Is het terecht dat ik niet met 'grap' van schoonvader kan lachen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mazida

Is het terecht dat ik niet met 'grap' van schoonvader kan lachen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-25 22:30

Mijn kinderen waren vandaag met mijn schoonvader (opa) op pad om mollenklemmen uit de wei te halen. Ik was thuis aan het poetsen. Kinderen komen binnen met een doosje in de hand. 'Cadeautje mama!' Ik open het doosje en begin meteen te gillen, een dode mol. Gadverdamme, een idee van schoonvader om mij even goed te laten schrikken.

Ik heb hem verteld dat ik deze 'grap' niet op prijs kon stellen. Nu is mijn man boos op mij omdat ik geen humor heb. Sorry, ik vind dit geen grap. Ik vond het hartstikke smerig. Daarnaast ben ik zwanger en ziek (al maanden misselijk/overgeven) en kan ik daar nu echt helemaal niet tegen. Schoonvader vond zichzelf echt de leukste thuis. Nu ben ik verdrietig en boos op mijn man, omdat hij partij kiest voor schoonvader. Ben ik nu onredelijk? Is het terecht dat ik hier niet mee kan lachen?

Overigens ben ik er echt letterlijk niet goed van geworden met weer overgeven tot gevolg...

Desty

Re: Is het terecht dat ik niet met 'grap' van schoonvader kan lachen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 22:32

Waarom moet je je aanpassen aan de ander? Als jij het niet fijn vindt, vind je het niet fijn. Lekker dicht bij jezelf blijven!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 22:34

Ik snap dat je het niet grappig vind, maar humor kan nou eenmaal verschillen. Hij zal het niet weer doen, let it gooo en door

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 22:34

Eh nee, je bent niet onredelijk..je bent zwanger en misselijk. Daar had wel gewoon rekening mee gehouden mogen worden. Ik vind eerder dat je man geen humor heeft als dit zijn idee van lol is. (over de rug van een ander)

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 22:36

Humor verschilt en als je potentieel viese zaken onder de neus van een zwangere vrouw duwt ben je een vreselijk dom persoon

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 22:38

Om te beginnen heeft niet iedereen dezelfde humor, en dat hoeft ook niet, en je kunt niet tegen iemand zeggen dat ze geen gevoel voor humor hebben wanneer ze iets anders grappig vinden dan een ander

Ik vind dit ook geen leuke grap

Maar wat ik het belangrijkste vind, je bent zwanger, en ze mogen best wat liever voor je zijn zeg!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 22:39

Ik had vermoedelijk de kots in hetzelfde doosje opgevangen en terug gegeven aan schoonpa. 'Dank je wel pa, hier heb je een kadootje terug.'

Dit heeft niets met humor te maken, dit is pesten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 22:41

Als jij het niet leuk vond, vond je het niet leuk. Prima.
Ik zou me er alleen echt geen seconde druk om maken verder, waarom zou je dat doen?

Ik zou het overigens wel kunnen waarderen als grap, we zijn allemaal anders en zo'n big deal is het niet.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 22:41

Ik zou denken, je overreageert nogal. Iets kan niet je humor zijn maar om er nou zo'n drama van te gaan maken en ook nog een topic... Wat hiervoor al staat, let it gooo.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 22:44

Je hebt niet onze mening nodig ;)

Jij vond hem niet grappig, en dat is genoeg om te weten. Klaar Jouw gevoel hoeft niet gebagitaliseert te worden. Wel vervelend dat je niet het idee hebt dat je man of de opa naar jou luisteren. Dikke knuffel van mij.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 22:46

Ja humor is het miss in een andere situatie. Al ben ik ook van mening dat je zwangere vrouwen niet doelbewust laat schrikken wegens de stress die ze doorvoeren richting baby. Daarbij is het zeker mogelijk dat het beestje ziektes bij zich draagt.

Toch zou ik me er persoonlijk niet zo druk om maken. Jij vind dit en dat mag jij vinden en voelen en als een ander dat niet oke vindr is dat prima

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 22:57

Shalimar schreef:
Ik zou denken, je overreageert nogal. Iets kan niet je humor zijn maar om er nou zo'n drama van te gaan maken en ook nog een topic... Wat hiervoor al staat, let it gooo.

Juist mooi dat iemand er een topic over maakt om haar eigen standaard wat af te zetten tegen meningen van anderen om te kijken of ze inderdaad overreageert of dat die kerel gewoon iets doet wat echt niet grappig is. En natuurlijk liggen de meningen verdeeld maar hoe fijn is het dan om dat hier ook zo verdeeld terug te lezen en herkenning te vinden.

Om het dan af te doen als drama.

Als zwangere heb je een extra verantwoordelijkheid. TS voelt die en schoonma en aanstaande vader blijkbaar even niet

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:15

Ik vermoed dat hier een partij hormonen in meespelen, die zijn niet te zuinig.

Dit is gewoon niet leuk als zwangere vrouw. Ik had dit ook echt niet gewaardeerd.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:17

Foutje kan gebeuren denk ik dan. Schoonpa maakt een stomme grap. Jij baalt. Dan zou het voor mij weer klaar zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:27

Ik zou ook schrikken en aangeven dit vind ik echt niet leuk en dan laat ik het ook los. Wat heeft het voor zin om et over door te gaan als hun het anders zien.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:29

Smerig en snap niet waarom het grappig zou zijn.

Maar probeer er niet in te blijven hangen, je hebt genoeg aan je hoofd nu :(:)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:31

Nee, je bent niet onredelijk, ik zou hier ook absoluut niet om kunnen lachen :x

Mogelijk reageer je wel wat heftiger als normaal door de hormonen (en vermoeidheid, want al zo lang misselijk&overgeven vreet energie :(:) hoop voor je dat het geen HG is)

Even laten bezinken vannacht, en er eventueel morgen nog eens op terugkomen als het je dears blijft zitten.

Jolliegirl schreef:
Ik vermoed dat hier een partij hormonen in meespelen, die zijn niet te zuinig.

Dit is gewoon niet leuk als zwangere vrouw. Ik had dit ook echt niet gewaardeerd.

Hoeveel last je van hormonen hebt verschilt ook per persoon, sommigen veranderen enorm, anderen (oa ik, aldus ook vriendlief) merken er (nagenoeg) niks van.
Laatst bijgewerkt door Rintah op 15-02-25 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:33

Ik zou ook de humor er niet van in zien.
Maar dat doe ik ook met een andere grap die met mij is uitgehaald niet.

Stel dat je je zo erg had geschrokken en er was wat gebeurd...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:35

Smerig?

Perse echt om lachen, nee. Maar een grapje, ach moet kunnen. En humor kan verschillen. Ik vind het een onschuldig grapje om er een te groot ding van te maken

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:36

Verbazingwekkend dat sommigen hier een dode mol in een doosje humor vinden. Maar goed, ieder z'n meug.
Ts, ik begrijp je volkomen en die zwangerschapsmisselijkheid maakt het nog net wat erger.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:37

Oohh, ik kan het me ook behoorlijk aantrekken als mijn man een grapje maakt, dat helemaal niet grappig is.

Maar meestal volgt dan een excuus, als hij ziet dat ik echt niet grappig vind en dan is het weer goed.

Klopt het dat het daar meer in zit dan in het "grapje" zelf?

An sich vind ik de actie wel weer grappig bedoeld, ik haal zulke acties ook wel uit bij mijn man en kinderen (meestal met een levende spin of kever)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:43

Ik kan geen situatie bedenken waarin ik een dood dier grappig zou vinden.

Maar denk dat ik, als dit mij zo zou gebeuren, meer last zou hebben van mijn man z'n 'steun' dan van mijn schoonvader zijn 'grap'.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:53

Het maakt niet uit of je schoonvader, man, of wie dan ook de grap lollig vond, jij vind het niet grappig, en dat is je goed recht, en daar hoef je niet zwanger voor te zijn. Als er gewoon verontschuldigd was richting jou, dan had je hier hoogstwaarschijnlijk ook geen topic over aangemaakt. Maar helaas is iedereen jou aan het vertellen hoe je je moet voelen over iets en het gewoon moet laten gaan omdat het maar een grapje is, dus jij wordt niet gehoord en dat is gewoon ontzettend oneerlijk, en ik heb het vermoeden dat je daar nu vooral boos om bent. Correct me if I am wrong.

Ik zou hier wel even met je man over praten, en dan niet over de grap zelf, want of je het grappig is of niet is subjectief (ook een gemene sneer van je man), maar vooral over dat je je niet gehoord voelt, met alle gevolgen erbij (eenzaam voelen, gefrustreerd zijn, voelen alsof jij er niet toe doet bijvoorbeeld). Dat je moe bent en ziek voelt van de zwangerschap (ook vooral je misselijkheid en overgeven erbij noemen). Laat vooral weten dat je niet okay bent, en dat je dit er zeker niet bij wilt hebben.

Ik word hier zelf ook gefrustreerd van merk ik, ik kan er zo slecht tegen dat een partner (of ander mens dichtbij) niet kan zien dat iemand het al ontzettend moeilijk heeft en op de tenen loopt, en dan ook nog boos op je wordt omdat je duidelijk een grens aangeeft.

Tldr: Nee, je bent niet onredelijk.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 00:14

Ik denk dat je vooral zit met de steun en begrip dat je mist hierin ts. Heel begrijpelijk. Op eerste ogenblik is het iets kleins, daar word het naar afgeschoven, maar er zit natuurlijk wel gewoon een vorm van fatsoen in. Als jij het niet grappig vond; dienen ze daar respect voor te hebben. Even een excuus is op z'n plek. Maar dat heb je waarschijnlijk niet gekregen. Kleine zijn ook grenzen he ts. Daar mag gewoon begrip voor zijn, vooral als je je al niet lekker voelt.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 00:21

Ik zou denken, lekker laten leven. Haal je schouders op en het leven gaat weer door. Maar kan me ook voorstellen als je met hormonen zit en overgeven als gevolg dat je het niet zo grappig vindt. Zal voor iedereen anders zijn.

Ik zou er persoonlijk geen aandacht aan schenken en verder gaan met het leven.