Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Geen idee hoe het in België zit, maar in Nederlander ben je als verzender verantwoordelijk voor het arriveren van het pakketje bij de ontvanger.
Dus ja, dan zou je idd moeten terug betalen.
magda_90 schreef:Ik heb voor een soortgelijk iets contact gehad met het juridisch loket en zij gaven toen aan van niet (Marktplaats verkoop). Wellicht is dit dan verouderd dan heb ik niets gezegd.
Via Marktplaats geef ik om die reden in de advertentie ook altijd nog expliciet aan dat verzenden op eigen risico is.
Exitium schreef:Als je gezien hebt dat er nooit een afleverpoging bij de ontvanger geweest is en het teruggestuurd zou worden, zou ik persoonlijk het geld terugstorten en m'n verlies nemen. Maar kan me ook indenken dat mensen een voorstel doen om het samsam te doen
magda_90 schreef:Lastig. Zij wacht 2,5 maand maar jij heb er ook niet effectief bovenop gezeten zoals ik het begrijp? Maar toch, 2,5 maand later pas reageren? Nee dat had echt eerder gemoeten eerlijk gezegd. Hoogstens zou ik 50/50 zeggen en dan beiden dit als leermoment nemen (eerder handelen).
Exitium schreef:magda_90 schreef:Lastig. Zij wacht 2,5 maand maar jij heb er ook niet effectief bovenop gezeten zoals ik het begrijp? Maar toch, 2,5 maand later pas reageren? Nee dat had echt eerder gemoeten eerlijk gezegd. Hoogstens zou ik 50/50 zeggen en dan beiden dit als leermoment nemen (eerder handelen).
Koper wacht lang met een herinnering, maar heeft in december al direct aan de bel getrokken. Vanaf dat moment had TS er beter op moeten zitten, dat zou voor mij reden zijn om het zelf terug te betalen als TS zijnde.
Cayenne schreef:Exitium schreef:Niet per definitie. Als je in de advertentie zet dat verzenden voor eigen risico is, ben je niet aansprakelijk als particulier.
Dat wist ik niet.
Ik dacht dat de aansprakelijkheid als verzender niet weg viel wanneer je in de advertentie zet dat verzenden op eigen risico is.