Trouwen in 2026!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Trouwen in 2026!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 12:11

Zoals de titel zegt.. :)

Omdat ik nog geen topic kon vinden maak ik hem zelf aan. :))

Wij zullen gaan trouwen in 2026.
Gezien de gewilde datum (bijzondere numerologie) moeten we nu al heel bewust bezig gaan met allerlei dingen die echt nog een ver van je bed show lijken.

Tot nu toe hebben we de locatie vastgelegd en aanbetaald en de muziek vastgelegd en aanbetaald. Ook een (professionele) ceremoniemeester hebben we geregeld.

Binnenkort gaan we allebei een trouwjurk shoppen (2 vrouwen :) ).

En dan begint de echte chaos. Wat is nou een goede fotograaf, hoe willen we de decoratie.. Noem het allemaal maar op.

Wie gaan er nog meer trouwen volgend jaar?! <3

Liselot

Re: Trouwen in 2026!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 12:41

Gefeliciteerd!!! Welke datum gaan jullie trouwen?

Ik ben zelf al getrouwd, maar klets vanwege mijn werk altijd graag mee in trouwtopics. Vind het ook heel leuk om tips en adviezen te kunnen geven

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 13:10

Proficiat! Altijd fijn om ruim op tijd te beginnen met de voorbereidingen inderdaad. Zeker de locatie en foto/videograaf zijn op populaire datums altijd snel volgeboekt.

Ik kom ook gezellig meelezen. Ik ga niet trouwen, maar werk ook in de branche en volg altijd graag alle nieuwe trends :D

Nanu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 13:13

Wat leuk! Wij zitten in precies hetzelfde schuitje met een leuke datum (26-06-2026), die dag zijn we precies 5 jaar samen. We gaan wel voor een partnerschap ipv trouwen. Hebben het al bij de gemeente vastgelegd en zijn op zoek naar een locatie wat nog best moeilijk is gezien het geringe aantal gasten en de wens voor privacy (dus niet gewoon een tafel in een restaurant)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 14:02

Ik volg en praat wellicht mee. Wij gaan trouwen in september 2026. Hopelijk niet op een populaire datum :'). Heb in mei in mijn agenda staan om locaties te gaan zoeken.

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 14:39

Jaaaaa. Wij trouwen ook in 2026. Kom dus ook graag meelezen/posten.

1 februari gaan wij 3 locaties af tijdens de open trouwlocatie route. Zitten nog enorm in dubio wat we nu precies willen.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 16:00

Jaaa leuk *\o/*

Wij gaan trouwen op 30 mei 2026.

Locatie is inmiddels geboekt. Mijn jurk heb ik ook al gevonden en is besteld. :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 16:51

Liselot schreef:
Gefeliciteerd!!! Welke datum gaan jullie trouwen?

Ik ben zelf al getrouwd, maar klets vanwege mijn werk altijd graag mee in trouwtopics. Vind het ook heel leuk om tips en adviezen te kunnen geven

26-06-2026 haha :D

Leuk, alle meelezers!

Ik vind een fotograaf vinden ontzettend lastig. Je ziet zoveel fotografen voorbij komen die vrij enthousiast aan alle contrasten lopen te sleutelen.
En de fotografen die we mooi werk vinden leveren vragen echt fikse prijzen.
Ik wil echt wel betalen voor goed werk, maar als we alles bij elkaar optellen wat we willen komen we al behoorlijk boven het initieel gestelde budget uit.

Nou moet ik zeggen dat sommige dingen misschien extra zijn (professionele ceremoniemeester, photobooth) maar ik wil daar niet op besparen. Dan maar wat zuiniger doen komende tijd. :P

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 16:55

M_aaike_ schreef:

1 februari gaan wij 3 locaties af tijdens de open trouwlocatie route. Zitten nog enorm in dubio wat we nu precies willen.

Wij hebben een paar jaar geleden ook de open trouwlocatie route gedaan. Uiteindelijk hebben we aan de hand daarvan ook onze keuze gemaakt.

Het is heel fijn om de sfeer te kunnen voelen op verschillende locaties.

Uiteindelijk zijn wij gegaan voor een landhuis uitstraling, we willen een Bridgerton-feel zonder de expliciete Bridgertonverwijzingen.

We hebben een strijkkwartet die moderne muziek speelt en mijn beeld is om flink uit te pakken met de bloemen en decoratie.

Tof Jodi! Wat voor type jurk is het geworden? Ook zo'n ding! Wij gaan beginnen februari jurken kijken. Eerst bij Assepoester en daarna een andere bruidszaak in Arnhem. Vond het wel een fijn idee om op twee plekken te gaan kijken!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 16:58

Nanu schreef:
Wat leuk! Wij zitten in precies hetzelfde schuitje met een leuke datum (26-06-2026), die dag zijn we precies 5 jaar samen. We gaan wel voor een partnerschap ipv trouwen. Hebben het al bij de gemeente vastgelegd en zijn op zoek naar een locatie wat nog best moeilijk is gezien het geringe aantal gasten en de wens voor privacy (dus niet gewoon een tafel in een restaurant)

Toevallig, dan hebben we dezelfde datum :))
Wij hebben al een partnerschap, ik denk ook dat we gaan kijken hoe we het om kunnen zetten. Schijnt ook gratis te kunnen, gezien je bij de gemeente makkelijk 500 euro kwijt bent.. Vind ik zo zonde geld. :=

Lijkt me best een lastige zoektocht inderdaad! Die kleine plekken doen denk ik ook niet zo snel mee aan een open dag bijvoorbeeld.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 17:27

Ohhh wat leuk! Ik volg graag :)

Wij trouwen in maart 2026 op Curacao, we mikken op 26-03-26 omdat we dan 6 jaar samen zijn, maar we wachten nog op locatie voorstellen van onze weddingplanner en gaan in maart dit jaar zelf die kant op om te kijken. De datum is dus nog niet 100% zeker.

Leuk om te volgen bij iedereen en ideeën op te doen!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 17:36

Wel fijn dat ik niet de enige ben die in een zekere zin nog niets vast heeft liggen :'). Scheelt dat wij e.e.a. vanuit huis gaan doen wat wat flexibiliteit geeft.

Maar ik wil voor de ceremonie sowieso een locatie en dat lijkt me heel lastig. Kan me ook voorstellen dat locaties liever iets hebben van iemand die álles bij hen doet en niet alleen ceremonie met borrel / taart erna ofzo. Mocht het uiteindelijk niet lukken dan doen we ook maar de ceremonie vanuit huis :+ .

Edit:
Is het trouwens een idee om als dit topic loopt het te verplaatsen naar de HK?
Niet dat ik mensen uit wil sluiten, vindbaarheid is wel fijn juist, maar ivm privacy en vindbaarheid van Google..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 17:46

naomi_mickey schreef:
Ohhh wat leuk! Ik volg graag :)

Wij trouwen in maart 2026 op Curacao, we mikken op 26-03-26 omdat we dan 6 jaar samen zijn, maar we wachten nog op locatie voorstellen van onze weddingplanner en gaan in maart dit jaar zelf die kant op om te kijken. De datum is dus nog niet 100% zeker.

Leuk om te volgen bij iedereen en ideeën op te doen!

Ohhh, wat heerlijk! Sowieso lekker weer erbij dus!

Douce, haha ja, het begin vind ik ook het lastigste hoor, ben al blij dat we de basis nu hebben staan.

Ik zou gewoon kijken naar een locatie waar je blij van wordt. Misschien betaal je in verhouding meer omdat ze toch hun locatie een dag lang niets anders kunnen boeken maar uiteindelijk is werk ook gewoon werk voor ze. :j

HK topic lijkt me een goed plan!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 18:04

Ik lees ook stiekem mee. Ik ga ook niet trouwen, maar werk ook in de branche net als Liselot Annemiek en en ik volg altijd stiekem alle trouw topics haha, leuk om te lezen hoe iedereen er mee bezig is! :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 18:06

upendo schreef:
M_aaike_ schreef:

Wij hebben een paar jaar geleden ook de open trouwlocatie route gedaan. Uiteindelijk hebben we aan de hand daarvan ook onze keuze gemaakt.

Het is heel fijn om de sfeer te kunnen voelen op verschillende locaties.

Uiteindelijk zijn wij gegaan voor een landhuis uitstraling, we willen een Bridgerton-feel zonder de expliciete Bridgertonverwijzingen.

We hebben een strijkkwartet die moderne muziek speelt en mijn beeld is om flink uit te pakken met de bloemen en decoratie.

Tof Jodi! Wat voor type jurk is het geworden? Ook zo'n ding! Wij gaan beginnen februari jurken kijken. Eerst bij Assepoester en daarna een andere bruidszaak in Arnhem. Vond het wel een fijn idee om op twee plekken te gaan kijken!

Dat klinkt wel supertof!

Wat vind je mooi qua stijl van een fotograaf? Ik zelf zit bijvoorbeeld in de warme en pure hoek, maar je hebt ook licht/fris, moody, kleurecht en ga zo maar door.
Goedkoop is het inderdaad niet, maar heel eerlijk zou ik ook niet gaan bezuinigen op een fotograaf. Het is eeuwig zonde als je achteraf niet blij bent met de foto’s

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 18:08

Ik heb me net gemeld in het 2025 topic maar meld me ook hier. Ik ben 11-1 ten huwelijk gevraagd maar we weten nog niet wanneer we gaan trouwen. Kom sowieso meelezen om ideën op te doen

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 18:32

@upendo: gaaf een landhuis! Wij zijn voor een hotel gegaan wat wel wat weg heeft van een kruising landhuishotel. Zal zo eens wat foto's erin gooien!

Qua jurk is het een a lijn geworden. Met een iets van wijde rok en kant. Ivm bekenden op het forum zal ik hem pas delen na de bruiloft. Ik heb er 2 uur voor gereden naar Leek. Zit een fijne outlet voor bruidsjurken en de jurk is voor de outlet prijs nieuw besteld (want hun hadden hem in roze hangen en ik heb wit/ivoor besteld) <3

@naomi_mickey: wat gaaf op curaçao!

@douce: waarom wil je het apart hebben?

Ik heb op Facebook een oproep gedaan voor een fotograaf/fotografe. In de trouwgroep. Veel animo gekregen en ga dat even rustig uitzoeken.

Ik maak zelf een knip en plak boek uit bruidsmagazine voor later met ideeën wat ik veel enzo. Daarnaast heb ik ook een invulboek besteld van maan Amsterdam die komt morgen binnen dus ben heel benieuwd!

Onze locatie: toen wij gingen kijken sneeuwde het
Afbeelding

En dit is hoe het word in mei:
Afbeelding

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 18:37

En ik drukte natuurlijk weer te snel op verzenden :') maar dit is het invulboek:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 18:51

Ben nu wel heel benieuwd Upendo, gaan jullie samen passen of apart?

@Jodi93 mooie locatie!

Wij doen dus veel thuis en ik heb van de dingen thuis liever niet dat het makkelijk te vinden is via google :) . In een HK kan ik wat dat betreft meer delen. Maar als de rest niet wil moet ik maar creatief zijn of zwijgen haha. Ik pas me wel aan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:04

Jodi93 schreef:
@upendo: gaaf een landhuis! Wij zijn voor een hotel gegaan wat wel wat weg heeft van een kruising landhuishotel. Zal zo eens wat foto's erin gooien!

Qua jurk is het een a lijn geworden. Met een iets van wijde rok en kant. Ivm bekenden op het forum zal ik hem pas delen na de bruiloft. Ik heb er 2 uur voor gereden naar Leek. Zit een fijne outlet voor bruidsjurken en de jurk is voor de outlet prijs nieuw besteld (want hun hadden hem in roze hangen en ik heb wit/ivoor besteld) <3

@naomi_mickey: wat gaaf op curaçao!

@douce: waarom wil je het apart hebben?

Ik heb op Facebook een oproep gedaan voor een fotograaf/fotografe. In de trouwgroep. Veel animo gekregen en ga dat even rustig uitzoeken.

Ik maak zelf een knip en plak boek uit bruidsmagazine voor later met ideeën wat ik veel enzo. Daarnaast heb ik ook een invulboek besteld van maan Amsterdam die komt morgen binnen dus ben heel benieuwd!

Onze locatie: toen wij gingen kijken sneeuwde het
[ Afbeelding ]

En dit is hoe het word in mei:
[ Afbeelding ]

Oh wat leuk de Carelshaven!! Hele fijne locatie, kom er regelmatig.

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:24

Ik lees mee, super leuk al jullie ideeën en trouwjurken!

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:32

Douce schreef:
Ben nu wel heel benieuwd Upendo, gaan jullie samen passen of apart?

@Jodi93 mooie locatie!

Wij doen dus veel thuis en ik heb van de dingen thuis liever niet dat het makkelijk te vinden is via google :) . In een HK kan ik wat dat betreft meer delen. Maar als de rest niet wil moet ik maar creatief zijn of zwijgen haha. Ik pas me wel aan.

Begrijp ik! Bedoelde meer waarom je graag aparte locaties wou :)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:36

Ah leuk ik praat mee! Wij weten nog de datum niet, of in april (speciale datum) of idd ook 26-6-26 haha. Mijn vriend wilt graag in april vanwege de datum, maar ik ben een beetje bang voor het weer. Maarja in de zomer kan het ook regenen… lastig :+
Wij hebben overigens nog niks geregeld. Ik ben ook niet zo’n regeltante, dus ik wordt nogal een drama. Maarja we moeten toch binnenkort eens gaan beginnen :=

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:55

April zijn vaak hele mooie bruiloften! Dit jaar in juli ook met 14 graden bruiloften gehad, dus baggerweer kan altijd :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 20:13

heidiLOVER schreef:
Ik lees ook stiekem mee. Ik ga ook niet trouwen, maar werk ook in de branche net als Liselot Annemiek en en ik volg altijd stiekem alle trouw topics haha, leuk om te lezen hoe iedereen er mee bezig is! :)

Haha wat toevallig, je staat op ons lijstje fotografen om het portfolio even door te kijken. Ik had vrij veel reacties op mijn vraag in een trouwfacebookgroep. :')

@liselot; jouw stijl van fotograferen past wel bij wat we mooi vinden! Je uitgebreidere pakketten zitten alleen wel boven ons begrote budget. Dat is gewoon het lastige. We willen echt niet besparen op belangrijke dingen zoals een fotograaf, maar als we over alles op die manier denken gaan we denk ik echt 10K over ons budget heen. Terwijl ik die echt al wel prima vond voor hoe we het in willen richten.
(Welkom - ceremonie - receptie - eten met een kleine groep).

Mooie locatie Jodi!!
Haha ik snap dat je de jurk nog niet deelt. :D Ik verwacht ook met een A-lijn thuis te komen, daar voel ik me qua jurken altijd het fijnste in. Waar mijn vrouw mee thuiskomt wordt spannender. Die staat echt alles (ze is ook gewoon heel knap :)) <3 )

Wij hebben komende week een afspraak met de ceremoniemeester. Dan gaan we alles doorspreken en dan maakt ze ook een draaiboek. Scheelt wel hoor, ook al hebben we ook al wel zo'n weddingplanner boek gekregen van een vriendin die al getrouwd is. Wel goed om even af te checken of je aan alles gedacht hebt!

@Douce: we gaan samen. :j
Dat voelde meer passend bij hoe onze relatie is dan het opsplitsen en alles geheim houden. Zeker ook omdat het wel een geheel moet vormen met twee jurken.

Misschien als er wat meer mensen bij zitten een aanvraag doen voor HK!

Dit is onze locatie:

Afbeelding

Welkom Reeltje!
Al dat geregel, haha..