Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lau schreef:Ik ben vroeger getest toen ik 15 was bij de psycholoog. Echter had ik zulke erge faalangst dat ik de meeste antwoorden niet heb ingevuld of na de tijd met de psycholoog wel goed had. Dus er kwam laag begaafd uit. Maar nu ben ik wat verder en dat laag begaafd steekt mij heel erg. Ja ik ben niet de slimste maar toch niet zo dom? Daarom zou ik graag een keer opnieuw willen testen gewoon een beetje weten waar ik sta of het echt zo erg is of mee valt.
Jolliegirl schreef:Lau schreef:Ik ben vroeger getest toen ik 15 was bij de psycholoog. Echter had ik zulke erge faalangst dat ik de meeste antwoorden niet heb ingevuld of na de tijd met de psycholoog wel goed had. Dus er kwam laag begaafd uit. Maar nu ben ik wat verder en dat laag begaafd steekt mij heel erg. Ja ik ben niet de slimste maar toch niet zo dom? Daarom zou ik graag een keer opnieuw willen testen gewoon een beetje weten waar ik sta of het echt zo erg is of mee valt.
Aller eerst...laag begaafd is niet dom.
Stop met dit zeggen...zowel voor jezelf als voor anderen die laag begaafd zijn.
Je hebt er zelf al gevoel achter zitten, dus moet je helemaal het woordje dom niet gebruiken.![]()
Ik snap dat je een test wilt doen, deze kan je aanvragen bij een psycholoog, wellicht kan je via je huisarts worden doorverwezen
prompter schreef:Vereniging Mensa voor hoogbegaafden heeft een thuistest, die heb ik destijds ook eerst gedaan voordat ik me bij hen officieel liet testen:
https://www.mensa.nl/doe-de-thuistest
Femke_Tweety schreef:Als logica en patronen zien niet je sterkste kant is, dan zou ik Mensa Noorwegen níet doen
Die focust vooral op die twee aspecten, en daar zou je dan dus lager uitkomen dan op een test die alle onderdelen pakt.
(Zoals bijvoorbeeld ook taal, algemene kennis, werkgeheugen etc)
Lau schreef:Creatieve dingen, problemen oplossen, empathie, mensen dingen leren zijn dingen waar ik in uitblink. Maar heel vaak zien mensen dat niet. En wordt ik afgerekend dat ik niet even snel 7x8 kan oplossen. Of dat ik echt soms logica niet zie of dingen niet snap omdat ze voor mij niet logisch uitgelegd worden. En als ik dat dan aangeef ben ik gelijk “dom”.