Welke kleur op de muur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valerie93

Welke kleur op de muur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-25 17:08

Bokt weet vast wel raad, ondertussen weet ik het namelijk even niet meer.
Afbeelding

Deze muur is al een aantal jaren blauw en ik ben er helemaal klaar mee. Zoals je ziet hangt er een groot schilderij/foto en die wil ik graag houden.

Afbeelding

Ook zie je dat ik al aantal kleuren heb getest die het niet waren. De laatste kleur had een optie geweest maar werd echt gigantische oranje in de zon.

Mijn huis is voor de rest best veel met Grijs, dus ik zoek wel een kleurtje dat een beetje opvalt maar dus ook kan werken met het schilderij en niet opeens neonkleurig word in de zon.

Kom maar door met de ideeën!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Welke kleur op de muur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 17:12

Ik ga voor de groen, meest linkse!!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 17:15

Oh ik vind het een prachtige kleur die je nu hebt <3
De groene kleur vind ik ook mooi, maar misschien is deze tint net een beetje flets?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 17:19

Ik vind de kleuren van de details op het schilderij wel leuk, die rosé telefoon of het rode gilet. Kun je het schilderij niet meenemen naar Praxis en de kleur laten namaken? Daar hebben ze tegenwoordig zo'n scanner voor, heel cool :D
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 08-01-25 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 17:21

Okergeel, beetje mosterd achtig lijkt mij wel mooi

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 17:33

Ik vind de groene het mooist.
En dan een beetje netjes afwerken zodat je een nette scheiding krijgt tot aan het plafond. Tip: als je de scheiding (dus de rand tussen plafond en muur) netjes af wilt werken, kun je het beste eerst een kitrand zetten. Dan goed afplakken en netjes afwerken.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 17:36

Die groene zou ik ook doen maar dan kijken of je iets minder grijs erin kunt zoeken en iets meer warmte. Nu is die kleur misschien een beetje flets. Door een warmere kleur te zoeken krijg je meer diepte in de kleur.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 17:48

Probeer eens een tester met een lijkende kleur als de plafondlamp die licht geeft... dus iets gelig. Daarmee krijg je meer sfeer op de muur én komt het schilderij ook goed uit.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-25 17:50

Oscar schreef:
Ik vind de groene het mooist.
En dan een beetje netjes afwerken zodat je een nette scheiding krijgt tot aan het plafond. Tip: als je de scheiding (dus de rand tussen plafond en muur) netjes af wilt werken, kun je het beste eerst een kitrand zetten. Dan goed afplakken en netjes afwerken.

Dit was inderdaad de planning, ondertussen ben ik ook een betere schilder geworden, lang niet perfect maar goed genoeg. De rand nu is echt heel lelijk haha

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 17:50

Of het past ligt helemaal aan de rest van je kleuren in de ruimte.
Persoonlijk vind ik de rechtste twee mooi. Maar alleen als het in je kamer past

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 17:51

Alle begin is moeilijk he :))

Okergeel of een beetje goudkleurig is misschien ook wel mooi?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 17:58

Mijn eerste ingeving is iets van warm zand (zoals het kussen op je bank) of juist een stuk donkerder terra cotta. Of bijvoorbeeld net een wat minder warme donkere kleur, zoals Ashes of Roses op deze site: https://www.littlegreene.nl/advice-hub/ ... a-muurverf

Maar het hangt ook van je vloer en meubels af wat echt lekker werkt.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-25 17:59

De groen is ook zeker mijn favoriet op moment, maar inderdaad net iets te flets. Voor degene die geïnteresseerd zijn het is de kleur; Ocean Avenue.

Voor degene die de blauwe kleur die er nu opzit mooi vind dat is de kleur; Avonturier(uit hoofd gezegd) van de gamma.

Ik vond de laatste kleur ook echt mooi maar die werd dus neon oranje in de zon, in de zomer is de muur bijna de hele dag in de zon dus ook iets waar rekening mee gehouden moet worden.

Okergeel(even opgezocht) Maar nee niet mijn kleur.

Zelf zat ik ook te denken richting de oude roze/blush roze(meer richting de donkere tint) Maar ook daar bang dat het dus weer oranje gaat worden.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-25 18:02

mylittlejoy schreef:
Mijn eerste ingeving is iets van warm zand (zoals het kussen op je bank) of juist een stuk donkerder terra cotta. Of bijvoorbeeld net een wat minder warme donkere kleur, zoals Ashes of Roses op deze site: https://www.littlegreene.nl/advice-hub/ ... a-muurverf

Maar het hangt ook van je vloer en meubels af wat echt lekker werkt.

Mijn vloer en meubels zijn licht eiken. Kleden zijn donker met lichte stipjes en de bank zie je op de foto.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 18:03

En Plum? Dat heeft een wat paarsere ondertoon dus zou niet oranje uit moeten slaan. Voor de zekerheid kun je extra matte verf nemen, dat vangt ook minder licht.

Wij hebben Lagune Green extra mat op de muur, die is wat lichter dan Ocean Avenue zo te zien. Onze muur is echter korrel en krijgt geen directe zon, dus dat is lastig vergelijken.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 18:44

mylittlejoy schreef:
Of bijvoorbeeld net een wat minder warme donkere kleur, zoals Ashes of Roses op deze site: https://www.littlegreene.nl/advice-hub/ ... a-muurverf

Ik zou het ook in oud-roze, licht terra cotta, Ashes of Roses, e.d. zoeken.. Wel een warme tint, maar dan niet neigend naar oranje.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 18:51

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 18:51

Wat komt er meer voor de muur te staan bank of kast of iets anders ?
Wacht zie donkere bank maar wat voor kleur heb je meer in de woonkamer ?

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-25 19:13

sandorra schreef:
Wat komt er meer voor de muur te staan bank of kast of iets anders ?
Wacht zie donkere bank maar wat voor kleur heb je meer in de woonkamer ?

De bank staat eigenlijk voor grootste gedeelte voor de muur. Staat 1 kastje op dit moment ook maar die gaat weg. Verder staat er niets voor. Meubels als in tafels en tv kast zijn licht eiken, kleden donker met lichte stipjes. Eetkamer stoelen zelfde kleur als de bank.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 19:17

Konstantine schreef:
Ik vind de kleuren van de details op het schilderij wel leuk, die rosé telefoon of het rode gilet. Kun je het schilderij niet meenemen naar Praxis en de kleur laten namaken? Daar hebben ze tegenwoordig zo'n scanner voor, heel cool :D

Ik ben het eens met Konstantine. Daarom vind ik van de kleuren tot dusver die 1 na rechts dus de 3de vanaf links gezien het mooist maar misschien kan het nog passender?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 20:39

Ik zou voor groen gaan, dat contrasteert mooi met het oud roze van het schilderij en je kussens. Maar ik denk dat een iets donkerdere, verzadigde kleur groen wat mooier is.

En het plafond mooi strak afplakken :Y)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 21:14

Zolala schreef:
mylittlejoy schreef:
Of bijvoorbeeld net een wat minder warme donkere kleur, zoals Ashes of Roses op deze site: https://www.littlegreene.nl/advice-hub/ ... a-muurverf

Ik zou het ook in oud-roze, licht terra cotta, Ashes of Roses, e.d. zoeken.. Wel een warme tint, maar dan niet neigend naar oranje.

Eens! De groene tint is mooi, maar die heb ik de afgelopen jaren wel genoeg gezien.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 21:24

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 21:28

Qua kleur kan vanalles wel. Ik heb paars op de muren, een paarstint kon hier ook nog wel eens tof bij staan :).

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-25 21:28