Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
luuntje schreef:Accu zou ik denken.
Is bij een auto ook fijn als die werkt. En bij een elektrisch voertuig al helemaal.
Polarize schreef:Ik ga bij een bedrijf langs komend weekend! Hopelijk kunnen die ook goed vertellen hoe en wat
Mijn budget is niet extreem hoog, genoeg om een redelijke 2e hands te kopen zeg maar :’) We hebben ook geen mogelijkheid tot thuis opladen voor een elektrische.
Ik ga m ook niet voor hele lange ritten gebruiken, dingen die met de fiets ook maar maximaal een half uurtje zouden zijn. Maar het is net even handiger en toegankelijker om dat met de brommobiel te doen.
mvdende schreef:en niet op 80km wegen.
Banjer schreef:Mijn ervaring is dat vanaf 30.000/35.000 km het grotere onderhoud komt, dus de duurdere beurten.
Ik ben zelf erg fan van Aixam... ik rijd nu Microcar.
Een DCI-motor is net wat pittiger.. en die heeft als voordeel dat er geen gaskabeltje is, maar een sensor op het gaspedaal, die in verbinding staat met de motor... ik heb met deze al 2x gehad dat mn gaskabeltje afbrak en dat ik niet verder kon...bij de volgende onderhoudsbeurt ga ik mn Microcar inruilen voor een andere, of een Ligier, met een DCI-motor.
Banjer schreef:Mijn ervaring is dat vanaf 30.000/35.000 km het grotere onderhoud komt, dus de duurdere beurten.
Ik ben zelf erg fan van Aixam... ik rijd nu Microcar.
Een DCI-motor is net wat pittiger.. en die heeft als voordeel dat er geen gaskabeltje is, maar een sensor op het gaspedaal, die in verbinding staat met de motor... ik heb met deze al 2x gehad dat mn gaskabeltje afbrak en dat ik niet verder kon...bij de volgende onderhoudsbeurt ga ik mn Microcar inruilen voor een andere, of een Ligier, met een DCI-motor.
Polarize schreef:Banjer schreef:Mijn ervaring is dat vanaf 30.000/35.000 km het grotere onderhoud komt, dus de duurdere beurten.
Ik ben zelf erg fan van Aixam... ik rijd nu Microcar.
Een DCI-motor is net wat pittiger.. en die heeft als voordeel dat er geen gaskabeltje is, maar een sensor op het gaspedaal, die in verbinding staat met de motor... ik heb met deze al 2x gehad dat mn gaskabeltje afbrak en dat ik niet verder kon...bij de volgende onderhoudsbeurt ga ik mn Microcar inruilen voor een andere, of een Ligier, met een DCI-motor.
Dat eerste was ik vaker tegengekomen ja, en de meesten waar je niet meteen 10k voor moet neertellen staan ook op 30.000 of meer, dus ik wil wel echt goed gaan navragen hoe dat zit bij de dealer.
Voor nu ga ik zaterdag bij een of twee dealers langs om wat te orienteren, en misschien een proefritje om te kijken of ik niet meteen een paniekaanval krijg als ik in iets zit wat meer op een auto lijkt
_suus19_ schreef:Daarover gesproken; kijk a.u.b. uit dat je nergens tegenaan rijdt. Met een normale auto heb je dan een deukje of een kras. De meeste brommobielen zijn van plastic en dat gaat volledig kapot, al bij een lichte botsing.
En zoek er eentje die 65/70 km per uur haalt. Je mag niet op het fietspad en het is wel fijn als je op de normale weg een beetje mee kan komen.
_suus19_ schreef:Ja daar heb je zeker een punt. Maar het is ook niet goed om het gas altijd volledig ingetrapt te houden. Dan gaan ze mega snel stuk. Daar had ik wat duidelijker over kunnen zijn. Dus als je er eentje hebt die de 65/70 haalt, dan kan je er ontspannen 60 mee rijden, zonder dat je hem steeds vol op z’n staart moet trappen.