Parkeren invaliden jaarbeurs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Parkeren invaliden jaarbeurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 13:43

Aangezien Bokt veel weet probeer ik het zo maar even.

Ik ga ergens in het voorjaar naar een beurs met een vriendin. Ik ben helaas in het luisterrijke bezit van een mankemensenparkeerkaart :D en ben op zoek naar tips om te parkeren in de buurt van de jaarbeurs. Ik weet dat het parkeren op straat gratis is met de kaart maar ik las ook over goedkoper parkeren in de garage van de Jaarbeurs maar kan daar geen officiële info over terugvinden.
Dus wie weet hoe dat zit? En zijn er anders invalidenparkeerplaatsen die goed bereikbaar zijn in de directe omgeving van de Jaarbeurs.

Ik vind het op zich geen probleem om voor €30 een dagkaart te kopen maar als het goedkoper kan dan gebruik ik dat geld natuurlijk liever om zooi op de beurs te kopen die ik waarschijnlijk daarna nooit meer ga gebruiken. :')

De laatste keer dat ik naar de Jaarbeurs ging werkte mijn lijf nog mee en kon ik nog 30 kilometer hardlopen, nu ben ik helaas op het punt dat mijn lijf er klaar mee is en ik met wat mazzel 100 meter zelfstandig kan waggelen. :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 13:48

Chat GPT zegt:

Als houder van een gehandicaptenparkeerkaart (GPK) zijn er verschillende mogelijkheden om te parkeren bij de Jaarbeurs in Utrecht. Op straat kunt u met uw GPK gratis parkeren op algemene gehandicaptenparkeerplaatsen en op reguliere betaalde parkeerplekken in de openbare ruimte. Let op dat dit niet geldt voor parkeergarages en parkeerplaatsen die gereserveerd zijn voor vergunninghouders.

De Jaarbeurs zelf beschikt over 3.100 parkeerplaatsen, waarvan 1.400 overdekt, en heeft 24 speciale plekken voor mindervaliden. Het parkeertarief bedraagt €4,75 per uur, met een dagkaart voor €31,00. Er is geen specifieke informatie beschikbaar over kortingstarieven voor GPK-houders in de

Als u op zoek bent naar goedkopere alternatieven, zijn er in de omgeving van de Jaarbeurs enkele parkeergarages met lagere tarieven. Zo biedt Parkeergarage ParkBee Weg der Verenigde Naties tarieven vanaf €2,06 per uur en ongeveer €18,- per dag. Het is aan te raden om vooraf te reserveren om verzekerd te zijn van een plek.

Tazzey

Re: Parkeren invaliden jaarbeurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 13:54

Ik was meer op zoek naar ervaringen van mensen die er echt geweest zijn. ChatGPT had ik zelf ook kunnen vragen ;)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 13:57

Tja er staat wat info in waar je naar op zoek was. Hopelijk reageert er nog iemand die ervaring heeft +:)+

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:12

Mijn vriend en ik zijn bezig voor om een website te maken met alle gehandicaptenparkeerplaatsen in Nederland. Ik zie dat er nog geen parkeerplekken staan aangemerkt bij het parkeerterein van de jaarbeurs zelf, maar wellicht heb je er toch wat aan :o https://valideparkeren.nl/

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:23

De laatste keer dat ik er was, waren de (dichtsbijzijnde) invalidenparkeerplaatst op P4. Als je je navigatiesysteem gebruikt dan kun je het beste Truus van Lierlaan gebruiken, dan kom je automatisch bij de dichtsbijzijnde plaats. Kosten zijn iets van 4 euro-nogwat per uur ofzo, maar dat weet ik niet meer precies.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:34

Ik ben 3x naar de jaarbeurs geweest.
1x organiseerde de desbetreffende beurs niets voor parkeren met een IPK.
2x wel en dit stond op de site van de desbetreffende beurs vermeld.
Ook de locatie stond vermeld, in mijn herinnering was het tussen P3 en P4 in.
Reserveren kon niet, maar er waren plekken genoeg.
Gereduceerd tarief; de ene keer was het 9 euro en de andere keer 10 euro voor de gehele dag.
Betalen bij oprijden parkeerterrein, uitsluitend pinnen.

Andere invalideparkeerplaatsten in de buurt van de jaarbeurs heb ik niet gezien.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 14:36

Doubtless, die informatie van ChatGPT klopt heel vaak niet, dus daar ga ik liever niet vanuit.

Alnieno, wat een goed initiatief! Dat is echt zo welkom, want zelfs met Google Maps kom je vaak op plekken waar uiteindelijk geen gehandicaptenparkeerplaats (meer) zit, heel vervelend. Dankjewel daarvoor!

Oscar, thanks! Ik ga die er even bij zetten, €4 per uur is heel schappelijk.

Petpa, bedankt voor deze info! Ik ga even de website van de betreffende beurs bekijken.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:38

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 14:44

Ik denk dat het P4 moet gaan worden, dat is op zich nog te doen qua afstand, dan heb ik nog wat energie voor de beurs.

Bedankt voor het meedenken allemaal, het wordt gewaardeerd. :o

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:50

Je zou ook nog even de gemeente kunnen contacten.
Of bedrijven in de omgeving; ik denk dan aan de jaarbeurs zelf of het Beatrix theater.
Zij zijn bekend in de buurt.
Indien je vraagt of je ergens in de buurt kan parkeren dan geven zij soms uiterst bruikbare adviezen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:58

Even zijstraatje, ik ga er vanuit dat ze/jij een benzine auto hebt?
Anders moet je ook nog opletten voor de milieu zone.
Veel standhouders lopen hier nu tegenaan

Of je moet een aangepaste auto hebben

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 15:24

Ben je lopend (en dus aanhankelijk van dichtbij ingang) of met rolstoel? Als je de drukte van rondom de jaarbeurs wilt ontwijken of als je het centrum niet in mag vanwege de milieuzone dan is het ook een goede optie om te parkeren bij P+R westraven. Dat is goedkoper en vanaf de parkeergarage kan je met de tram naar de jaarbeurs. Dat kost je voor hele dag parkeren en een retour voor max 5 personen €7,50 Je stapt dan uit op het jaar beursplein. De tram is super toegankelijk. (Ik rijd wekelijks met m'n elro met de tram) zowel 20 als 21 rijd dezelfde route voor dat stuk en doet er 12 min over. Er rijd er elke 10 min ongeveer eentje.

Als het een druk evenement is zijn de GPK plekken best snel weg namelijk.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 15:31

Ik heb een benzine auto maar die mag de milieuzone nog in gelukkig. Ik ben niet rolstoel gebonden gelukkig, ik ben dus lopend en het is dus fijn als ik zo dicht mogelijk bij de ingang kan parkeren.
Westraven had ik ook aan gedacht maar ik ben bang dat dat voor mij al vrij intensief is, maar als ik verder niets kan vinden dan is het het overwegen waard, alleen is dan mijn tijd op de beurs zelf beperkt.

VillaNeusjes, ik ben inderdaad ook wel bang dat die plekken snel weg zijn. Om maar niet te spreken over mensen die zonder kaart op die plekken staan want dat is dagelijkse kost helaas.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 15:37

Ik heb eigenlijk altijd nog wel een plek vrij gevonden. Op meer plekken zijn er gehandicapten parkeerplekken. En bij twijfel kun je altijd medewerkers vragen die er bij drukkere dingen welstaan. Soms moet je een extra rondje rijden en aan de "achterzijde" parkeren

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 15:46

Als ik het zo lees, dan moet het vast goed gaan komen. Bedankt voor jullie tips!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 16:03

Een paar jaar geleden met een vriendin die in een rolstoel zit naar een concert in tivoli geweest en toen hebben we op zo'n gratis invalide parkeerplaats gestaan voor de ekoplaza aan de Herenweg. Dat was voor ons toen een fijne plek maar is misschien wel verder lopen.

En kunnen we gewoon stoppen met chatgpt te vragen om advies. En zeker dat advies dan aan iemand anders geven via hier.

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 16:59

VillaNeusjes schreef:
Ben je lopend (en dus aanhankelijk van dichtbij ingang) of met rolstoel? Als je de drukte van rondom de jaarbeurs wilt ontwijken of als je het centrum niet in mag vanwege de milieuzone dan is het ook een goede optie om te parkeren bij P+R westraven. Dat is goedkoper en vanaf de parkeergarage kan je met de tram naar de jaarbeurs. Dat kost je voor hele dag parkeren en een retour voor max 5 personen €7,50 Je stapt dan uit op het jaar beursplein. De tram is super toegankelijk. (Ik rijd wekelijks met m'n elro met de tram) zowel 20 als 21 rijd dezelfde route voor dat stuk en doet er 12 min over. Er rijd er elke 10 min ongeveer eentje.

Even een off-topic vraagje, is de parkeerkaart van Westraven, dan meteen het toegangskaartje voor de tram naar de jaarbeurs en terug?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 17:49

vierspan schreef:
Even een off-topic vraagje, is de parkeerkaart van Westraven, dan meteen het toegangskaartje voor de tram naar de jaarbeurs en terug?

Ja je kan dus een dag parkeren + retour voor max 5 personen voor 7,50 kopen, dit geld voor meerdere P+R rondom Utrecht om de binnenstad te ontlasten. Parkeergarage westraven zit bij de IKEA maar wellicht is een andere ook handig afhankelijk uit welke richting je komt

Meer info kan je vinden op:

https://www.u-ov.info/abonnementen-kaartjes/product-details/UFJPRFVDVF9UWVBFOjEyMA/pr-kaart#:~:text=De%20P%2BR%2Dkaart%20Utrecht,en%20uit%20op%20het%20perron.

@Tazzey je kunt bij de jaarbeurs zelf ook rolstoelen lenen als dat een idee is. Ik heb geen idee of je die moet reserveren en of dat iets is wat je prettig vind. De tramhalte is wel praktisch naast de parkeergarage en de halte dus aan 't jaar beursplein. Je zou er altijd nog heen kunnen rijden mochten alle gpk plekken in de buurt bezet zijn

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 18:35

Villa, het probleem is dat ik niet lang mag zitten, sterker nog liever zo min mogelijk. Anders was het zeker een fijne optie geweest om iets langer te kunnen blijven. Maar de rit in de auto heen en terug is eigenlijk al te veel met zitten. I know, mijn lijf is echt godsonmogelijk af en toe. Wel bedankt voor de tip en het meedenken :o

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 18:46

En de jaarbeurs even bellen voor informatie is dat een idee.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 18:56

Ervaringen van mensen die in dezelfde situatie zitten zijn vaak fijner. Zeker met gehandicaptenparkeerplaatsen zijn mensen die goed ter been zijn vaak niet goed geïnformeerd, ook de mensen die op de locatie werken niet. Dat is helaas meer dan tien jaar ervaring die ik inmiddels opgedaan heb.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 19:01

Snap ik. Bovendien is elk mens (en elke handicap) anders en is er een groot verschil in behoeftes.
Ik zou bijv. wel 'geholpen' zijn met een leenrolstoel, maar anderen hebben daar niets aan.

Ik hoop dat jullie een leuke dag gaan hebben!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 19:08

Daarom ben ik blij met jullie input. We zullen zeker een gezellige dag hebben. Dankjewel!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 19:09

Tazzey is het dan geen idee dat je naar een station rijdt met vrij parkeren en dan een stuk met de trein zodat het zit stuk wat korter is. In een trein kan je als je best even staan of op en neer lopen?