De hel die wasparfum heet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

De hel die wasparfum heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 17:15

Mijn schoonmoeder is zo lief geweest om ons te helpen met de was.
Met alle goede bedoelingen!

Alleen lijkt ze behoorlijk te zijn uitgeschoten met haar wasparfum.

Normaal gesproken wassen wij met sensitive/neutral wasmiddel wat behoorlijk geurloos is. Het gebruiken van "gewoon" wasmiddel kan niet met al het wasgoed (ivm overgevoeligheidsreactie). Maar nu de was parfum. Jeetje wat geeft dat jeuk en stinkt dat zeg!

Ik heb kleding weer uit de kasten gehaald, opnieuw (en opnieuw en opnieuw) gewassen, nachtje in water met azijn gehad, gewassen met ons eigen wasmiddel, met alleen azijn, met alleen water.
Maar die geur (die zo sterk is dat ik er gewoon hoofdpijn van krijg) gaat er bijna niet uit!

Wie heeft DE gouden tip om de geur van wasparfum uit de kleding te krijgen?

Als test hangt er 1 trui in de schuur te luchten (nu een kleine week) maar dat helpt (nog) niet voldoende om hem weer te kunnen dragen.

Suzanne F.

Re: De hel die wasparfum heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 17:21

Dan heeft ze wel heel veel gebruikt. Normaal ruik je het eigenlijk alleen als je het uit de machine haalt. In de kasten al bijna niet meer. Ik wilde ook azijn zeggen maar dat heb je al geprobeerd. En gewoon wassen zonder iets? Heb je machine wel schoongemaakt trouwens? Want als er restant achterblijft in het spoelbakje dan wordt elke wasbeurt gewoon weer wasparfum toegevoegd natuurlijk.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 17:27

Mijn vraag is vooral, welke wasparfum heeft ze..... Dat wil ik ook...hihi

Heb jij niks aan natuurlijk.

Je hebt al veel gedaan. Enige tip die ik je nog kan geven is om het een nachtje in de vriezer te leggen en daarna nog een keer te wassen.....
En idd je machine en paar keer leeg aanzetten op kookwas dat die zeker goed schoon is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 17:27

geen tip, maar wat vervelend voor je
ik vraag me af welke ze gebruikt heeft als die zo sterk is, die van mij is de geur snel af. Misschien is jouw leed wel DE tip voor mij

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 17:29

Ai, dat moet wel een hele heftige parfum zijn geweest.
Ik zit te denken aan het sportwasmiddel van HG, dat is wel vrij prijzig, maar als je wanhopig bent...
Om hoeveel was gaat het?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 17:30

Suzanne F. schreef:
Dan heeft ze wel heel veel gebruikt. Normaal ruik je het eigenlijk alleen als je het uit de machine haalt. In de kasten al bijna niet meer. Ik wilde ook azijn zeggen maar dat heb je al geprobeerd. En gewoon wassen zonder iets? Heb je machine wel schoongemaakt trouwens? Want als er restant achterblijft in het spoelbakje dan wordt elke wasbeurt gewoon weer wasparfum toegevoegd natuurlijk.

Ik vrees dat het gedoseerd is als wasverzachter (vol dopje :') )
Ze heeft bij haar thuis de gewassen, ze wist niet hoe onze wasmachine werkte. Dus machine schoonmaken is niet van toepassing.

Wassen zonder toevoegingen
Wassen met alleen azijn
Wassen met ons eigen wasmiddel
Kleding een nacht in een emmer met water met azijn
Hg vieze geurtjes jn sportkleding heb ik ook al gehad (standaard in huis voor sportkleding van mn man)

Allemaal al geprobeerd. Het "helpt" iets, maar 4-5 keer Wassen van een shirtje is niet voldoende om het weer te kunnen dragen zonder last te hebben van de geur.

Volgensmij robijn tropical wasparfum (ik heb vanmiddag ff in haar kast gespiekt :') )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 17:33

Oh jeetje, vol dopje is inderdaad wel erg. Er horen een paar druppels in. Wel in het wasverzachterbakje trouwens.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 17:34

Baking soda?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 17:34

Het gaat om ongeveer 2 volle wassen.
Kinder kleding en kleding van mij en mijn man.

Gelukkig geen beddengoed :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 17:36

ik zou zeggen nu gewoon dragen en dan weer wassen. Het kan gewoon na 5 keer wassen niet echt meer te ruiken zijn.
En anders in de regen buiten hangen en dan vooral niet snel drogen zodat het wat muf gaat ruiken van de regen en vocht. Dan is het zeker weg.

Hier is de geur er altijd zo af, zelfs als ik wat 'te veel' gebruik.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 17:44

germie schreef:
ik zou zeggen nu gewoon dragen en dan weer wassen. Het kan gewoon na 5 keer wassen niet echt meer te ruiken zijn.
En anders in de regen buiten hangen en dan vooral niet snel drogen zodat het wat muf gaat ruiken van de regen en vocht. Dan is het zeker weg.

Wie ben jij om voor een ander te bepalen of het nog te erg ruikt?

Als er een volle dop! gebruikt is geloof ik direct dat je dat nog steeds ruikt, zeker als je gevoelig bent voor geurtjes en er jeuk van krijgt.

Helaas geen tips TS. Ja, je schoonmoeder uitdrukkelijk verzoeken dit niet weer te gebruiken :=

Edit:

Afbeelding

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 17:58

Froukje schreef:
germie schreef:

Wie ben jij om voor een ander te bepalen of het nog te erg ruikt?

Als er een volle dop! gebruikt is geloof ik direct dat je dat nog steeds ruikt, zeker als je gevoelig bent voor geurtjes en er jeuk van krijgt.

Helaas geen tips TS. Ja, je schoonmoeder uitdrukkelijk verzoeken dit niet weer te gebruiken :=

Edit:

[ Afbeelding ]

Bakingsoda it is!
Die ga ik morgen even halen!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 18:04

germie schreef:

Bedankt voor je nuttige bijdrage.

Hier kan ik dus helemaal niks mee }:0

Wat fijn dat bij jou de geur er "zo" af is, maar als de betreffende kleding stukken (en met 2 volle wassen zijn dat er behoorlijk wat) alleen al in de kast liggen wordt ik nog net niet onpasselijk als ik er langs loop.
Als dochter (6) een broek aan heeft dan wordt ik al misselijk als ze langsloopt. Dus nee. Ik ga dit echt niet "gewoon" dragen.

Mijn man vouwt meestal de was op, hij is minder gevoelig voor luchtjes als ik. Hij ruikt het wel, maar in een grote, goed geventileerde, ruimte vind hij het meevallen. Echter in zn kast vind hii het meuren, en de shirts en poloshirts trekt hij binnen een kwartier weer uit als hij een verkeerde heeft gepakt.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 18:11

Helaas ben ik ook overgevoelig voor luchtjes en ik begrijp jou helemaal! Bij mij werkt wassen met een scheut ammoniak bij mijn on-geparfumeerde wasmiddel, als de was klaar is ruik je er niets meer van, ook niet van de ammoniak. Succes!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 18:14

Mri schreef:
germie schreef:

Bedankt voor je nuttige bijdrage.

Hier kan ik dus helemaal niks mee }:0

Pardon, ik zeg toch in de regen buiten hangen. Dus ik geef je wel een advies. Mijn ervaring is dat er dan een soort muffe geur aan kleding komt en dan dus weer wassen en dan is dat weer weg.

Dus Germie, bedankt voor het advies.
Dit was zeker een zeer nuttige bijdrage. Hier kan ik ontzettend veel mee.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 18:37

O, zo herkenbaar! Ik koop regelmatig wat op Vinted, en helaas zit er wel eens wat tussen wat ook zo heftig naar wasparfum ruikt. -O- Ik ga alle tips die hier voorbij komen ook maar even opschrijven.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 18:46

MonaLieske schreef:
O, zo herkenbaar! Ik koop regelmatig wat op Vinted, en helaas zit er wel eens wat tussen wat ook zo heftig naar wasparfum ruikt. -O- Ik ga alle tips die hier voorbij komen ook maar even opschrijven.

Ik hoop je morgen te kunnen vertellen of bakingsoda werkt!

Bijkomend voordeel: ik was vroeg met het dragen van mijn kersttruien en heb daar leuke complimenten over gekregen. :')

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 19:03

Suzanne F. schreef:
Oh jeetje, vol dopje is inderdaad wel erg. Er horen een paar druppels in. Wel in het wasverzachterbakje trouwens.

Hier ook altijd een vol dopje :D En dat anderen zeggen dat je het niet meer ruikt zodra je het in de kast hangt; vaak raak je er zelf immuun voor, maar ruikt het echt nog wel :+

Wel vervelend TS. Ik denk dat het gewoon moet slijten… Het zit echt in de vezels van de kleding verwassen, dus zal je voorlopig echt nog wel ruiken :knuffel:

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 19:31

Dat met bakingsoda en verdeel die was in 4-6 porties, dus halve trommel maximaal.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 19:37

MonaLieske schreef:

Hier ook. Gaat dan direct weer op Vinted, want ik heb de perfecte oplossing niet gevonden en ben net zo gevoelig voor geurtjes als ts.

Je kan nog proberen het in een tas in de vriezer te doen een nacht, ontdooien en dan buiten hangen. Daarna wassen. Wel lastiger met zoveel was.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:24

Waarom maken ze uberhaubt die rotzooi?
Een schone was is toch gewoon fris genoeg?
Sommige wasverzachters zijn ook al niet meer te harden van de goedkope chemische luchten.

Ik heb met je te doen, hopelijk gaat het er nog uit..

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 21:26

Oh zo herkenbaar. Hier ook allen zeer geurgevoelig en man + kind allergisch aan wasproduct. We wassen hier ook geurvrij en sensitief met zo min mogelijk chemische toevoegingen.
Mijn schoonmoeder heeft ook een paar keer de was gedaan een aantal jaren terug en ik kan nu nog steeds de kleren aan de hand van de geur er uithalen. Vreselijk.
Ik heb ze ook al tig keer gewassen maar jammer genoeg blijf ik het ruiken. Ik heb zelfs kleren weg gedaan hierdoor. Zo stonken naar mijn gevoel zo hard en de allergische reactie bij man en kind bleef.

Veel succes bij het zoeken van de oplossing.
Enige tip die ik heb: de was nooit uitbesteden :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 21:34

Ik heb gemerkt dat de geur aardig verminderd wanneer het in de droger gaat maar ja, dop vol of 5 druppels. Hopelijk hoeven jullie niet op kerstdiner bij hun ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 21:45

Toch wel fijn te lezen dat ik niet de enige ben met een reukorgaan wat beter werkt dan gemiddeld :=
Ik ruik het ook altijd veel eerder als er iets verstopt is/dreigt te raken of als er iets twijfelachtigs in de koelkast ligt :=

Wij hebben een "niet alledaagse" indeling van het huis. Om de "kinderkamers" in te gaan open je een deur op de overloop. Dan kom je in een halletje met links de kleding van de ene, en rechts de kleding van de andere. Dan kom je door de "chillruimte" met boekenkast en verkleedkleding. En daar zijn 2 deuren, naar hun kamers.

Er is in het "kledingkast stuk" en de aangrenzende chillruimte dus genoeg ruimte en lucht circulatie. Dat zou ook enig sinds moeten helpen voor het "verdunnen" van de stank:+

Maar helaas, net met pyjama pakken van de oudste kwam er weer een walm mijn kant op. Man heeft de was opgeruimd en daar zat een stink jurkje tussen. Hij mag wel wat beter gaan ruiken tijdens het vouwen :')

@bigOne,
Nou, dat mogen we wel... op 1e kerstdag. En ja, bij hun eigen was is ze ook niet gierig met wasparfum... gelukkig gaan we gourmetten en overheerst de (verbrandde :') ) vleesgeur al snel boven de wasparfum :=

De kinderkleren gaat wel de droger in. Maar alsnog blijft het daar ook echt in hangen.

Morgen bakingsoda uitproberen! Ik ben benieuwd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 21:59

En bepaalde geurvreters die je in één stopcontact kunt doen?