Welke telefoon raden jullie aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cent

Welke telefoon raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-25 21:53

Zoals de titel het al zegt, ik mag op zoek naar een nieuwe telefoon.

Ik heb nu de Galaxy A51 maar deze is helaas aan vervanging toe. Ik zoek een telefoon met een goede camera,Android,geheel te kunnen personaliseren (denk aan lettertype en pictogrammen wijzigen), en niet boven de 300 euro.

Wie heeft de goede tip?

Dankjewel!

floorsil

Re: Welke telefoon raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 21:58

Ik ben zelf weg te vreden over het merk one plus.

cent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-25 22:04

floorsil schreef:

Ik heb dus de One Plus nord 3 gekocht maar sta op het punt deze morgen weer terug te brengen. Deze kun je niet personaliseren, en vindt 'm redelijk lomp.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 08:14

Ik denk dat de Samsung A serie gewoon heel goed is, dus zou gewoon voor de opvolger gaan A55 ofzo? Waar zijn ze nu met de nummering?
Die toestellen zijn niet duur en voldoen prima.

Nb. Ik zie dat deze niet onder de 300 euro is, maar zou toch voor die gaan. De A35 is oké, maar dan ga je echt toegeven op bv scherm, camera en snelheid.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 08:27

Ik hen de Samsung A52s.
Fijn apparaat, goeie camera. Daar probeer ik op te sorteren

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 09:56

Omdat ED voor paardgerelateerd ervaringen en diensten is verplaats ik dit topic naar LZP.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 10:24

Ik ben ook aan het rondkijken voor een nieuwe telefoon en heb nu een Motorola G8 plus en ben echt heel erg tevreden. Deze die houdt het al 4-5 jaar uit met bijna dagelijks dat hij wel eens hard valt enzo. Dus ik wil weer voor een Motorola gaan. Ik heb nu de Edge 50 neo op het oog. Ik wil zelf de 512GB versie, maar deze bestaat ook in een 256GB versie onder de 300 euro. Deze is vorig jaar uitgebracht dus heeft nog software updates tot minstens 2029 en heeft zo ongeveer de beste camera in zijn klasse. Alleen de batterij is wat kleiner, omdat de telefoon zelf niet mega groot is.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 04-02-25 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 10:30

cent schreef:
floorsil schreef:

Ik heb dus de One Plus nord 3 gekocht maar sta op het punt deze morgen weer terug te brengen. Deze kun je niet personaliseren, en vindt 'm redelijk lomp.

Wat zijn je wensen qua personaliseren? Ik ben ook een tevreden OnePlus gebruiker en kijk naar de One Plus Nord 4. Ik heb nu de Nord 2T en die is personaliseerbaar dus het verrast me dat de Nord 3 dat niet zou zijn. Wellicht dat wij andere wensen hebben qua personaliseren haha.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 11:01

Ik heb zelf een Google pixel 7 en ben daar erg tevreden over. Ik verwacht dat deze te duur is, maar misschien de pixel 7a?

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 11:09

Ik heb de Pixel 7A en ben daar echt heel blij mee. Die valt redelijk binnen je budget :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 13:18

Ik heb heel lang een oppo gehad, was ik heel tevreden over. Nu heb ik al even een Google Pixel 8a die is wel buiten budget maar ik ben heel tevreden

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 14:12

Lees even mee.

Ik heb echt niks voor een telefoon over, maar ben nu echt niet happy. Heb een Motorola van bijna 1jr en erger me echt dood.

Daarvoor Alcatel en die was op zich prima. Mijn man heeft er nog steeds eentje.

Daarvoor Samsung, Huawai, Nokia etc gehad. Telefoon zou ook wel iets kleiner mogen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 15:29

Samsung A33 :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 15:57

Ik heb ook een Google Pixel, de eerste met abonnement en toen nog met sim only, daarna een nieuwe Google Pixel sim only die ik nu ook al twee jaar gebruik

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 19:15

Jorex schreef:
Ik ben ook aan het rondkijken voor een nieuwe telefoon en heb nu een Motorola G8 plus en ben echt heel erg tevreden. Deze die houdt het al 4-5 jaar uit met bijna dagelijks dat hij wel eens hard valt enzo. Dus ik wil weer voor een Motorola gaan. Ik heb nu de Edge 50 neo op het oog. Ik wil zelf de 512GB versie, maar deze bestaat ook in een 256GB versie onder de 300 euro. Deze is vorig jaar uitgebracht dus heeft nog software updates tot minstens 2029 en heeft zo ongeveer de beste camera in zijn klasse. Alleen de batterij is wat kleiner, omdat de telefoon zelf niet mega groot is.

Interessant! Hier ook al jaaaaaren fervent Motorolla aanhanger *\o/*

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 19:45

Er zijn ook mobiels met een camera van 64 megapixel (Samsung/Google Pixel), de Motorola heeft 50, maar die anderen hebben dan een slechtere zoom en groothoeklens en 128GB opslag. Op zich prima, maar als je dan de Google Pixel 7A pakt, heb je ook nog eens geen SD slot. Oftewel vol is dan vol. En aangezien ts goede cameras wil, heeft ze eigenlijk ook wel 256GB opslag nodig voor de foto's. De Motorola heeft ook geen SD slot, maar de 512GB is net zo duur/maar 20 euro duurder dan de Google Pixel 7A. Daarnaast hebben meerdere reviews op Tweakers staan dat de Google Pixel weinig personaliseerbaar is. Ik heb geen idee in hoeverre de Motorola Edge 50 neo dat wel is, ik ga hem komende zaterdag nog even live zien eerst. Tweakers is een hele goede manier om verschillende mobieltjes met elkaar te vergelijken overigens qua specs. Ik probeer ook altijd voor een model te gaan dat maximaal een jaar oud is ivm dat veel telefoons maar 3 jaar aan software updates krijgen.

Superpony puur op basis van grootte en nog relatief goedkoop Sony Xperia 10 VI is het kleinste wat er is qua smartphone. Of je moet al aan de iPhones willen.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 20:58

Jorex schreef:
Er zijn ook mobiels met een camera van 64 megapixel (Samsung/Google Pixel), de Motorola heeft 50, maar die anderen hebben dan een slechtere zoom en groothoeklens en 128GB opslag. Op zich prima, maar als je dan de Google Pixel 7A pakt, heb je ook nog eens geen SD slot. Oftewel vol is dan vol. En aangezien ts goede cameras wil, heeft ze eigenlijk ook wel 256GB opslag nodig voor de foto's. De Motorola heeft ook geen SD slot, maar de 512GB is net zo duur/maar 20 euro duurder dan de Google Pixel 7A. Daarnaast hebben meerdere reviews op Tweakers staan dat de Google Pixel weinig personaliseerbaar is. Ik heb geen idee in hoeverre de Motorola Edge 50 neo dat wel is, ik ga hem komende zaterdag nog even live zien eerst. Tweakers is een hele goede manier om verschillende mobieltjes met elkaar te vergelijken overigens qua specs. Ik probeer ook altijd voor een model te gaan dat maximaal een jaar oud is ivm dat veel telefoons maar 3 jaar aan software updates krijgen.

Superpony puur op basis van grootte en nog relatief goedkoop Sony Xperia 10 VI is het kleinste wat er is qua smartphone. Of je moet al aan de iPhones willen.

De opslag van de pixel is inderdaad een nadeel, maar voor €2 per maand heb je een abonnement van 100gb opslag. Die heb ik in 2 jaar nog niet vol gehad. Ik maak veel foto's en krijg er ook veel via WhatsApp ed die daar ook opgeslagen worden.

Qua personaliseerbaarheid weet ik niet wat TS wil, dus daar is niet veel over te zeggen.

Qua updates gaan de pixels wel langer mee. De 6 en 7 versies krijgen 5 jaar updates, vanaf de 8 versies 7 jaar.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 03:14

Jorex schreef:

Dank je wel. Nog best groot. Had laatst mn oude telefoons op een rijtje gelegd en zoals de S4 mini koop je nergens meer.
De motorola valt ook echt uit mn achterzak en wordt nat omdat ie uitsteekt.

Maar ik vind 300 ook echt veel teveel geld voor een telefoon. Ik heb dat er gewoon echt niet voor over. Maar ik doe vrijwel alles op de laptop en heb de telefoon om te bellen, soms te appen, maak foto's en filmpjes en hou mn agenda daar onderweg ook wel bij.

Maar misschien moet het maar een keer, want je hebt steeds vaker ergens een app nodig. Ik baal daar eerlijk gezegd wel van.

Maar ik wil echt geen Motorola meer. Ik vind hem zo ontzettend traag.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 06:41

Ik heb de Samsung A55 en ben hier zeer tevreden over. Ik kom van de A41.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 09:47

Superpony welk model heb je dan?
Mijne is ook niet s werelds snelste meer, maar dat mag als je je 5de jaar in gaat als smartphone. Gemiddeld leven ze bij mij 3 jaar namelijk. :o
De enige telefoon die wel in je broekzak past zijn de fold modellen van Samsung, maar die zijn al helemaal kaching in aanschafkosten. Het is inderdaad jammer dat alles steeds groter moet qua telefoons en de mini series niet meer wordt gemaakt. Mijn moeder baalde er ook van toen haar mini ermee op hield.

Pixel 7A heeft software ondersteuning tot 2028 en 8A hetzelfde als de Edge 50 neo tot ergens in 2029.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 11:02

Jorex schreef:
Superpony welk model heb je dan?
Mijne is ook niet s werelds snelste meer, maar dat mag als je je 5de jaar in gaat als smartphone. Gemiddeld leven ze bij mij 3 jaar namelijk. :o
De enige telefoon die wel in je broekzak past zijn de fold modellen van Samsung, maar die zijn al helemaal kaching in aanschafkosten. Het is inderdaad jammer dat alles steeds groter moet qua telefoons en de mini series niet meer wordt gemaakt. Mijn moeder baalde er ook van toen haar mini ermee op hield.

Pixel 7A heeft software ondersteuning tot 2028 en 8A hetzelfde als de Edge 50 neo tot ergens in 2029.

De moto g24. Vanaf het begin vind ik het scherm traag. En ondanks de instellingen lijkt hij soms een eigen leven te leiden. Ik heb bijv scherm keren uit staan, maar doet hij toch.
Tijdens het bellen wordt het scherm niet zwart en gaat ie van alles doen. Dan staat er echt van alles open en aan. Nu zet ik hem handmatig maar zwart als ik bel.

Ik doe er normaal ook wel lang mee. De afgelopen telefoons van 1 tm 5 jaar. Maar bijv de Nokia ook uit irritatie weggedaan.

De Alcatel is ons goed bevallen, maar geen idee hoe we daar aan kwamen. Las even terug dat die alleen nog met de Go versie te krijgen zijn.

Ik heb er gewoon te weinig voor over. Dacht wel met de 50mp een leuke camera te hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 12:48

Ik volg even. Ik wil ook een nieuw toestel, vergelijkbaar budget en een goede camera is een vereiste. Had de A55 ook al op het oog, zie dat die hier als positief genoemd wordt.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 12:52

Ik heb sinds een paar maandjes de samsung M35, nu te koop voor ongeveer € 220,-

Bevalt mij prima, zit een mega batterij in. Camera is prima.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 12:57

Ik heb de galaxy a55.ietsje duurder maar met aanbiedingen is dat nog wel te doen. Was zelf 315,- kwijt. Bevalt prima. Meestal de a series.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 00:42

Waarom probeer je niet een Samsung Galaxy 23 / 24 op de kop te tikken? Nu de 25 bijna uitkomt, zijn er altijd mensen die dat willen en hun 2jr oude premium Phone op MP zetten.