Renovatie flat.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Renovatie flat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 16:34

Sinds september al bezig Blok A hebben ze nu al de verwarmingen en ramen klaar. Daar gaan ze nu beginnen met de badkamers en keuken renovatie.

Bij Blok B zijn nu dus de badkamer en keuken renovatie klaar. Tenminste bij de mensen waar het kon of wilde of hoe ze dit ook bedacht hebben.

16 Januari asbest verwijderen keuken en badkamer (je krijg gelijk een gat in de muur). Als je nagaat dat bij veel wind het dus ook waait in de douche. Dus de vogels zullen blij worden. :+
23 Januari glas vervangen voorkant
30 Januari binnendeuren inkorten / Keukenraam vervangen / Tochtstrips plaatsen.
31 Januari meterkast aanpassen (deze is gelukkig al vervangen, want had nog een antieke stoppenkast *\o/* ) / vervangen en perilex aansluiting maken. / Mechanische ventilatie plaatsen (eindelijk gat in de muur weer dicht). / Brandpreventie bestaande leidingen.

28 Februari radiatoren vervangen dit is onder voorbehoud, want bij vorst zouden ze het niet gaan doen zeggen ze. Met tegen mij was gezegd week ervoor leeg laten lopen en de week erna pas weer vullen. :+
4 Maart glas vervangen aan de achterkant.

Perfecte omstandigheden met reuma, astma, hypergevoeligheid voor luchtweg infectie en verlaagde weerstand door medicatie. :')

Kan nu al merken dat ik regelmatig mensen over de vloer gehad heb en dus koorts heb.

Wat is de bedoeling van het topic niks gewoon voor mezelf.

Heb gelukkig voor mezelf en de katten de mogelijkheid om tijdelijk in het appartement van mijn oom te trekken. *\o/*

Vind het wel sneu voor een hoop senioren die gewoon niet gehoord worden. De senioren die kunnen verhuizen rennen nog net niet weg. Maar er is op het moment heel veel verloop.

DubbelFun

Re: Renovatie flat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:47

Dat zijn toch ook geen werkzaamheden die je in de winter gaat doen |o
Fijn dat je ergens anders terecht kunt.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:54

In februari radiatoren vervangen. Welke mafklapper heeft dat verzonnen?
Glas vervangen is binnen een halve dag wel klaar, dat is te overleven. Hier is in november (gelukkig was het droog...) het kozijn van 2 kamers boven vervangen, dat is maar een paar uur kou. Maar 2 weken geen verwarming in de winter is toch idioot. 8)7

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 17:04

Wat een slechte planning om die werkzaamheden in de winter te gaan uitvoeren.
Dat is toch veel te koud.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 17:18

En hier wordt dan geen vervangende/tijdelijke woonruimte voor verzorgd :o? %)

Fijn dat jij in ieder geval een ander tijdelijk plekje hebt :j
En sterkte voor je buren :brr:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 17:24

Je kan overdag terecht in het restaurant 1 koffie krijg je gratis. :')

Buren waren met renovatie ook heel blij met lenen elektrisch kookplaatje met renovatie keuken. Die zitten nu ook nog steeds zonder verwarming in de douche. Verwarming keuken is wel terug geplaatst, maar lekt.

Zat ouderen die hun mond die open durven te trekken. -O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 17:41

Bij mijn moeder zijn ze momenteel bezig met de flats te renoveren/verduurzamen etc en daar hebben ze wisselwoningen ter beschikking gesteld voor de periode dat je er niet kunt wonen.
Ook daar werken ze per rij (verticaal gezien), ik geloof dat er een maand per rij is ingepland voor isoleren, vernieuwing ventilatie- en afzuigsystemen, nieuwe ramen, vloeren en muren opknappen, vervangen deuren, renovatie badkamer en toilet en weet ik veel wat nog meer.

Hetzelfde bij mijn eigen woning (duplex benedenwoning/rijtjeshuis) waar dergelijke werkzaamheden gepland staan binnen nu en eind 2027 en minus badkamer/keuken/toilet omdat die al gerenoveerd zijn de afgelopen jaren.
Nu ga ik die periode naar mijn moeder tenzij de werkzaamheden precies tegelijkertijd met die aan haar woning plaatsvinden, dan hetzij in een wisselwoning, hetzij mee naar mijn stiefvader ofzo.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 17:52

De bedoeling is waarschijnlijk om de woningen naar een beter energielabel te brengen? Het is iets vanuit de overheid. Hier ook zowat een jaar bezig geweest. Mijn halve inboedel werd in een container opgeslagen want anders konden ze nergens bij binnen. Het was een enorme ellende inclusief nachtelijke overstromingen ,gaten in de muur met vonkenregens door werkzaamheden bij de bovenburen, slechte planningen zodat ze onaangekondigd om 7 uur s'morgens voor de deur stonden of afspraken niet nakwamen, etc. Er zijn hier ook mensen voor verhuisd. Er was wel een "rustwoning"voor overdag met koffie en theezetgelegenheid en waar je naar het toilet kon en douchen. Het is nu vrijwel klaar (hoop ik!) ,mijn woning is wel heel erg veel verbeterd.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 18:01

Uiteindelijk zal het best verbeteren, maar keuken en douche zijn niet gedaan bij mij. En heb wel een schimmel douche. Kreeg namelijk direct de opmerking te vol. Zo zijn er zelfs mensen gezegd dat ze maar spullen (meubels/inboedel) moesten gaan weggooien.

Voordeel bij mijn oom heb een douche en bad dan. Na schoonmaak ga ik echt een keertje heerlijk in bad zitten. <3

Piep bedenk ineens dat ik wel moet zorgen dat de katten naar appartement van mijn oom gaan voor donderdag. Anders risico kat in de gat van de muur of koel/vriezer in de woonkamer laten staan. Maar blijf het een risico vinden. :=

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 18:20

Ja die opmerking dat ik te veel spullen had heb ik ook gekregen en ook andere bewoners. Jammer dan, hebben ze niets mee te maken.Die werkers zijn gewend aan het werken in onbewoonde \nieuwbouwoningen, dan hoeven ze geen rekening te houden met bewoners en hun inboedel. Ze hebben hier tenslotte maar containers in de straat gezet waar onze spullen in konden worden opgeslagen.Ieder zijn eigen container met eigen slot en sleutel wel.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 18:53

Hier zijn net voor de kerst ook de ramen vervangen en van de week schilderwerk buiten nu volgend blok dak eraf, snap ook niet dat ze dat niet in het voorjaar plannen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 18:58

jeetje wat een gedoe allemaal. veel succes! ik hoop voor je dat de werkzaamheden snel en zonder problemen zullen gaan. Succes met verhuizen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 19:01

Jeetje en dat middenin de winter, bleehhh.
Woon je in NL of in Belgie?

Vind het namelijk vrij belachelijk dat er voor zo’n groot project geen vervangende woonruimte is geregeld…
Wat zal je het koud hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 19:02

Hoop eigenlijk ook door er even eruit te gaan met meenemen van de nodige spullen voor mezelf als ruimte maken. Dat ze makkelijker en sneller kunnen werken.

In Nederland.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 19:03

Woningcorporaties hebben al een enorme uitdaging om alle slechte energielabels voor 2028 weg te werken. Dat moeten ze van de overheid. Als ze maar de helft van het jaar zouden werken…. En hoe zien jullie dat voor je met bouwvakkers? Die renoveren alleen met mooi weer? Dakdekkers en kozijnen boeren die alleen tussen april en september werken?
Renoveren is inderdaad heel erg heftig, als je huurt, je sociale verhuurder is verplicht een sociaal plan te hebben. Daarin staat ook wat je als compensatie kan verwachten. Als je badkamer/keuken etc een x periode niet bruikbaar is, er een steiger staat kan je recht hebben op een vergoeding. Dit verschilt per verhuurder.
Ik begrijp echt dat het heel vervelend is, maar uiteindelijk hebben jullie er ook weer profijt van.

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 19:10

Ik vind verbouwen ook echt een crime! Een sloot geld achteruit, geen privacy door alle werkmannen (die in de meeste gevallen echt wel aardig zijn, daar ligt het niet aan. Maar toch). En door gebrek aan werklui ben je overgeleverd aan de planning (en heftige offerte) van de enige aannemer die er nog beschikbaar is.
Maar als het dan klaar is ben ik zooooo blij.
En bij een flat, zoals bij jou, heb je denk ik al via de VvE alles betaald, dus de afrekening is iig fijn.
(Zeker als je huurt: mooi nieuw opgeknapt huis, en geen kosten).
Tja verbouwen blijft ruk, maar je krijgt er wel wat moois voor terug.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 19:20

Hier hebben ze bedacht dat ze de voordeuren nu gaan schilderen, de voordeuren moeten daarbij de hele dag open blijven staan.
Hoe we niet half doodvriezen die dag moeten we zelf maar bedenken, is niet hun probleem. :roll:
Dus, je zit in een huis met energielabel E of F, de warmte trekt binnen 5 minuten compleet weg en dan moet je voordeur open blijven terwijl de temperatuur buiten op of nét boven het vriespunt is. :brr:
Je huis verlaten doe je natuurlijk ook niet want die lui vertrekken direct weer zogauw ze klaar zijn en iedere gek met verkeerde bedoelingen loopt zo naar binnen en rooft je huis leeg.
Maar hé, het is zo'n fantastisch project dat ze hebben uitgedacht; ipv alles in 1x aan te pakken spreiden ze het en zit jij als bewoner met de constante overlast en je hebt het maar te slikken.

We hebben tot nu toe gehad:
2020:
Keukenrenovatie
2024:
Badkamer- en toilet renovatie
Schilderen vd raamkozijnen
Vervangen vh glas vd voordeur
2025:
Schuren vd voordeur
Kitten vd voordeur
Opnieuw schuren vd voordeur
In de grondverf zetten vd voordeur
(Allemaal verschillende data)

En dan moet er nog gebeuren:
Toplaag verf op de voordeur (ergens deze maand nog)
Vervangen ramen
Wsl vervangen kozijnen
Isoleren huis (de gaten zitten onder de vloer en het dak)
Vervangen ventilatiesystemen
Vervangen vloeren
Vervangen bedrading
Wsl asbestsanering
En weet ik veel wat er nog meer op de planning staat.

En dan mag je zelf ook nog gaan zorgen dat je muren opnieuw geverfd worden (ze witten de boel) en dat je nieuwe vloerbedekking (wat je dan ook wilt) neerlegt op eigen kosten allemaal etc terwijl ik net sinds 2023 overal nieuw vinyl heb liggen, niet wetende dat ze de boel gingen renoveren want dat kreeg ik in mei of juni 2024 pas te horen. -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 19:33

lor1_1984 schreef:
Hier hebben ze bedacht dat ze de voordeuren nu gaan schilderen, de voordeuren moeten daarbij de hele dag open blijven staan.
En dan te bedenken dat verf een bepaalde minimumtemperatuur moet hebben voor het goed kan drogen.
Grote kans dat ze over een jaar terug kunnen komen omdat de verf niet goed gepakt heeft.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 19:36

Dat schijnt met verf niet meer uit te maken als het dan maar wel goede kwaliteit verf is. Heb ik begrepen van een schilder.

Krijg trouwens voor de overlast 250 euro.

Verven doen ze ook gelijk buiten. Binnen mag je zelf doen betalen. Wil dat ook doen als de katten in appartement van mijn oom zitten. Kan ik hier rustig aan de gang.

Afbeelding
En kijk straks hier tegen aan.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 10-01-25 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 19:39

Nou onze buitenschilder heeft toch ook goed spul en die haalt het niet in in hoofd om 's winters te komen :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 19:42

Natuurlijk moet de woningbouw wel kunnen werken.
Maar huurders midden in de winter 2 weken zonder verwarming laten zitten is niet oke.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 19:47

https://www.juridischloket.nl/wonen-en- ... uurwoning/

Hier staat heel duidelijk hoe en wat. Je bent als het goed is zelf akkoord gegaan met dit plan. Of ten minste 70% van de bewoners is hier mee akkoord gegaan. Anders had de verhuurder het via de rechter moeten spelen.

Huurders hebben veel rechten in Nederland. Misschien kan je er nog meer vergoeding uit halen, want een ijskoude woning opnieuw verwarmen kost ook al wat aan gas.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 19:49

Volgens hun was minimaal 70% akkoord. }:0 We hebben niet voor niks een werkgroep in de flat. :D

Maar genoeg ouderen die niet durven hun stem te laten horen. Kan het ook goed begrijpen, want het is een mens met behoorlijk grote mond die contactpersoon is. Buurman heeft al ruzie gehad.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 10-01-25 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 19:51

Hier werd er gewoon een brief ter mededeling in de bus gemikt.
Ja je kunt protesteren en niet akkoord gaan maar dat gaat met deze renovatie niet lukken want is verplicht gesteld vanuit de overheid.
Mijn buren hebben geopteerd om niet mee te doen met de vorige werkzaamheden maar die waren al bezig met hun nieuwe huis en gaan binnenkort verhuizen waardoor hun woning de badkamer, keuken en toilet renovatie alsnog krijgt voordat de volgende huurder erin gaat.
Beetje jammer alleen dat de straat dan wederom in de paasei en puinzooi zit. :+

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 00:04

Hoop dat je wat hebt aan de info ik de link van Sannens. Gelukkig kan je in het huis van je oom terecht.