Partial dread(locks)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Partial dread(locks)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 19:27

Zijn er hier bokkers met ervaringen met partial dreadlocks? Dus niet je hele hoofd vol maar half/half?

Ik heb ooit 3 dagen dreadlocks gehad met synthetisch haar maar na 3 dagen er uit gehaald omdat ik gék werd van de jeuk maar ik heb het wel altijd heel mooi gevonden en zie nu meerdere mooie voorbeelden van partial dreads waardoor het wel weer een beetje gaat jeuken. (Deze keer op een goede manier. _O-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 19:33

Yes, heb ik, in allerlei kleurtjes. Nu voor de 2e keer opnieuw in laten vlechten en wat kleuren gewisseld, dus een nóg bonter geheel.
De jeuk was alleen de eerste paar dagen, maar ik had een verkoelende spray erbij gekregen. Je went eraan :)

Afbeelding

Polly
Moderator Algemeen

Re: Partial dread(locks)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 22:00

Hoe hou je zoiets een beetje schoon? Kan je het wassen? En dan? Alleen het haar erboven uitkammen?
Ik heb wellicht de verkeerde ervaringen maar bij de mensen waarbij ik het gezien heb rook het verre van fris.

Wellicht heb ik alleen verkeerde ervaringen dus ben even benieuwd hoe jullie dat doen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 22:03

Ik ben ook wel benieuwd hoe je dit schoon kunt houden?
Ik was ook ooit geïnteresseerd en heb toen op Youtube gezocht naar manieren om het schoon te houden, maar ik kwam ook filmpjes tegen van mensen die echt schimmel tussen hun dreadlocks hadden zitten en waarbij het water bruin kleurde na een dompeling, dus het lijkt me best lastig?
Mijn haar is er verder niet geschikt voor helaas.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-02-25 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 22:07

Ik heb het in het verleden ook gehad!

Zette t destijds gewoon zelf :+

@Polly, je kan het wassen, zowel met het nephaar als echt haar. Maar omdat je dus even simpel gezegd het verklit haar is, duurt het wasproces gewoon gigantisch lang. Het drogen praat ik maar niet over :+

Het is ook vooral hoeveel tijd je erin wil steken en hoeveel moeite je ervoor doen wil.

Het vergt mogelijk meer werk dan 'normaal' haar

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 22:56

Ik heb ze tijdelijk ingevlochten wat iedere 2-3 maanden opnieuw kan.
De dreads was ik gewoon met normale shampoo, dezelfde als waar ik mijn eigen haar mee was. Het drogen duurt inderdaad heel lang :')

Dat fris en onfris snap ik heel goed, dat ervaar ik soms ook bij mensen met dreadlocks (maar gelukkig lang niet allemaal).

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 23:04

Mijn moeder heeft al jaren dreads, eerst 'nep' en nu altijd van haar eigen haar. Zij wast altijd met tea tree shampoo. Zat vervolgens minstens 1x per week met een haaknaald ( :+ ) de losse haartjes in de dread te werken.

De mensen die ik ken met dreads zijn overigens super netjes met hun haar, en zorgen er goed voor.
Je ziet inderdaad wel van die horror dingen met smerige dingen wat uit t haar komt, maar gelukkig is dat vaak gewoon uit onverzorgd blijven

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-25 11:48

Sunshinedaan schreef:
Yes, heb ik, in allerlei kleurtjes. Nu voor de 2e keer opnieuw in laten vlechten en wat kleuren gewisseld, dus een nóg bonter geheel.
De jeuk was alleen de eerste paar dagen, maar ik had een verkoelende spray erbij gekregen. Je went eraan :)

[ Afbeelding ]

Ja ik heb heel lang vlechtjes gehad met synthetisch haar, dat jeukte ook en wende wel maar die dreadlocks vond ik horror. _O- Maar misschien dat ik het dan zo op kan bouwen eventueel.
Mag ik vragen waar je geweest bent, en hoe was jij je haar?
Ik was mijn haar nu twee keer per week, maar ik denk dat dat met dreads niet zo vaak hoeft want dan loop je 4 dagen met natte dreads? :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:07

Dank voor de info over het schoonmaken. goed te lezen dat het dus wel kan.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 13:36

Dreads waste mijn moeder max 1x per week hoor hahah

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-25 22:45

Ik heb een afspraak gemaakt voor 14 maart. Ben heel erg benieuwd. :))

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 00:02

Ik had ze partial met mij eigen echte haar. Ik werd echt gek van het uitkamen van de rest van mijn haar. Super irritant omdat je niks ziet en dan perongeluk, heel pijnlijk, een dread mee pakt 8)7

Dus nu heb ik al mijn haar weer in dreads. Ben daar ook veel blijer mee. :D

En voor de info qua wassen. Met echte dreads moet je je haar juist wassen want vettig haar klit en vervilt niet of slecht. En dat is nu juist de bedoeling van dreadlocks van eigen haar.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 21:33

Morgen is het zo ver. :):) Zo'n zin in! *\o/*

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 21:40

Ik heb afgelopen zomer ook mijn hele haar zo'n 6 maanden vol gedread. Wassen kostte me een uur, deed ik 1x pw en dan zo'n 3 tot 4 uur drogen in de zon buiten. Voordeel van synthetische dreads is dat ze snel drogen.
Zorg voor een goede 'zetter' die kijkt naar de opbouw van vakjes en geen wax gebruikt(hallo build up). De eerste 2 nachten slaap je poedersuiker, daarna is het klaar.
Mijn haar is er gezonder en dikker uit gekomen!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 21:59

Ik ben benieuwd. Wel graag een foto!

(Ik denk er zelf ook over maar met een rommelige verpakking (slechte huid) en vanwege mijn leeftijd (ik ben al ruime tijd geen 20 meer) durf ik niet zo goed.)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 16:24

Tadaaa!! :D Ik vind het witte misschien wat teveel dus dat ga ik denk ik nog vervangen hier en daar door bruine accenten, maar helemaal blij mee. :D

Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 16:36

Captain schreef:
Tadaaa!! :D Ik vind het witte misschien wat teveel dus dat ga ik denk ik nog vervangen hier en daar door bruine accenten, maar helemaal blij mee. :D

[ Afbeelding ]

Nee super gaaf juist!
Heel mooi contrast, i love it!

(Sorry ik kom even binnen vallen)

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 17:32

Ben zelf niet zo van de dreads maar ken wel mensen die het hebben. Mijn ervaring zijn dreads beetje net zoals baarden. Ze staan bekent als vies, maar dat is vooral omdat er een groep mensen is die ze niet netjes onderhouden en schoon houden, niet omdat het niet kan. Gelukkig zijn er bij beide groepen ook mensen die het wel doen, en dan is er niks mis mee.

Vind die van jou je wel erg goed staan trouwens TS. Hopelijk bevalt het nu ook om het te dragen :) .

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:07

Oeh, is mooi geworden. Of het je goed staat kan ik zo vanaf de achterkant niet beoordelen, maar het ziet er mooi uit. Ik vind dat wit wel een fris contrast geven, anders wordt het allemaal "zo bruinig". Beetje meer van hetzelfde en met dreads mag het best een beetje spannender.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 18:04

Dat is echt heel mooi geworden! Superleuke en vrolijke combinatie!

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 12:49

Captain schreef:

[ Afbeelding ]

En hoe bevalt het leven met dreadlocks je, tot nu toe?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-25 12:55

_O-

Ik durf het haast niet te delen..

Ik heb ze er na 4 dagen uit gehaald. _O-
Ik kon níet comfortabel slapen.. De jeuk viel me 100% mee maar ik kon gewoon geen manier vinden om te slapen. Ik heb ze vast gehad, los, in een slaapmuts. Nope.

Maar, ik heb ze nog, inmiddels heb ik ze ook helemaal aangepast naar m'n eigen wensen met extra kralen en ik wacht nu op clips waardoor ik ze als extensions kan dragen en ze er dus 's avonds gewoon weer uit kan halen en kan slapen. :D
Moesten helemaal uit Australië komen, dus ik zit vol ongeduld te wachten maar dan deel ik zeker nog een foto. :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 13:03

O, wow, dat is inderdaad niet de update die ik verwachtte.

Ik heb mede naar aanleiding van dit topic, weer eens gekeken of ik zelf dreads wilde en het antwoord is ja, maar vanwege mijn jeukgevoeligheid ben ik ook aan het kijken naar iets met clips. Dreads of hairwraps, ik vind versieringen leuk.

Gaaf dat jij hebt besloten om voor clips te gaan en de dreads niet helemaal af te schrijven. Ik ben heel benieuwd naar een nieuwe foto, en ook naar de versieringen die je zelf nog aan je dreads hebt aangebracht. Dat lijkt mij een van de voordelen: prutsen aan je haar zonder dat je haar er last van heeft.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 13:10

Wat leuk een topic over dreads!

@Captain, balen dat je er niet comfi mee kon slapen. Heel benieuwd hoe het staat als clip-in. Ga je dan losse clips maken of 1 bundel?

Zelf loop ik al sinds 2006 met een vol hoofd met synthetische dreads *D Het was voor mij de uitkomst om niet meer mijn haar te verven maar wel van look te wisselen zonder de enorme beschadiging aan je haar.
Ik wissel gemiddeld elke maand van kleur en heb dan ook een kledingkast vol met diverse kleuren!
Alles home made :j Er is zelfs een tijd geweest dat ik ze, redelijk succesvol, op opdracht maakte en invlocht bij klanten.

Zo leuk om ook de diversiteit in klanten te zien, jong, oud, vol hoofd, partials, losse dreads, clips, voor een feestje of als daily look :):)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 13:22

Toen ik de foto zag, dacht ik "kun je daar wel lekker mee slapen?" maar ik vond ze zo mooi dat ik die vraag niet wilde stellen. Inmiddels heb ik het antwoord dus :=

Ik denk dat het een mooie tussenoplossing wordt waar je nu voor gaat :)