marleen_88 schreef:Wat eet je, wanneer je 10 euro per week aan boodschappen uitgeeft??
Ik ben de laatste maanden ook behoorlijk aan het spenderen, eens bedenken of ik hieraan mee ga doen.
Voorraad (de hint zat in de term 'pantry challenge'). Die 10 euro per week zijn voornamelijk voor de yoghurt en eieren, en mogelijk een zak appels (ik heb nog een zak liggen, en 2 reuze-mango's + 2 trossen bananen). Verder heb ik zo'n 500L vriesruimte waarvan zo'n 350-400L in gebruik is, waar overigens ook nog gedeeltelijk fruit in ligt, een plank met allemaal droge ingrediënten (dadels, rijst, meel, droogbonen) en een voorraadkast met zowel droge ingrediënten als blik/pak-producten. Daarnaast ook nog aardappelen, uien, peen, pompoenen en een paar losse groenten vers die de komende weken sowieso op moeten.
Als er nood aan de man zou zijn, zou ik waarschijnlijk een maand of 3 met mijn voorraad kunnen doen, als het niet langer is. Maar een gedeelte van die voorraad wordt te oud, dus ik moet hem nu echt gaan gebruiken en dan aanvullen met producten die ik werkelijk gebruik (gedeeltelijk al gedaan, maar gedeeltelijk moet dat nog. Ik ga me proberen te focussen op het deel dat nog moet, in plaats van alleen maar de recente voorraad op te eten).
Ps. ik woon op 21m2, het is dus geen kwestie van een groot huis.
Horsejansdam schreef:Ik doe ook mee! Kijken of we (ik) het kunnen verlengen naar februari of ben ik dan wat voorbarig? Eerst januari maar doorkomen haha! Ik hou dezelfde regeltjes aan als hierboven al genoemd.
Ik werk in principe in blokken van 3 weken. Maar ik wil de komende maanden sowieso zuinig doen, dus waarschijnlijk krijgt februari ook een blok.