Wat is de fijnste schooltas?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melanie0906

Wat is de fijnste schooltas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-25 21:18

Ik weet het ik ben er optijd bij maaar..

Ik ga waarschijnlijk vanaf 1 september terug naar school om mij te gaan omscholen. Nu is natuurlijk tegenwoordig alles digitaal dus moet ik een nieuwe tas hebben. Ivm een kapotte ruggenwervel wil ik een tas die iets van een kussentje oid heeft op de rug. Ook moet er een laptop in kunnen en wil ik meerdere vakken.
Wat is jullie ervaring?
Wat vinden jullie de fijnste schooltas?

Ik kwam zelf deze al tegen. Hebben jullie ervaringen met dit merk?

https://www.new-rebels.com/nl/william-milwaukee-rugzak-20l-cognac.html?_gl=1*lolbsl*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=CjwKCAiA2JG9BhAuEiwAH_zf3nU7-RXN8Q8XOqazoQDiYk8uzW6ZCZKptqGwdYTOxXwaAdstxFw2KxoCFNUQAvD_BwE&gbraid=0AAAAACTcp1FMWtYCw5wL_x7BXM6lz8cbp

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 21:21

Ik heb deze tas besteld in een andere kleur en geretourneerd omdat ik het materiaal heel plastic en stijf vond, waardoor de rugzak niet goed op de rug hing (getest met de spullen erin die ik zou meenemen, hij bleef van je rug af staan als het ware).

Ik heb daarna een Fjallraven Kanken Laptop gekocht. Minder stylish, wel comfortabel, stevig en veilig voor de laptop. Ik heb er een organizer in voor wat extra kleine vakjes. Het grote vak is anders maar 1 vak, de laptop zit in een apart vak en er is een voorvakje + van die open zijvakken voor een fles. De rug is vrij vlak, maar wel met een kussentje.

Mijn partner heeft een Herschel Little America, maar voor mij is die erg groot. Ik ben 1.75.
Die heeft niet echt vakken, alleen een voorvakje. Verder zit alles binnenin het grote vak. De rug is wel ergonomisch, met ruggengraatvrijheid :+

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-25 21:30

Konstantine schreef:
Ik heb deze tas besteld in een andere kleur en geretourneerd omdat ik het materiaal heel plastic en stijf vond, waardoor de rugzak niet goed op de rug hing (getest met de spullen erin die ik zou meenemen, hij bleef van je rug af staan als het ware).

Ik heb daarna een Fjallraven Kanken Laptop gekocht. Minder stylish, wel comfortabel, stevig en veilig voor de laptop. Ik heb er een organizer in voor wat extra kleine vakjes. Het grote vak is anders maar 1 vak, de laptop zit in een apart vak en er is een voorvakje + van die open zijvakken voor een fles.

Mijn partner heeft een Herschel Little America, maar voor mij is die erg groot. Ik ben 1.75.
Die heeft niet echt vakken, alleen een voorvakje. Verder zit alles binnenin het grote vak.

Aah ja daar was ik al een beetje bang voor!

Die Fjallraven vind ik erg duur maar houd hem wel in gedachten!

Als die bij jou zo groot is zal het bij mij ook wel zo zijn! Ben even groot namelijk.

Ik mis de v&d op dit soort momenten haha

Konstantine

Re: Wat is de fijnste schooltas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 21:35

Het is ook super lastig online, je moet het eigenlijk echt even zien, voelen en passen.
Heeft de Bijenkorf geen tassenafdeling, of is dat ver weg voor je? (Voor mij wel haha :P)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 21:44

https://www.samsonite.nl/securipak-2.0- ... -4702.html

Ik heb deze een aantal jaar geleden gekocht met wat korting van de rentepunten van de ING.

Ben er nog steeds heel blij mee.
Ik gebruik m weliswaar voor werk, maar dan zit erin wat ik ook mee zou nemen als ik ga studeren:
Laptop, notitieboek, agenda, eten en drinken en pennen.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-25 21:45

Konstantine schreef:
Het is ook super lastig online, je moet het eigenlijk echt even zien, voelen en passen.
Heeft de Bijenkorf geen tassenafdeling, of is dat ver weg voor je? (Voor mij wel haha :P)

Bijenkorf nog niet aan gedacht eigenlijk! Is ongeveer 40 minuten rijden hier vandaan. Moeten we maar een keer dagje gaan shoppen in Eindhoven. Vervelend… :j

Ohjaaa ING punten bestaan ook nog! Ik ga even kijken!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 02:19

Ik blijf bij Kipling.. mijn zoon had 1 soms 2 tassen nodig in een jaar, ze sleten zo hard, rits kapot, naad kapot, plastic binnenkant liet los in stukken. Ik was het toen zat en heb een iets duurdere genomen, een van kipling. wat een goede keus! Inmiddels het derde draag jaar en alles is heel.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 02:20

Sleeve om je laptop en dan in een eastpack is misschien ook nog wel een optie? Je hebt ze ook met een laptop deel erin.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 02:27

Ik zweer bij m'n North Face rugzak. Gebruik die al sinds 2018 voor werk en ook voor reizen (dus ramvol en niet te zuinig ermee) en houdt het nog steeds vol.
Het model zou er inmiddels niet meer zijn maar het merk is top. Die van mij heeft ook een gevulde 'rug', aparte sleeve voor laptop en veel handige vakjes om inhoud te verdelen.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 02:30

TurdusMerula schreef:
Sleeve om je laptop en dan in een eastpack is misschien ook nog wel een optie? Je hebt ze ook met een laptop deel erin.

Ik denk dat dit een probleem gaat worden met mijn rug. Ik heb een verzakte wervel die bij aanstoten nog erg gevoelig is.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 06:34

Hier een leren rugzak van Burkely. Prima kwaliteit en goede service bij garantie (5 jaar). Toen de runner van de rit eruit was gelopen hebben ze binnen korte tijd gezorgd dat er een nieuwe rits in kwam.
Met laptopvak en zachte padding op de rug.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 07:31

Ik heb er 1 van decathlon. Hele fijne rugzak, ook op de fiets. Ik gebruik hem voor werk. Zit goede padding bij de rug en schouderbanden.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 07:42

melanie0906 schreef:

Ik ga waarschijnlijk vanaf 1 september terug naar school om mij te gaan omscholen. Nu is natuurlijk tegenwoordig alles digitaal dus moet ik een nieuwe tas hebben. Ivm een kapotte ruggenwervel wil ik een tas die iets van een kussentje oid heeft op de rug. Ook moet er een laptop in kunnen en wil ik meerdere vakken.
Wat is jullie ervaring?

https://www.new-rebels.com/nl/william-milwaukee-rugzak-20l-cognac.html?_gl=1*lolbsl*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=CjwKCAiA2JG9BhAuEiwAH_zf3nU7-RXN8Q8XOqazoQDiYk8uzW6ZCZKptqGwdYTOxXwaAdstxFw2KxoCFNUQAvD_BwE&gbraid=0AAAAACTcp1FMWtYCw5wL_x7BXM6lz8cbp

Ik heb exact deze, zowel in het bruin (cognac, die op je foto) als in het wit. Ik herken de reactie van Konstantine totaal niet. Bij mij sluit hij juist erg goed aan. Ik ben 1.67, misschien maakt dat uit.
Ik vind deze tassen geweldig :D :D :D

Ik wou toen ik je bericht las juist deze aanraden, tot ik je link zag dat het al over deze tas ging _O-

De kwaliteit heb ik ook totaal niks op aan te merken. Ik heb beiden al járen.

De bruine gebruik ik voor mijn werk, ik ben docent in het volwassenenonderwijs en sleep per dag echt heel veel verschillende boeken, mijn laptop, etui, broodtrommel en vaak nog papieren als werkbladen of toetsen mee, nooit problemen met deze tas en alles past. (Ook heel fijn: A4-formaat past heel goed en blijft netjes! Dus geen omgevouwen hoekjes. Ligt natuurlijk wel aan welke maat je kiest)
De witte versie gebruik ik voor mijn dwarsfluit, muziekstandaard en bladmuziek. Gaat ook prima.

Er zijn wel verschillende maten van de tas, dat zal ook uitmaken. Student van mij had deze tas een maatje kleiner dan ik, ik gok de maat die jij stuurde. Die maat zou mij totaal niet passen maar gezien zij echt klein was (wel volwassen, maar van Aziatische afkomst. Ik gok rond de 1.60 meter), paste het haar juist weer heel goed. Dus het is ook maar net hoe groot je rug is denk ik.

Ik heb het even nagekeken in mijn Bol.com account:
De bruine (officieel is de kleur ‘cognac’) heb ik sinds 14 mei 2023, gebruik ik dus elke werkdag intensief.
De witte heb ik al sinds 24 september 2022, deze was eerst mijn schooltas tot ik de bruine kreeg, nu mijn muziektas dus ik gebruik hem wat minder vaak dan de ander.

Maar beide tassen heb ik dus al jaren, naar volle tevredenheid :D

Geen idee waar je woont, maar als het toevallig kop van noord Holland (Den helder tot aan Alkmaar) is, mag je die van mij wel passen!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 08:20

melanie0906 schreef:

Wat is jullie ervaring?

Voor ik je link zag, wilde ik exact deze tas al aanraden :') ik heb mijne nu een jaar in gebruik (voor werk, maar dus laptop+notitieboekjes+lunch+drinken erin) en bevalt nog steeds super goed en blijft ook heel netjes!

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 09:12

Ik heb recent deze tas gekocht.
https://kapten-son.com/nl/p/bergen-pro- ... X0QAvD_BwE

Ik vind hem fijn, en er zit ook wel iets van padding in.

Mocht je echt iets willen wat je ruggenwervel ontlast zou ik gaan voor een kleine backpack met frame, heeft mijn collega ook. Hier kun je het beste bij Decatlhon of Bever naar kijken denk ik.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 09:57

Nyaleti schreef:
Ik zweer bij m'n North Face rugzak. Gebruik die al sinds 2018 voor werk en ook voor reizen (dus ramvol en niet te zuinig ermee) en houdt het nog steeds vol.
Het model zou er inmiddels niet meer zijn maar het merk is top. Die van mij heeft ook een gevulde 'rug', aparte sleeve voor laptop en veel handige vakjes om inhoud te verdelen.

Heel herkenbaar. Ik heb de jester speciaal voor vrouwen. Circa 8 jaar geleden gekocht, omdat ik last had van mijn nek. Maar deze gebruik ik nog steeds fanatiek overal naar toe. https://www.thenorthface.nl/nl-nl/p/tas ... lsrc=aw.ds

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 10:45

In de grote steden in Brabant zit toch wel een tassen/kofferspeciaalzaak? Ik zou gaan passen en voelen, dan weet je direct of het wat voor je is.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 10:50

Nog een andere optie: https://eu.patagonia.com/fr/fr/product/ ... 47913.html Patagonia refugio. Met padding en er zit een aparte laptop sleeve in (die met klittenband vast kan in de tas). Ik vind hem heel fijn dragen :)

Je zou naar een outdoor of klimwinkel kunnen gaan om tassen te proberen. Klinkt misschien vreemd maar daar zullen ze meerdere merken hebben die vaak ook een type ‘daypack’ hebben zoals bijv de North Face tas die hierboven genoemd werd of Patagonia dus

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:14

Heb je al naar (rugzak-)trolleys gekeken? Dan hoef je op plekken waar dat kan eventjes helemaal niet te tillen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:19

Voor een goede pasvorm en fijne banden enzo zou ik ook naar een buitensportwinkel gaan (Bever, Zwerfkei, Vrijbuiter, zelfs de Decathlon...).

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:31

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 11:57

Aah dankje wel allemaal!! Ik hoopte al dat er mensen positief waren over die in mijn op! Vind het en een hele mooie tas en lijkt mij heel praktisch! Hoe ervaren jullie de padding?
@zelda_link welk formaat vinden jullie dan fijner? De 19l?

@snuitjelove die is ook heel mooi!!

North face tassen vind ik echt heel lelijk sorry :')

@marleen88 dat zal vast en dat wil ik ook nog wel uit gaan zoeken inderdaad. Als ik al niet een beetje weet wat ik wil kom ik er dan ook echt niet uit. Vandaar dit topic dan kan ik ervaringen zoeken!

Trolley heb ik ook over na zitten denken maar als ik m dan moet tillen lijkt me dat dan weer drama worden met de .

@maitestar heeft deze ook meerdere vakken naast t laptopvak? Ik ga voor het eerst een laptop kopen dus wil dat ie ook echt netjes blijft *D

Heeft iemand ervaring met deze?

https://www.thelittlegreenbag.nl/doughnut-macaroon-large-reborn-backpack-lichtgrijs-2900160078018

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:43

Ik lees mee ter inspiratie, want mijn Dakine tas lost al een paar jaar op aan de binnenkant en met het vooruitzicht op eindelijk weer fietsen dit jaar, moet ik toch echt ook een nieuwe tas. Nu zag ik dat jullie fan zijn van die new rebels tas, maar op bol stikt het van de beoordelingen dat de ritsen het binnen een half jaar begeven. Dus misschien is dat toch geen aanrader..

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:44

melanie0906 schreef:
@maitestar heeft deze ook meerdere vakken naast t laptopvak? Ik ga voor het eerst een laptop kopen dus wil dat ie ook echt netjes blijft *D

Heb even gauw foto's gemaakt:

Dit is het achterste vak, die is opgedeeld in 2 delen, in het achterste deel heb ik de laptop.
Afbeelding

Dit is middenvak:
Afbeelding

Even overzicht vanaf boven met de 2 grote vakken en voorop heb je dan nog 3 kleinere vakken:
Afbeelding

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 13:11

maitestar23 schreef:
melanie0906 schreef:

Heb even gauw foto's gemaakt:

Dit is het achterste vak, die is opgedeeld in 2 delen, in het achterste deel heb ik de laptop.
[ Afbeelding ]

Dit is middenvak:
[ Afbeelding ]

Even overzicht vanaf boven met de 2 grote vakken en voorop heb je dan nog 3 kleinere vakken:
[ Afbeelding ]

Ah helemaal top dankjewel!!