Ik was aan het wandelen in de stad toen ik een huilend jongentje van een jaar of 12 zag op blote voeten. Dat klopt niet, dus ik heb hem aangesproken en gevraagd of alles oke was en of hij hulp nodig had. Daarop begon hij nog harder te huilen en zei ja want zijn vader sloeg hem zo hard. Gelukkig zag ik geen fysieke wonden of plekken, maar dat betekend natuurlijk niet dat het niet gebeurd.
Mijn hart brak in stukken, maar mijn hemel wat doe je daarmee. Ik heb hem allereerst om een hoekje uit de wind gezet en heb hem gevraagd wat er was gebeurd en of ik iemand voor hem kon bellen, maar voor hij kon antwoorden kwamen zijn vader en broer aan.
Helaas sprak de familie onderling niet Nederlands of Engels dus ik kon niks volgen en helaas sprak de vader ook geen Nederlands of Engels dus ik kon ook niet met hem communiceren. Ik vond de vader erg dreigend in de hele situatie richting de jongen. Ik werd zelf compleet genegeerd.
Ik ben er een 10 minuten bij blijven staan en heb stiekem een foto genomen van het tafereel, maar gezien ik nog maar 5% batterij had op mijn telefoon heb ik niet de politie gebeld. Ik heb even kort gesproken met de broer in het verhaal en die gaf aan dat het om een "gewone" ruzie vond, maar ik vond het zelf niet heel gewoon ogen zoals de vader zijn zoon behandelde.
Nu ben ik van plan om morgen eens door de wijk te wandelen waarvan ik vermoed dat ze vandaan kwamen en daarna toch jeugdzorg te verwittigen. Op het moment zelf met loeiende sirenes de politie erop af sturen (zonder uitleg van de werkelijke situatie gezien het batterijniveau van mijn telefoon) zag ik niet zo zitten. Maar ik denk wel dat het op de een of andere manier opgevolgd moet worden..
Waar doe je het goed aan?