Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
troi schreef:Toch op 60graden gaan wassen. 30 is veel te koud om bacteriën eruit te krijgen.
Jolliegirl schreef:En het is gewoon smerig, want wat je ruikt zijn bacteriën. Die jij nu overigens ook in je machine hebt zitten
Marleen_L schreef:Bij ons hielp HG tegen nare geurtjes in sportkleding goed om zweetgeur uit oude shirts te halen. Misschien kan je dat eens proberen.
Albertina71 schreef:Ik zou ook een nacht laten weken in koud water met een flinke acheut azijn. En daarna voorzichtig het water eruit knijpen en normaal wassen.
Zo heb ik eens een hardnekkige zweet lucht uit de oksels van een bloes van travelstof gekregen.
Zijn was buiten drogen helpt ook goed tegen nare luchtjes. Veel beter dan binnen drogen!
Als die bacteriën de lage temperatuur overleven helpen al die geurmiddeltjes ook niet. Dat is een schijn oplossing, terwijl je de oorzaak (de bacteriën) moet aanpakken.Citaat:..... want wat je ruikt zijn bacteriën. Die jij nu overigens ook in je machine hebt zitten...
veneri schreef:ik reinig mijn wasmachine nu dus iedere keer nadat ik zijn was gedaan heb, dat programma reinigt op 70c.
als ik eenmaal al zijn kleren heb laten weken in dettol en gewassen heb, dan hoop ik dat de geur er uit blijft.
nu hij in het verzorgingstehuis woont is er wel meer toezicht op zijn hygiene, dus hoop dat het gaat schelen qua geur. maar ik denk echt dat het "gewoon" lichaamsgeur is.
ik kan eens proberen te wassen op 40c, kijken of dat helpt, maar op al zijn kledinglabels staat 30c.
veneri schreef:ik kan eens proberen te wassen op 40c, kijken of dat helpt, maar op al zijn kledinglabels staat 30c.