Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:Jij hebt wel contact met je broer? Waarschuw hem even en mocht je zeker weten dat ze nog steeds diep in de schulden zit dan erfenis verwerpen. Waarschuw je broer ook dat hij niets, maar dan ook echt niets meeneemt uit de woning na haar dood want dan ben je erfgenaam.
Hutcherson schreef:Ik zou gewoon verwerpen als je die erfenis niet eens wilt onderzoeken, lat staan afwikkelen.
Toen mijn vader overleed (beetje zelfde verhala als bij jouw moeder) werd contact opgenomen door een notaris waarbij heb doodgegeven dat ik beneficiair wil aanvaarden. Hij had een huis en een echtgenote. Dus zij erft alles maar ik heb als kind recht op mijn deel naakt eigendom. Ik heb dus 1/3 recht op de opbrengst van de woning als deze verkocht wordt.
Zijn echtgenote mag de woning niet zonder mijn en mijn halfzus medeweten verkopen. Ik ben voor een derde eigenaar en moet meetekenen bij verkoop. Daarom heb ik dat wel laten registreren bij de notaris. Als goed is wordt dat register geraadpleegd bij eventuele verkoop achter onze rug om.
Verder heb ik geen contact met die echtgenote. Dus hoor t wel wanneer ik iets moet ondernemen. Of wellicht hoor ik er nooit meer wat van.