belandt en wel kan alarmeren, maar niet de deur open kan doen, hoeft niemand moeilijk te doen of op de politie te wachten om de boel te forceren, met die potentiële schade van dien.

Mijn moeder heeft er 2, 1 beneden buiten met de tag voor de centrale ingang, en dan 1 naast haar voordeur. Met toestemming van de woningbouw (die ze bovendien ook voor haar bevestigd heeft, omdat ze zelf niet in de buitenmuren mogen boren). Bijna alle woningen dat (50+ appartementen) hebben er eentje. Nooit gehoord dat dat niet goed gegaan is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 23:43

Ja die masterlock. I don’t know. Vind het niks dat het maar 4 cijfertjes zijn. Plus dat je hem dan vervolgens zelf weer rond moet draaien, wat meestal dan toch niet echt random gebeurd.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 00:07

De ervaring hier leert dat dat best mee valt. Hoewel de meeste hem gewoon naar 0000 terug zetten. De kunst is een goede cijfer combinatie te bedenken die niet makkelijk te raden valt, dan valt het best wel mee. En je kan natuurlijk om de zoveel tijd de code veranderen als dat veilig voelt, dat is best makkelijk te doen :j.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 00:39

Ik vind ze ideaal. Die Sting deelt is echt prima.

Mijn moeder heeft er eentje, dit omdat ze nog wel eens zo even naar buiten loopt om bv een vuilniszak weg te gooien en haar sleutels vergeet. Scheelt mij weer 20 km rijden haha. Nee dat maakte me niet uit. Maar vaak had ze haar mobiel natuurlijk ook niet mee en moest ze naar de buren.

Op stal gebruiken wij deze ook voor de sleutel van het toegangshek. Ideaal als je wel eens met een ander vervoermiddel komt of je sleutelbos niet mee hoeft te nemen op buitenrit.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 08:36

Wij hebben er verschillende in gebruik. Ik vind het heel praktisch. Deze manier heb je altijd zelf de regie over je sleutel.
We hebben sinds kort ook een Bold lock in gebruik genomen. Dat vind ik nog handiger, omdat je daarmee mensen digitaal toegang kunt geven op bepaalde dagen en tijden.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 09:38

Wij hebben er zelf eentje en in mijn werk kom ik ze ook regelmatig tegen.
Random de cijfers weer ronddraaien doe ik altijd, daar let ik extra op.

Zelf hebben wij hem vanwege onze huisdieren; mochten wij zijn en er een keer een alarm afgaan, mochten we iets vreemds op de camera's zien of er iets met ons gebeuren, dan kan er altijd iemand naar binnen. Zijn overigens buiten ons maar 2 mensen die de code kennen, maar zij worden toch als eerste ingeschakeld als er iets is. Indien nodig kunnen zij verder handelen/anderen inlichten.

Bij ons wordt hij dus niet standaard gebruikt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 09:44

Een bekende heeft zo'n kluisje in een vogelhuisje gemaakt. Zo valt het niet op dat er een kluisje zit.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:00

Hier in de flat hebben meerdere oa ik er eentje
We hebben elkaars code en zo kunnen we altijd in geval van nood bij elkaar naar binnen

Bevallen uitstekend

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:18

Wij hebben een sleutelkluisje in de tuin op een plek uit het zicht. Dus ook als je zelf de sleutel uit het sleutelkastje haalt is dat vanaf de weg niet te zien.

Ook is de positie dusdanig dat er weinig ruimte is om te proberen dat ding los te wrikken of te slopen. Tenzij je de tuindeur open doet (zit bij ons aan de straatkant) en dan ziet iedereen vanaf de weg je rare capriolen uithalen met gereedschap en meerdere buren kunnen zien dat wij het niet zelf zijn.

Voor ons het sleutelkastje wel echt voor onszelf.
Een vriend van ons heeft namelijk weleens gehad dat meerdere mensen die vlakbij hem wonen een huissleutel van hem hadden, maar toen hij zonder sleutel voor zijn deur stond waren die allemaal toevallig net aan de andere kant van het land/in het buitenland. Dus om toch in zijn eigen huis te kunnen slapen heeft hij toen een slotenmaker laten komen.

Als je trouwens een berging/schuurtje met een ander slot dan de voordeur hebt zou je ook de sleutel daarvan in het sleutelkastje in de tuin kunnen doen en dan in die berging/schuurtje weer een sleutelkastje met de sleutel van het woonhuis. In de berging/schuurtje kun je zo'n kastje vaak echt goed verbergen voor mensen die niet weten waar ze moeten zoeken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:24

Mijn moeder had ook zo'n sleutelkastje - voor de thuiszorg. De code daarvan was het 0800 nummer van die thuiszorgorganisatie, en ik denk dat ieder kastje van ieder client diezelfde code had :)) Desalniettemin heb ik nooit iets over inbraak gehoord. Overigens: héél, héél slecht van zo'n organisatie, en ik heb er dan ook wel wat van gezegd natuurlijk, toen ik er achter kwam.

Maar, zelfs als je code zo simpel als was te raden is (je postcode is ook zo'n voor de hand liggende) dan nog lijkt het mee te vallen.

Dat gezegd hebbende, met een niet simpel te raden code heb je zelfs met maar 4 cijfers 9999 mogelijke opties, dus de kans dat een dief bij toeval de juiste code in een paar pogingen te pakken heeft, is vrij klein, lijkt me. Dus dan moet er al gehakt en gebroken worden, en zo makkelijk breek je zo'n kastje nou ook weer niet van de muur. En dat geldt uiteraard ook voor kastjes met 6 of 8 cijfers...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 22:06

Mijn moeder heeft een masterlock met cijfers maar ook 4 letters erbij, waardoor het aantal varianten veel groter is geworden.
We gebruiken hem in combinatie met een deurbelcamera. Werkt prima.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 22:10

Je kunt ook kijken naar een NUKI. Dan kun je via je telefoon de deur ontgrendelen. Bijv op je achterdeur.

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 00:12

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 09:24

Veel van onze klanten gebruiken ze op de schaftkeet, toch hoor ik vaak dat ze open gebroken zijn. Mijn moeder had er ook 1, daar waren nooit problemen mee.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:16