Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
c_alsemgeest schreef:Ik heb ook pas later de vervolg opleidingen en masters gedaan... mijn advies is, doe het nu
Ook al ben je een beetje murv van je opleiding. Later heb je er echt veel minder tijd voor, ook zijn de kosten hoog. Ik heb altijd spijt gehad dat ik het niet meteen doorgetrokken heb toendertijd. Ook al had ik er geen zin meer in
beegee schreef:Ik heb ook 5 jaar gedaan over mijn bachelor. Doorstuderen zag ik eigenlijk niet helemaal meer zitten maar in mijn vakgebied is het meer regel dan uitzondering dat je een master doet en veelal vereist voor banen. Besloten om toch een master te kiezen en tot mijn verbazing () heb ik die binnen een jaar gehaald en zonder herkansingen. En toen kwam het einde van het jaar in zicht, ik wilde liever nog niet gaan werken en nu... ben ik aan een tweede master begonnen
. Zo kan het ook gaan. Als je iets vindt dat je echt heel leuk vindt, vliegt dat jaartje echt zo voorbij. Ik durf wel te zeggen dat de master voor mij echt het leukste jaar van mijn studietijd is geweest. Dus ik heb weer een hele andere ervaring dan de berichten hierboven, die uiteraard ook helemaal valide zijn.
Wat je zegt over prestatiebeurs terugkrijgen en verplicht een master moeten doen volg ik niet helemaal. Wat bedoel je daar mee?
beegee schreef:Ik heb ook 5 jaar gedaan over mijn bachelor. Doorstuderen zag ik eigenlijk niet helemaal meer zitten maar in mijn vakgebied is het meer regel dan uitzondering dat je een master doet en veelal vereist voor banen. Besloten om toch een master te kiezen en tot mijn verbazing () heb ik die binnen een jaar gehaald en zonder herkansingen. En toen kwam het einde van het jaar in zicht, ik wilde liever nog niet gaan werken en nu... ben ik aan een tweede master begonnen
. Zo kan het ook gaan. Als je iets vindt dat je echt heel leuk vindt, vliegt dat jaartje echt zo voorbij. Ik durf wel te zeggen dat de master voor mij echt het leukste jaar van mijn studietijd is geweest. Dus ik heb weer een hele andere ervaring dan de berichten hierboven, die uiteraard ook helemaal valide zijn.
Wat je zegt over prestatiebeurs terugkrijgen en verplicht een master moeten doen volg ik niet helemaal. Wat bedoel je daar mee?
Joltsje schreef:@TS wat is voor jou de onderbouwing om een master te doen?
ik lees eigenlijk als enige reden zodat je je prestatiebeurs terug krijgt.
als dat de reden is, niet doen!
wil je later werk gaan doen waar het voor nodig is. vind je het gewoon bere interessant of ben je er nog niet aan toe om te gaan werken. dan lekker kijken welke master je wilt gaat doen.
en correct me if i'm wrong. maar moet je niet eerst een soort tussen WO Bachelor doen en dan pas het laatste jaar Master? of is dat alleen als je opleiding niet volledig aansluit.
KleinBoefje schreef:Als het goed is, is het nog steeds zo dat enkel het nominale deel van je bachelor wordt omgezet in een gift. Dus stel de nominale duur van je bachelor is 3 jaar, dan wordt dat deel van de prestatiebeurs omgezet in een gift. Indien je nog een jaar langer een aanvullende beurs hebt ontvangen, moet je een master diploma halen om dat deel te ontvangen als gift.
https://duo.nl/particulier/diploma-beha ... %20omgezet.
Nu wil ik hiermee niet zeggen dat je daarom een master moet gaan doen.Ik sluit mij aan bij de anderen die zeggen dat je vooral moet kijken of een master noodzakelijk is voor het werk wat je graag wilt gaan doen.