Hoe ziet jouw knutsel opberg systeem eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Herfstblad

Hoe ziet jouw knutsel opberg systeem eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 20:57

Hoi!

De laatste tijd ben ik heel erg van het knutselen. Ik verf op nummer, ik een miniatuur toren van de action en ik doe sinds kort aan scrapbooking/journalen. Maar nu ligt mijn knutsel spullen eigenlijk gewoon op de eettafel. Ik ben dus opzoek naar een leuk opberg systeem. Ik vind een leuk hoekje creëren ook heel leuk. Maar daar is mijn huis helaas niet naar. Ik heb wel ruimte om opberg boxen onder mijn bank te plaatsen. Nu bedenk ik mij, ik kan ook wel wellicht een paar planken aan de muur timmeren en een kastje ee evt onder plaatsen. Ik zie op TikTok altijd van die leuke gecreëerde plekken. Dus brand los hoe ziet jouw knutsel opberg systeem eruit?

Liefs!

zonnebloem18

Re: Hoe ziet jouw knutsel opberg systeem eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:28

Wij hebben zo'n ikea karretje (officieel keukentrolley) voor de meest gebruikte knutselspulletjes. Dat wisselt wel een beetje per periode. Hij is nu heel rommelig dus geen foto.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:34

Ik heb ook een rommelige trolley (met 3 'bakken') voor mijn knutselspullen :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:50

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 22:07

Ik heb een pegboard en een IKEA Alex kastje :D
en nog een hele kamer :o

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 22:23

Wat misschien leuk is is om de spullen die je hebt te googlen, en dan met name om dan te googlen op hoe andere dit opruimen. Voor dingen als pennen en markers heb je bijvoorbeeld heel leuke opties waarbij je ze horizontaal bewaard, in een stand op het bureau, en sommige mensen hebben ook leuke mooi uitziende constructies op hun muur om markers enzo in te bewaren.

Wat ook leuk kan zijn is om naar opbergmogelijkheden voor jouw hobbies te googlen, in combinatie met de term 3D print, er zijn heel leuke 3D prints beschikbaar die gemaakt zijn door hobbyisten die het ook gewoon leuk vinden om hun spullen leuk neer te kunnen zetten.

Een (bullet) journal heb ik ook, de laatste maanden ben ik daarin zo minimalistisch dat ik eigenlijk altijd dezelfde zwarte pen gebruik. De rest aan spullen ligt al langere tijd opgeborgen in een andere kamer. Mijn journal zelf is een luxe van leer, hervulbaar, ik ben er erg verliefd op en ik vind hem mooi genoeg om niet op te hoeven ruimen, hij zweeft dus altijd ergens in de woonkamer met het zwarte pennetje. De opslag voor gebruikt papier wat ik wil bewaren (hij is immers hervulbaar) dat bewaar ik in goedkope hervulbare journals van winkels als aliexpress. Momenteel heb ik 3 van zulke 'archief' journals, het doel is om uiteindelijk al die archief journals als boeken naast elkaar op een plank te zetten.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 22:33

Ik heb een Billy boekenkast van 40 cm lang en daarnaast nog 5 extra plankjes gekocht. Ik kan er 10 A4-dozen in kwijt (maar als ik een 80 cm lange Billy had genomen dus 20). Bij de Hema heb ik toen zwarte A4-dozen gekocht (ik vrees dat ze ze nu niet meer verkopen, maar goed, elders zijn ze vast te vinden) en die gelabeld met washi-tape (op de deksel en op de zijkant). Ik heb vooral papier- en kartonhobby's.
Ik heb expres 1 plank met 1 doos voor 'huidige projecten' - daar kan dan mijn huidige knutselwerk in als de tafel even echt leeg moet zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 22:37

Warboel schreef:

[ Afbeelding ]

Wat is de nuttige binnenmaat van de lades?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 22:42

Ik heb een Kallax met een rij deurtjes/een rij dubbele schuifjes/een rij met manden/de rest met dubbele dozen, twee Alex-kastjes, twee karretjes en dan nog wat losse dozen etc. Het grootste probleem is dat er telkens meer is toegevoegd dan verbruikt :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 22:46

Tieneke schreef:
Ik heb een Kallax met een rij deurtjes/een rij dubbele schuifjes/een rij met manden/de rest met dubbele dozen, twee Alex-kastjes, twee karretjes en dan nog wat losse dozen etc. Het grootste probleem is dat er telkens meer is toegevoegd dan verbruikt :+

Daar begrijp ik helemaal niks van O:)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 22:55

ikke schreef:
Warboel schreef:

[ Afbeelding ]

Ongeveer 8 kleine rollen flexfolie van 50x50 cm :Y)

Heb even voor je gekeken:

Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:19

Warboel schreef:
ikke schreef:

Ongeveer 8 kleine rollen flexfolie van 50x50 cm :Y)

Heb even voor je gekeken:

[ Afbeelding ]

Ja, die buitenmaat had ik gevonden maar het ging mij om de bruikbare binnenmaat.
Ik zou er concreet iets van 75mm hoog in willen stoppen (modeltreinen, om precies te zijn)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:42

Tieneke schreef:
Het grootste probleem is dat er telkens meer is toegevoegd dan verbruikt :+

+1 :')

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 00:07

Ik heb een kast met deurtjes waar ik alles in kan schuiven en dan dicht kan duwen. Wel oppassen voor je tenen als je de deur open doet *D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 00:27

Ik heb ook vooral een Kallax. Met gewoon dozen erin.

Een doos voor kleinere tools met allerlei bakjes, met spullen voor naaien, breien, haken etc. Dan heb ik een doos met stoffen en een doos met wol/garen. En een doos met tekenspullen. En een doos met verf spullen. Etc. Etc.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 00:29

Telpeva schreef:
Tieneke schreef:
Het grootste probleem is dat er telkens meer is toegevoegd dan verbruikt :+

+1 :')

Onder de neuro spicy’s (in mijn geval ADHD/autisme) noemen we dat de hobbies graveyard :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 09:22

Shiloh schreef:
Onder de neuro spicy’s (in mijn geval ADHD/autisme) noemen we dat de hobbies graveyard :')

Afbeelding

Hier ook een Kallax kast met van die manden/bakken erin :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 09:40

Ik heb een tijdje geleden dit plaatje opgeslagen, om na te maken. Deze lijkt me zo handig voor in ons kleine huisje!
Afbeelding

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 09:49

Hier is mijn dochter de knutselaar, met allerlei variërend materiaal. Ze knutselt in de woonkamer en is nogal een rommelkont.

Op dit moment hebben we een ouderwetse computerkast, maar heel erg knap vind ik hem niet. Praktisch, dat wel, want het bureau schuif je er gewoon in en het rolluik gaat dicht, dus opgeruimd staat netjes. 1 keer in de zoveel tijd pak ik een rol vuilniszakken en ruim ik de kast weer helemaal op.

Nu op zoek naar een wat charmantere oplossing voor in de woonkamer. Met voldoend ruimte en het liefst iets wat dicht kan. _O-

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 09:55

Ik heb een 'hobby-kast' waar vanalles uit valt als je hem open trekt :')
En de hobby-graveyard komt mij helaas erg bekend voor _O-

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 13:18

Ik heb van die kunststof kastjes op wielen met doorzichtige laadjes. Die kun je ook op elkaar stapelen als je meerdere van dezelfde lengte en breedte heb. Dat vind ik wel handig! Met wat grote laadjes en wat kleine.

En mijn bed heb ik op extra hoge poten gezet (die eigenlijk voor ouderen zijn die anders moeilijk uit bed kunnen komen) zodat er bakken onder passen. Daar heb ik o.a. lappen stof in. Dat is echt super handig, kun je een boel onder kwijt!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 14:11

Ik heb een Kallax met manden erin en wat losse (naai-) dozen met specifiek klein spul, soort bij soort.
Ze krimpen wel, die manden en dozen, want op een of andere manier heb ik steeds minder ruimte :))

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 14:16

Ik heb alles gewoon in een ladekastje met twee heel grote lades. En als die vol zijn heb ik pech. Ik moet écht grenzen voor mezelf stellen want anders dan woon ik in een hobby opslagruimte. :') Manlief is erg blij dat ik het tegenwoordig bij 1 kast hou. Maar er past alsnog met een beetje creatief inruimen erg veel in.
Nu doe ik vooral tekenen en schilderen dus dat neemt ook niet mega veel ruimte in.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 15:58

8nnemiek schreef:
Ik heb een tijdje geleden dit plaatje opgeslagen, om na te maken. Deze lijkt me zo handig voor in ons kleine huisje!
[ Afbeelding ]

En mocht dit idee niet passen, google dan eens op termen als zelfbouw, woodworking en aanverwante termen en je wordt bedolven onder een stortvloed aan ideeën.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 16:00

Ik heb een prachtige vintage Queen Ann kast..bedoeld voor mezelf,maar daar zitten nu alleen maar de knutselspullen en spelletjes in van mijn zoon.
Dus alles mooi opgeborgen en ook nog eens prachtig om naar te kijken vind ik.