loterijen hebben miljoenen aan prijzengeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

loterijen hebben miljoenen aan prijzengeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 22:54

Valt mij ook op, miss is het iets van nu of was het altijd zo. Maar de staatsloterij, vrienden loterij, postcode loterij ze hebben miljoenen aan prijzengeld. Wij hebben iets van 18 miljoen inwoners... geef iedereen een miljoen.. al dan niet minus belasting, lijkt mee wel iets.

Als je kijkt wat de eerste nu wint is niet te bevatten 30 miljoen of meer, ervaring is dat ze nooit gelukkig zijn achteraf en niet eens weten wat ze er mee moeten doen...

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 22:58

Omdat dit topic beter op LZP past ga ik het daarheen verplaatsen.

HK --> LZP

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:00

speurneusc schreef:
Valt mij ook op, miss is het iets van nu of was het altijd zo. Maar de staatsloterij, vrienden loterij, postcode loterij ze hebben miljoenen aan prijzengeld. Wij hebben iets van 18 miljoen inwoners... geef iedereen een miljoen.. al dan niet minus belasting, lijkt mee wel iets.

Als je kijkt wat de eerste nu wint is niet te bevatten 30 miljoen of meer, ervaring is dat ze nooit gelukkig zijn achteraf en niet eens weten wat ze er mee moeten doen...

18 miljoen... das niet een miljoen per persoon he... das een euro per persoon

MarlindeRooz

Re: loterijen hebben miljoenen aan prijzengeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:04

Kunnen ze die euro mooi gebruiken voor een cursus hoofdrekenen. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:05

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:05

Ik offer m’n euro wel op!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:07

Wel eens begrepen dat een groot geldbedrag meer mensen overtuigd om deel te nemen dan meerdere lagere bedragen, waarschijnlijk is dat je antwoord.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:10

Dan heb je 18 biljoen nodig...
Dus 18 met 12 nullen ipv 6

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:20

Ik neem aan dat dit als grap bedoeld is?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:20

Je zou maar diegene zijn die het wint, ik zal dat nooit zijn want ik doe niet mee. Of ben ik dan de winnaar omdat ik waarschijnlijk minder uitgeef dan diegene die wel mee doen?

Ik hoop dat de postcode loterij dan ook nooit op mijn postcode valt :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:29

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:32

Ik vraag me ook altijd af of het niet beter verdeeld kan worden. Verdeel die 30 miljoen in stukjes van 250.000 bijvoorbeeld. Kun je veel meer mensen blij maken, want 250.000 is alsnog een hele bonk geld. Er is genoeg armoede in NL, dus zo'n grote prijs kun je veel eerlijker verdelen vind ik.

Maar wat iemand anders ook al zegt, met zo'n dikke hoofdprijs zullen wel meer mensen meespelen. :$ :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:34

Ps. Ik wordt ook gek van de VriendenLoterij, ze lijken echt bij elk dagje uit te staan om je lid te maken en volgens mij krijg ik er elke week post van, als het niet meerdere keren per week is

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:35

Danielleeee_ schreef:
Ik vraag me ook altijd af of het niet beter verdeeld kan worden. Verdeel die 30 miljoen in stukjes van 250.000 bijvoorbeeld. Kun je veel meer mensen blij maken, want 250.000 is alsnog een hele bonk geld. Er is genoeg armoede in NL, dus zo'n grote prijs kun je veel eerlijker verdelen vind ik.

Maar wat iemand anders ook al zegt, met zo'n dikke hoofdprijs zullen wel meer mensen meespelen. :$ :D

De meeste prijzen komen helaas niet met probleemoplossers...
Als het gaat om armoede, is een grote prijs waarschijnlijk maar een tijdelijke verlichting om vervolgens het probleem vele malen groter te laten worden.

Daarbij, wat denk je dat er gebeurt met de economie in een omgeving die gemiddeld rijker wordt? :P

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:39

Danielleeee_ schreef:

Dan kun je dus 120 mensen blij maken. Ik denk dat dat niet echt zoden aan de dijk zet voor de armoede in Nederland.

Daarnaast geven de staatsloterij, vriendenloterij, postcodeloterij etc. al heel veel geld aan goede doelen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 23:50

Daarnaast geven de staatsloterij, vriendenloterij, postcodeloterij etc. al heel veel geld aan goede doelen.

en dat is nog steeds buiten het prijzengeld dat ze uitbetalen, is niet ipv.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:52

speurneusc schreef:

Dat is het idee he...

Met kleine prijzen zullen ze niet zoveel omzetten dat ze deze bedragen kunnen schenken aan goede doelen :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 23:54

moonsparkle schreef:
Ps. Ik wordt ook gek van de VriendenLoterij, ze lijken echt bij elk dagje uit te staan om je lid te maken en volgens mij krijg ik er elke week post van, als het niet meerdere keren per week is

alsof dat ook nix kost tig x per week folders etc sturen naar alle adressen als reclame

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 00:04

Jullie mogen mijn euro ook in het potje stoppen. :+

Maar ik snap het wel hoor. Ben zelf ook een van die mensen. Een kleinere geldprijs koop ik geen lot voor. Echter die 30 miljoen met de eindejaars trekking doe ik altijd wel aan mee. Met het idee dat als je een écht grote prijs wint je ook echt hele bijzondere dingen kan doen. Oke tuurlijk een 'kleinere' prijs maakt ook het verschil of ik wel of geen luxe auto zou kunnen rijden of een flinke aanbetaling kan doen aan een huis (wat als starter momenteel gewoon niet gaat), maar met een gigantische prijs kan ik gaan dromen over een mooie boerderij in de natuur met eigen paarden aan huis. De kans dat je wint is toch heel klein en die grote bijzondere ver buiten je macht dromen, dát zijn de dingen waar ik graag eens per jaar een kansje op waag. De rest neem ik die kans niet voor.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 00:07

speurneusc schreef:

Omdat je verplicht bent een deel van je opbrengst aan goede doelen te schenken in NL. anders krijg je simpelweg geen vergunning om een loterij te mogen organiseren.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 00:09

Danielleeee_ schreef:

Een loterij is niet bedoeld om eerlijk te zijn. Een loterij is bedoeld om winst te maken. Ze keert altijd minder uit dan mensen inleggen. De verwachtingswaarde is dus negatief: de kans op het geld dat je wint weegt niet op tegen de zekerheid van het geld dat je verliest.

Loterijen worden niet voor niets "de belasting voor de dommen" genoemd. Ik snap niet waarom mensen eraan meedoen. Maar ja, in een wereld waarin mensen met een overvloed aan bewijs de klimaatverandering niet geloven, of massaal stemmen op dictatoren in de dop en denken dat die de wereld gaan redden, moet ik me misschien maar niet verbazen over zoveel domheid.

O ja, en wat die goede doelen betreft: je kunt ook gewoon doneren hè.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 00:13

MarlindeRooz schreef:
Kunnen ze die euro mooi gebruiken voor een cursus hoofdrekenen. :D

Ik ga stuk _O-

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 00:30

musiqolog schreef:
O ja, en wat die goede doelen betreft: je kunt ook gewoon doneren hè.

Heb je dat wel eens geprobeerd?
Ik wel, en ik werd stapelgek van alle bedelbrieven die nog jaren gestuurd werden.

Als je nou hebt over verspilling van fondsen en materialen, dan is dat het schoolvoorbeeld.

Ik doe het niet meer, rechtstreeks doneren aan een goed doel.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 00:32

Dat hangt ook heel erg van je doel af. Sommige doen dat, maar de meeste vind ik dat heel erg meevallen.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 00:44