Werkloos en (hoog)zwanger, wat doen als tijdverdrijf?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Werkloos en (hoog)zwanger, wat doen als tijdverdrijf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 15:46

Omdat mijn contract niet is verlengd, zit ik nu thuis in de WW. Ik ben 7 maanden (bijna 8 maanden) zwanger. Ik solliciteer wel wat, maar daar ben ik ook geen uren per dag mee bezig.

Ik vermaak me nu door wat in huis te rommelen, Duolingo, laatste babydingen te regelen, lezen, tv kijken of gamen, stukje wandelen etc. maar vaak is dat niet dagvullend. Partner en vrienden werken gewoon fulltime. Dus de verveling slaat een beetje toe :=

Ik heb wel aan een cursus gedacht, maar ik wil eerst bepalen welke kant ik precies op wil qua werk.

Hebben jullie nog ideeën om je te vermaken die 1) niet al te fysiek actief zijn en 2) geen hoge opstartkosten hebben?
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 13-01-25 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Re: Werkloos en (hoog)zwanger, wat doen als tijdverdrijf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 15:49

Diamond painting

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 15:49

Legpuzzels!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 15:51

Bijna 8 maanden is toch ook gewoon een normale tijd om met verlof te gaan? :=

Baby kan elk moment komen zou ik zeggen.

Ik zou winter vol liefde gaan bingen :))

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 15:52

Een cursus hoeft natuurlijk niet werkgerelateerd te zijn.
Het kan ook iets zijn wat je leuk vindt, bijvoorbeeld een taal leren.

Daarnaast is het eerste wat in mij opkomt wat maken voor de baby.
Afhankelijk van hoe creatief / handig je bent kan je alle kanten op.
Variërend van een knuffel maken, tot een schilderijtje, tot sokjes breien en alles wat ertussen zit.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 15:53

Haken of breien, kun je ook nog leuke dingen maken voor de baby :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 15:54

Meelezer hier! Niet zwanger, wel thuis en fysiek op dit moment niet top. Bezig blijven is belangrijk merk ik om ook even aandacht te verzetten.

Ik ben begonnen aan een bonsai boompje van LEGO. Kan ook wat zijn alleen als je er doorheen vliegt, prijzig. Diamond painting zou ik als tip geven het op een schildersezel o.i.d. te plakken zodat je geen last krijgt van je nek. Daar heb ik gauw last van als ik een diamond painting plat op de tafel leg.

Acrylverf van de action met wat doeken? Is wel iets aanschaffen maar kan je alle kanten mee uit.

Haken? Staat op mijn lijstje om te proberen. Kan je vanalles mee en is volgens mij 1 van de laagste in aanschafkosten. Je kan klein beginnen en wie weet kan je er een leuk mutsje uit krijgen voor de baby! Of een dekentje. Of gewoon als tijdverdrijf :P

Misschien leuk om een soort 'dagboek' te bedenken. Mijn moeder schreef toen ik baby was stukjes daarin en ik vond het zo leuk om terug te lezen toen ik tiener was. Wil ik nog steeds weer eens vragen, of ze die een keer voor me kan meebrengen! En tegenwoordig kan je makkelijk thuis fotootjes printen, erbij plakken.. leuk voor later in mijn ogen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-25 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 15:54

Fotoboek maken

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 15:55

Genieten van je rust, bij slapen voor aankomende paar jaar :Y)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 16:03

Sky_As schreef:

Dit is een goeie! _/-\o_

Daarnaast alvast recepten verzamelen voor wat je eindelijk weer mag eten zodra de kleine er is *\o/*

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 16:05

Ik heb vorige jaar vanwege een blessure langere tijd moeten rusten thuis. Ik heb heb toen heel veel hayday gespeeld, loombandjes gemaakt en een taal cursus online gevolgd.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 16:06

Ik had afgelopen vrijdag m'n 1e dag zwangerschapsverlof en ik verveelde me al dood :+
Daarom heb ik een lijst gemaakt met van alles wat ik kan doen (babykleren wassen, maar ook boek lezen en puzzelen in puzzelboek bijvoorbeeld). Ik heb meegedaan aan de Bookish adventkalender op bokt dus heb behoorlijk wat boeken die ik kan lezen :D
Gisteren heb ik aan de hand van die lijst een globale planning voor vandaag gemaakt, waardoor ik me minder verveel want 'ik kan iets doen'. Afgelopen vrijdag heb ik maar wat nutteloos op m'n telefoon gescrolld (wat natuurlijk ook helemaal prima is als je hoogzwanger bent) maar daardoor had ik ook het gevoel dat ik me verveelde.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 16:07

Zwerfstenen maken? :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 16:10

Ik zou veel contact gaan zoeken dmv hobby en sport. Aquarobics, yoga, bibliotheek enzovoort.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 16:13

Genieten van het feit dat je je nog kunt vervelen? :D die tijd ga je missen

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 16:13

Wat mij nog leuk lijkt om nog eens te doen ik zo'n minihuisje maken. Alleen was ik dat kind dat altijd onder de lijm zat als we hadden mogen knutselen op de basisschool dus ik weet niet of het een heel schone knutsel zal worden. Maar zal best wat tijd gaan kosten. En blijkbaar gewoon bij de action te halen. En vast ook andere plekken. Bij de action hebben ze best veel knutsel dingen daar ligt vast iets tussen.
https://www.action.com/nl-nl/p/3206105/ ... gen-stolp/
https://www.action.com/nl-nl/p/3007321/ ... uurhuisje/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 16:16

Officieel heb je nu zwangerschapsverlof en geen Ww. Ww gaat pas verder wanneer je verlof op is.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 16:21

(kort) wandelen, een taal leren, je volgende vakantie uitpluizen (kan je ook gelijk de plaatselijke taal leren), puzzelen (legpuzzels of puzzelboeken), series bingen, spullen voor de baby klaarmaken.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 16:50

Uitgebreid koken en de vriezer vullen met lekkere gerechten. Ideaal voor als de kleine er straks is en je in de kraamtijd even geen zin of puf hebt om te koken. :j

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 16:55

Sky_As schreef:

Dit vooral :+

En als je echt een cursus wil doen, ook nog baby gerelateerd: BAEB. Bevallen als een baas.
Beste keus ooit geweest hier in mijn eerste zwangerschap toen ik met 25 week al thuis zat met bekken klachten.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 17:00

Ik heb geen zwangerschaps yoga of iets gedaan.. Maar heb wel wat filmpjes gekeken over hoe je weeën het beste weg kunt puffen, en dat vind ik wel echt een aanrader.

Dat helpt je wel echt beter door de weeën heen te komen.
Dus mocht zwangerschaps yoga ook niks voor jou zijn, zoek dan in ieder geval wat filmpjes op over het weg puffen van weeën :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 17:17

BigOne schreef:
Officieel heb je nu zwangerschapsverlof en geen Ww. Ww gaat pas verder wanneer je verlof op is.

Nee hoor, verlof gaat als je werkloos bent 6 weken vooraf in. Kan maar zo zijn dat TS nog niet zo ver is.

On-topic: Duolingo, netflixen (aanrader, neem een VPN dan kan je ook langlopende series kijken uit Amerika e.d.) Schilderen op nummer, baby ehbo cursus
en met een knipoog, bij mij komen voor een mooie zwangerschapsshoot :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 17:32

Bedankt voor de tips! Heb nu inderdaad nog WW en over een paar weken 'echt' verlof.

Ik doe al een zwangerschapscursus en hebt laatst nog een boek gekocht. Iets van breien lijkt me leuk om op te pakken, goed idee!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 18:12

Misschien maaltijden maken die je in kan vriezen om alvast een voorraadje avondeten voor te bereiden? :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 18:15

BigOne schreef:

Een kontrakt kan aflopen (en niet verlengd worden) midden in je zwangerschap. Je werkgever hoeft je dan niet in dienst te houden. Er is dan geen sprake van zwangerschapsverlof.