Ik ben stom geweest, in de zakelijke mail kregen we een mailtje van een advocaten kantoor, dat ik een auteursrecht geschonden heb. Die mailtjes krijgen we vaker, en dan is het vaak even google gebruiken om erachter te komen dat het spam is. Dat heb ik nu tussendoor ook gedaan, maar zag geen berichten over spam. Dus heb met mijn domme kop, het bestand geopend. En ik maar roepen dat ik nooit zo dom zou zijn..... Het bestand meteen weg gegooid, en het kantoor gebeld die meteen zeiden dat ze al meer telefoontjes hebben gehad hierover en het spam is.
Kak....

Binnen 10 minuten begon de ellende, ik kreeg berichten dat iemand op mijn facebook account probeerde in te loggen. Smsjes met verificatiecodes om in te loggen, mailtjes etc. Meteen mn wachtwoord veranderd, maar de berichten bleven komen. Daarna nog een keer veranderd, en toen bleef het stil om snachts weer meerdere mailtjes te krijgen. Volgende ochtend weer diverse keren wachtwoord veranderd, ik zag in mijn zakelijke deel ook een pixel van iemand die ik helemaal niet ken, foute boel dus, iemand is er al in geweest.
Daarna werd mijn account geblokkeerd.
Ook in mijn insta account centrum zat een profiel die ik dus niet ken, maar die was al geblokt, en ik kan instagram nog steeds gebruiken.
Ik voel mij zo zo stom.......Dat ik hier ingetrapt ben.
Ik heb mijn laptop gereset en terug gezet naar fabrieksinstellingen, in de hoop dat ik daarmee eventuele software eraf heb gegooid.
Maargoed nu komt het, ik kan mijn account herstellen, ik heb mijn paspoort opgestuurd en heb een herstel link gekregen. Dan zou je via whatsapp of sms een code moeten krijgen, maar er staat dat het niet gelukt is om een code te verzenden. En hoevaak ik ook op stuur een nieuwe code klik, ik krijg niets binnen.
Nu klink ik als een wanhopige die niet zonder haar social media kan, maar er zit nog meer achter dan een persoonlijke pagina. Want ook mijn bedrijfsaccount is hieraan gekoppeld, met advertentie deel en de facebook pagina....
Iemand dit al eens meegemaakt?
En wat kan ik nu nog doen, moet ik wachten?
Het irriteert mij mateloos dat je geen persoonlijk contact kunt krijgen met facebook..... Geen telefoonnummer, geen mail adres. Als het niet lukt heb je gewoon pech.