Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juval schreef:Mijn leeftijd (sinds vorige week 52) en het feit dat ik al meer dan 10 jaar uit het arbeidsproces ben werkt me tegen vrees ik.
Hebben jullie tips en ervaringen?
Ik sta op zich ook wel open voor anders soortige functies, maar verzorging, supermarkt of schoonmaak trekt me niet bepaald aan. Daar heb ik ook geen opleiding voor.
Mijn opleiding ligt in de administratie/secretarieel/juridische sfeer.
Nexus schreef:Citaat:...ook dat je gemotiveerd bent om actief deel te nemen aan de maatschappij.
Sorry?! Heeft ze dat de afgelopen 10 jaar niet gedaan dan? Wat een rare opmerking.
Boyache schreef:Als voormalig HR-medewerker op het gebied van werving en selectie kan ik dit bevestigen. Ik adviseer je om eerst een (bij)baan te overwegen en vanuit daar te solliciteren naar de functie die jouw voorkeur heeft. Dit toont niet alleen aan dat je in staat bent om te werken, maar ook dat je gemotiveerd bent om actief deel te nemen aan de maatschappij.
Ibbel schreef:Dit inderdaad.Ik heb er geen ervaring mee aan de sollciterende kant, wel aan de vacaturekant. Ik bleef bezig na tig scretaresses die na 3-4 jaar last van dertigersdilemma of rammelende eierstokken kregen en weg gingen. Dus toen ik er één van in de 50 op de kop kon tikken was ik heel blijDíe raakte ik niet snel meer kwijt (en dat was ook zo)
Dus jouw 'unique selling point is': "ik ben een blijverdje, ik krijg geen kinderen meer, heb mijn dertigersdilemma ver achter mij gelaten en weet ondertussen wat ik wil en kan. Dus met mij ben je de komende 15 jaar voorzien van secretariele ondersteuning, wat mij betreft".
Als je dat goed kunt overbrengen in je brief, en voorop gesteld dat je wel up-to-date bent met digitale vaardigheden ed, heb je best kans lijkt mij. Personeel is moeilijk te vinden én vast te houden. En al die vacatures en procedures kost een bedrijf handenvol met geld.
Autumnn schreef:Lastig TS. Heb je al eens gekeken bij Oudstanding? Zij zijn onderdeel van Consolid en gericht op de wat oudere doelgroep. Zelf is leeftijd voor mij als recruiter zijnde absoluut geen issue (en 52 is absoluut niet oud) maar 10 jaar geen werkervaring wel. Maar ook dat ligt eraan hoe je cv voor je werkpauze is geweest en hoe je die 10 jaar omschrijft.
Als recruiter zijnde kijk ik met liefde met je mee naar je cv en/of motivatiebrief of daar wellicht wat winst te behalen valtstuur dan even een pb’tje!